TheKims Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hei. Har en stasjonær PC som ikke vil starte opp. Vifter og lys popper opp i brøkdelen av et sekund når jeg prøver å starte den, men så er det helt dødt. Jeg har prøvd å resette BIOS uten at det hjalp samt tatt ut grafikkort og annet. Enten er det hovedkortet som har tatt kveld, eller så er det strømforsyning, men hvilken av de som har tatt kvelden vet ikke jeg? Strømforsyningen ble kjøpt i midten av 2013 å er av merket EVGA SuperNOVA NEX750G Gold Power Hvor tar jeg det herfra? Mvh Kim Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Skjedde det uten videre? Et grafikkort uten strøm kan også føre til samme resultat. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Sitter CPU som den skal? Fikk nettopp samme respons da jeg prøvde og putte en generasjon 8 intel cpu i et generasjon 7 hovedkort. Evt 4 pins strømmen til CPU Endret 6. februar 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hva var status før den ikke ville starte? Var det en fungerende maskin eller byttet du ut hardware? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Ikke byttet noe hardware på en god stund(2-3år). Er 1 uke siden jeg har brukt den å da fungerte alt uten noe problemer. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Ikke byttet noe hardware på en god stund(2-3år). Er 1 uke siden jeg har brukt den å da fungerte alt uten noe problemer. HK gir ikke feilmelding / feilbeeps? Første er å re-seat'e alt, sjekke kabler. Så er det å låne en PSU og teste.. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2018 Var strømforsyning som hadde tatt kveld. Så da blir det vel advokat og forbrukerombud før man får en ny fra Netonnet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Var strømforsyning som hadde tatt kveld. Så da blir det vel advokat og forbrukerombud før man får en ny fra Netonnet. Kommer ann på hvilken, EVGA har som regel direkte support og er regnet som veldig god på service.Kontakt netonnet, om de ikke vil hjelpe kan du prøve å kontakte EVGA direkte. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Husk at om du har kjøpskvitteringen trenger du ikke nødevendigvis forholde deg til Netonnet.. Da jeg jobbet i Knowhow hos elkjøp tok vi imot alt av reklamasjonssaker så lenge de hadde en kvittering på produktet.. Vi reklamerte på produktet opp mot produsenten for de.. Om det ble avslag ba vi de ta det videre med butikken de derimot handlet hos... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå