Nexst20 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hei har nå signert kontrakt med bilforhandler, Nissan Leaf, 2015-modell. Selger opplyste meg om 5års garanti på bil(100 000km), og 8 år på batteri(160 000km). Jeg har vel mest hørt at 2016 modellene har 8 år, men ble meget positivt overasket over at denne hadde det også. Dette skrev vi også opp i kontrakten, som vi begge skrev under på. Seinere på kvelden får jeg en telefon om at det kanskje ikke gjelder likevel, at det "kun" er 5 år og 100k. får endelig svar på dette i morgen, og fikk beskjed om at jeg har mulighet til å heve kjøpet. Noen kompenasjon er ikke mulig å gi. Søker råd om hvordan jeg skal stille meg til dette, jeg har jo i utgangspunktet en gyldig kontrakt, med skriftlig signatur på at det er 8 år som gjelder. Det er jo et forhåndsvis stort tap for meg alikevel, med tanke på evt videresalg, samt at det er en ekstra trygghet(Ja, jeg veit at det er sykt lite feil på disse batteriene, men alikevel). Håper på tilbakemelding! /M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Selger har sett at han ikke kan levere det som kontrakten sier, og har tilbudt deg å heve kjøpet. Du har flere alternativer å velge mellom: A: Heve kjøpet, og finne en nyere modell med 8 års batterigaranti. B: Foreslå at bilfirma gir deg denne garantien, utover produsentens garanti, siden avtalen sier det. C: Foreslå (på nytt) en rimelig kompensasjon for at leveransen ikke oppfyller avtalen. D: Kjøpe bilen, og håpe det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå