Gå til innhold

Skjære hull i topp av kabinett.

Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg Waterchill sett. Skal skjære hull i toppen av mitt Skyhawk miditower for å montere radiator slik at vifta blåser den varme lufta UT av kabinettet.

Hva skal jeg bruke til å kutte hull i kabinettet med? Skal da kutte i aluminium.

Se på denne linken fra overklokking.no: Overklokking: Cut`n paste

Det er vist en plate nibbler. Ser bra ut den. Hvor kjøpes den? Biltema? Clas Olson?

Ser på alle tips som meget verdifulle da jeg ikke har moddet i kabinetett før.

God jul, gutter! :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en hullbor (tror det heter det?), de får du i alle størrelser. Jeg var så heldig at rørleggeren som var hos meg skulle kjøpe seg nye, så jeg fikk de gamle :thumbs:

Du finner bare rette diameteren, litt maskeringsteip og vips har en et perfekt hull.

Disse kan kjøpes på alle jernvarebutikker o.l

Lenke til kommentar

Den nibbleren jeg kjøpte (fra Microplex, var det vel), var skikkelig dårlig. Ved hver eneste "nibbel" satt den knotten (som skal gjennom hullet) seg fast, og måtte vrikkes løs.. to millimeter, *vrikk, vrikk, vrikk* ****** i ******, to nye millimeter, *vrikk, vrikk* GRRRR!..

.. og så kom Dremel-klonen frem og gjorde kort prosess. Mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt en dremel look alike som de selger på Clasohlson :yes: . Jeg har denne og er veldig fornøyd, du får med kutteskiver og masse annet snaks. Og det beste er at du får alt dette for bare 200kr!  :w00t:

Rettelse: 198kr.. :tease: Har den jeg oxo,hvorfor betale 998kr for en Dremel med 40stk tilbehør og 198kr for en Cotech med 100stk tilbehør? :no: De bruker samme motor og greier har jeg funnet ut.... :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt en dremel look alike som de selger på Clasohlson :yes: . Jeg har denne og er veldig fornøyd, du får med kutteskiver og masse annet snaks. Og det beste er at du får alt dette for bare 200kr!  :w00t:

Rettelse: 198kr.. :tease: Har den jeg oxo,hvorfor betale 998kr for en Dremel med 40stk tilbehør og 198kr for en Cotech med 100stk tilbehør? :no: De bruker samme motor og greier har jeg funnet ut.... :thumbup:

Hmm, må nok få meg en slik..

Lenke til kommentar

Hmm, må nok få meg en slik..

Det gjør du lurt i.. :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...