Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan helbrede/behandle arrvev på penis?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg skriver spørsmålet mitt først, også bakgrunnen til det (sånn at man ikke skal gå glipp av selve spørsmålet, siden historien er litt lang) - Noen som vet hvordan, uten å sette i ring som er tynnere enn hullet (eller fjerne den helt for den sakens skyld), få arrvev til å forsvinne helt? Jeg har prøvd hydrokortisonsalve 1%, og hvetekimolje. Dette har fungert, men jeg har nå brukt 3 uker, som var den anbefalte behandlingstida som piercer gav meg.

Min uheldige, og litt plagsomme historie starta ei lite stund før juletider, uten at jeg egentlig tenkte så mye over det den gangen.

Jeg hadde, etter å ha snakka med han som pierca en prince albert på meg til 2,4 mm, blitt enige om at det var greit å utvide hullet til 3,25 mm.

Jeg booka time og fikk gjort det. Det var veldig, veldig vondt og han måtte stoppe flere ganger. Faktisk mye vondere enn å ta selve piercingen. Egentlig så hadde jeg lyst til å spørre om det virkelig var lurt i å fortsette. Det gjorde jeg ikke, men skulle nok ha gjort det.

Jeg var veldig fornøyd med hvordan min piercing så ut, og det at den var øm og sår første dagen tenkte jeg var helt normalt. Men litt etter hvert, så danna det seg en hudkant rundt ringen. Jeg tenkte ikke så mye over det før den begynte å bli virkelig ubehagelig og vondt. Faktisk hver gang jeg fikk ereksjon var det vondt. 

Jeg kontakta pierceren, og ble enig om at jeg skulle "massere" en hydrokortisonsalve 1% på denne kanten. Den første uka var det ekstremt smertefullt, men jeg holdt ut. Neste uke skulle jeg gjøre ingenting i følge pierceren. Men jeg var i kontakt med en annen piercer som anbefalte hvetekimsolje. Dette hjalp mye, så jeg smurte på det også.

Den tredje uka, som var den siste pierceren som pierca meg sa jeg skulle bruke hydrokortisonsalve 1%, brukte jeg begge deler. Masserte hver morgen og kveld i 5 minutter med salva, og smurte lett på olje etterpå.

Nå, ca 3,5 uker senere så er arrvevet rundt forandret totalt fra første gangen. Først var det som en tykk hudkant, nå ser det ut som, spesielt rundt 50% av piercinghullet, som noe er blanding av hvitt og veldig lys hudfarge, som er hardt å ta på, ikke elastisk, og overfølsomt. Er ubehagelig om jeg presser mot det.

Jeg kan legge til "før" og "nå" bilder om ønskelig.

Anonymous poster hash: a8719...77c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder er alltid hjelpsomt 

Har du snakket med lege? Eventuelt hudlege?

Da har jeg lagt ved bilder som jeg tatt gjennom prosessen fra jeg syntes det virkelig måtte gjøres noe med. Det gledelige er at det er tydelig forbedringer å spore. Bilder 

DSC_2273.JPG er eldst.

Jeg har ikke snakka med lege, eller hudlege.

Jeg har forresten heller ikke hatt sex, og onanert minimalt i perioden. Og har jeg onanert så har jeg passa på å bruke metoder slik at det ikke skapes friksjon i piercinghullet.

post-226106-0-81634100-1517924497_thumb.jpg

post-226106-0-77744800-1517924664_thumb.jpg

post-226106-0-81663200-1517924728_thumb.jpg

post-226106-0-77793500-1517924783_thumb.jpg

post-226106-0-57244900-1517924817_thumb.jpg

post-226106-0-46178600-1517924853_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan det hende den er litt betent enda?

Hei, den føles ikke betent ut enda, men det er litt arrvev igjen, mest på den ene siden, som fremstår som hvitt.  Tror du det er god mulighet for at dette arrvevet vil trekke seg tilbake/forsvinne?

Jeg ville gitt det mer tid, se om fargen kommer tilbake snart. Har piercing i navlen og av og til, spesielt hvis jeg har tatt en piercingfri uke  og tar den inn igjen kan en sånn hinne mellom hullet og smykket oppstå, kan det være noe av det samme med penisen din? For det forsvinner, kan det hende at smykket ditt rett og slett er for stort for deg? Kan hende huden ikke takler det rett og slett? Husk å bevege på piercingensmykket i ny og ne så hud ikke rekker å gro over smykket. 

Lenke til kommentar

Kan det hende den er litt betent enda?

Hei, den føles ikke betent ut enda, men det er litt arrvev igjen, mest på den ene siden, som fremstår som hvitt.  Tror du det er god mulighet for at dette arrvevet vil trekke seg tilbake/forsvinne?

Jeg ville gitt det mer tid, se om fargen kommer tilbake snart. Har piercing i navlen og av og til, spesielt hvis jeg har tatt en piercingfri uke  og tar den inn igjen kan en sånn hinne mellom hullet og smykket oppstå, kan det være noe av det samme med penisen din? For det forsvinner, kan det hende at smykket ditt rett og slett er for stort for deg? Kan hende huden ikke takler det rett og slett? Husk å bevege på piercingensmykket i ny og ne så hud ikke rekker å gro over smykket. 

Takk for svar BuffyAnneSummers. Fargen på huden rundt har vært alt fra rødt, hudfarge, til hvit siden dette problemet oppstod. Har du hatt problemer med arrvev i navlen? Smykket er ikke for stort nei. Det kan se stort ut fordi på ingen av bildene har penis vært erigert. Og takk for tips, men smykket beveger på seg mye gjennom døgnet da store deler av ringen er i urinrøret, og det kommer ut på undersiden. Det er faktisk veldig vanskelig å ikke bevege på det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...