Gå til innhold

Råd vedr bilkjøp, inngått kontrakt

Nexst20

Anbefalte innlegg

Hei

har nå signert kontrakt med bilforhandler, Nissan Leaf, 2015-modell. 

Selger opplyste meg om 5års garanti på bil(100 000km), og 8 år på batteri(160 000km).

Jeg har vel mest hørt at 2016 modellene har 8 år, men ble meget positivt overasket over at denne hadde det også.

Dette skrev vi også opp i kontrakten, som vi begge skrev under på.

Seinere på kvelden får jeg en telefon om at det kanskje ikke gjelder likevel, at det "kun" er 5 år og 100k. 

får endelig svar på dette i morgen, og fikk beskjed om at jeg har mulighet til å heve kjøpet.

Noen kompenasjon er ikke mulig å gi.

Søker råd om hvordan jeg skal stille meg til dette, jeg har jo i utgangspunktet en gyldig kontrakt, med skriftlig signatur på at det er 8 år som gjelder. 

Det er jo et forhåndsvis stort tap for meg alikevel, med tanke på evt videresalg, samt at det er en ekstra trygghet(Ja, jeg veit at det er sykt lite feil på disse batteriene, men alikevel).

Håper på tilbakemelding!

/M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var vel kun 30kWh batteripakkene som fikk 8 års garanti. Er det 24kWh eller 30kWh? (Mener å huske at 30kWh ble introdusert i 2016-2017 så en 2015 vil nok være en 24kWh og derfor ikke 8 år).

Nå har jo batteriene i Nissan leaf vært i bruk siden 2011 og mange holder jo godt enda, men tre år ekstra batterigaranti er jo ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...