inoan Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har anskaffet meg Waterchill sett. Skal skjære hull i toppen av mitt Skyhawk miditower for å montere radiator slik at vifta blåser den varme lufta UT av kabinettet. Hva skal jeg bruke til å kutte hull i kabinettet med? Skal da kutte i aluminium. Se på denne linken fra overklokking.no: Overklokking: Cut`n paste Det er vist en plate nibbler. Ser bra ut den. Hvor kjøpes den? Biltema? Clas Olson? Ser på alle tips som meget verdifulle da jeg ikke har moddet i kabinetett før. God jul, gutter! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Plate nibler kjøpes på microplex.. Den fuker den, men det tar lang tid. Kan jo bruke stikksag eller dremmel. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Du kan bruke: hullbor, stikksag, dremel eller platenibbler(selges på microplex.no) Lenke til kommentar
inoan Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Veit den kjøpet på microplex. Har akkurat bestilt noen meter ekstra slanger til waterchill settet. Pakken får jeg fredag. Orker ikke vente flere dager ekstra på en pakke med bare en platenibler. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg vil anbefale å bruke stikksag, om du ikke er litt dreven med dremel. Er ikke så lett som du tror det er.. Lager du en fin mal går det greit, husk maskeringsteip og ta deg GOD TID. Feilpostet btw. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Kan jeg bruke vanlig stikksag for å kutte i metall? (aluminium) Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg bruker en hullbor (tror det heter det?), de får du i alle størrelser. Jeg var så heldig at rørleggeren som var hos meg skulle kjøpe seg nye, så jeg fikk de gamle Du finner bare rette diameteren, litt maskeringsteip og vips har en et perfekt hull. Disse kan kjøpes på alle jernvarebutikker o.l Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Den nibbleren jeg kjøpte (fra Microplex, var det vel), var skikkelig dårlig. Ved hver eneste "nibbel" satt den knotten (som skal gjennom hullet) seg fast, og måtte vrikkes løs.. to millimeter, *vrikk, vrikk, vrikk* ****** i ******, to nye millimeter, *vrikk, vrikk* GRRRR!.. .. og så kom Dremel-klonen frem og gjorde kort prosess. Mye bedre. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Har kjøpt meg en stikksag + en skikkelig 18 volts borremaskin. Greit å ha det liggende med tanke på flere prosjekter Hvorfor er det så viktig med maskeringsteipen? Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Stikksag er veldig greit. Ett skikkelig multi-tool. Jeg har brukt min til å både lage hull i kabinettet og til å kutte pinnekjøtt med Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvorfor er det så viktig med maskeringsteipen? Hvis du skulle tabbe deg ut og kommeborti utenfor det du skal ha vekk så er det greit at teipen tar støyten i stedet for kabinettet! Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg bruker stikksag.... maskerer du ikke skikkelig "hopper" det metallspon rundt på kabinettet og kan ripe godt opp. Du kan jo også være så uheldig å miste noe ned på kabinettet. Kun for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg ville kjøpt en dremel look alike som de selger på Clasohlson . Jeg har denne og er veldig fornøyd, du får med kutteskiver og masse annet snaks. Og det beste er at du får alt dette for bare 200kr! Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Jeg ville kjøpt en dremel look alike som de selger på Clasohlson . Jeg har denne og er veldig fornøyd, du får med kutteskiver og masse annet snaks. Og det beste er at du får alt dette for bare 200kr! Rettelse: 198kr.. Har den jeg oxo,hvorfor betale 998kr for en Dremel med 40stk tilbehør og 198kr for en Cotech med 100stk tilbehør? De bruker samme motor og greier har jeg funnet ut.... Endret 15. desember 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg ville kjøpt en dremel look alike som de selger på Clasohlson . Jeg har denne og er veldig fornøyd, du får med kutteskiver og masse annet snaks. Og det beste er at du får alt dette for bare 200kr! Rettelse: 198kr.. Har den jeg oxo,hvorfor betale 998kr for en Dremel med 40stk tilbehør og 198kr for en Cotech med 100stk tilbehør? De bruker samme motor og greier har jeg funnet ut.... Hmm, må nok få meg en slik.. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Jeg ville kjøpt en dremel look alike som de selger på Clasohlson . Jeg har denne og er veldig fornøyd, du får med kutteskiver og masse annet snaks. Og det beste er at du får alt dette for bare 200kr! Rettelse: 198kr.. Har den jeg oxo,hvorfor betale 998kr for en Dremel med 40stk tilbehør og 198kr for en Cotech med 100stk tilbehør? De bruker samme motor og greier har jeg funnet ut.... Hmm, må nok få meg en slik.. Det gjør du lurt i.. Endret 16. desember 2003 av -Pondus- Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Får også kjøpt ett sånt sett dær det står en bor i mitten,og en fres ytrersrt på 80mm,har kjøpt sånt sjøl på en snekker butikk,hulet blir nøyakting 80mm Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jepp,men synd at man ikke får de i 120mm.Får de kun i 115mm tror jeg. Mulig jeg tar feil?! Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Trur di fåes i 120mm også.meiner rørlegere bruker sånt Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ok,dette må jeg sjekke. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå