OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hei hei! Har bygd en Intel Celeron PC nettop og jeg tror at jeg har koblet alt riktig, men når jeg koblet til strømkontakten så lyste ingen av lysene inni PC og jeg kunne heller ikke slå den på Hva skal jeg gjøre? Takker på forhånd for svar... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 PS: Har dere tips? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hva med litt mer specs? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Dumt spørsmål, men jeg regner med at du har satt i power switch "pluggen" (?) Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Intel Celeron 400mhz 384 mb ram Samsung CD Brenner En vanlig floppy stasjon 40 gb harddisk 300W PSU Sapphire Radeon 7000 64 mb osv... osv... osv... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Jepp, men kanskje ikke jeg har satt den i riktig..? Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Det du kan begyne med er jo å teste om strømforsyninga funker. Den kontakten du satte ned på hovedkortet tar du av å tar en ledningstump fra den grønne ledningen til en av de svarte ledningene (mens du har i power ledningen) så skal vifta/viftene i den begynne å gå. Gjør de det funker den mest sansynlig (jeg tar IKKE ansvar hvis du ødelegger noe) . Hvis den funker kan du jo se om du har koblet on/off knappen riktig ned på hovedkortet. EDIT: Fant akkuratt denne som viser hvordan: http://www.overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html Endret 11. desember 2003 av Yezz` Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Tror ikke jeg gjør det... Lenke til kommentar
olavr Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Det er ikke en AV/PÅ-bryter bak på kabinettet du har glemt å slå på vel??? Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Nei det er ikke en sånn på Strømforsyninga mi... Hjelp meg da! Lenke til kommentar
tokki Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Som sagt over: Virker strømforsyninga ? Dette kan testes ved å kortslutte 2 av pinnene på atx kontakten. Har ikke linken her, for hvilkene pinner det er, men skal se om jeg finner den ! Edit: jeg fant linken her Dersom PSU fungerer, har du koblet power-knappen på riktig sted på hovedkortet? Dersom det er vanskelig å lese på hovedkortet hvor den skal stå, må du nesten finne en manual ! Hva slags hovedkort er det du har ? Så kan vi kanskje hjelpe deg der ! TCJ Endret 11. desember 2003 av tokki Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 PSU'en virker den... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Nå virker den! Men hvor skal jeg egentlig koble til Power SW ledningen? den starter jo bare jeg setter i kabelen jo... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 bare jeg setter i PSU kabelen mente jeg...Jeg trenger jo at Power Knappen virker... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Nå virker den! Men hvor skal jeg egentlig koble til Power SW ledningen? den starter jo bare jeg setter i kabelen jo... På rett plass på hovedkortet... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Ja, men det går jo ikke eller rettere sagt - jeg vet ikke hvor på hovedkortet den skal i... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Ja, men det går jo ikke eller rettere sagt - jeg vet ikke hvor på hovedkortet den skal i... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det står godt forklart i manualen til hovedkortet hvor den skal stå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå