Corp Por Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hvordan stiller han seg til at du får deg en elsker? Mange menn er tåpelig egoistiske her og hvis det kun er egoet som driver ham her så er jo slaget tapt. 4 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Jeg er glad jeg ikke er noen av barna i denne familien. 4 Lenke til kommentar
GråGardin Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Jeg er glad jeg ikke er noen av barna i denne familien. Det var jo virkelig ikke noe hyggelig! Og hva vet du om hvordan barna har det her? De er elsket, tatt godt vare på og blir like mye skjermet fra vårt sexliv som jeg går utifra dine barn blir fra ditt. 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Jeg er glad jeg ikke er noen av barna i denne familien. Det var jo virkelig ikke noe hyggelig! Og hva vet du om hvordan barna har det her? De er elsket, tatt godt vare på og blir like mye skjermet fra vårt sexliv som jeg går utifra dine barn blir fra ditt. Det er to barn i bildet, drar jeg så drar jeg og kommer ikke tilbake. Barna har gått gjennom nok til at de skal være med på noe mer runddans nå... Det er også derfor jeg er veldig forsiktig med å ta en avgjørelse som ikke kan reverseres... Det jeg kommenterte på, og som jeg tror at du selv er klar over, er at dette er en familie med problemer. Og det du bør være klar over, men sannsynligvis er i en form for fornektelse av, er at enkelte av problemene har oppstått som følge av din egen ubesluttsomhet og dårlige valg. For det første er du i et "semi-åpent forhold" med mannen du har barn med... Dette er vel ikke annet enn et rødt flagg. Og reglene for denne typen forhold har du angivelig heller ikke klart å kommunisere tydelig til mannen. Akkurat denne delen av problemet vil jeg riktignok ikke si at utelukkende er ditt ansvar. Jeg tipper han forstod nøyaktig hva reglene innebærte, men siden han er den han er - det vil si den mannen du har valgt å starte en familie med - så er han også opportunistisk. Naturligvis. Dette vet du også. Det er derfor du ikke stoler på ham... For det andre respekterer han ikke deg, og du respekterer ikke ham. Det er derfor dere går bak ryggen på hverandre. Han lyver til deg, og du snoker i sakene hans. Hvordan tror du noe av dette påvirker barna? Tror du det avgjørende er at de faktisk ikke står og ser på mens dere har sex? Du har rotet deg opp i idiotiske problemer som de færreste par lever med. Og du har dratt barna inn i det, noe jeg nettopp siterte deg på. Du poengterte også at de allerede har vært gjennom mye. Du bruker barna som unnskyldning til å ikke gå fra ham, hvilket betyr at du sannsynligvis ville gått dersom du ikke hadde barn. Nå må du derimot leve i et samliv du ikke vil leve i, hvor du ikke stoler på mannen, og hvor barna sitter midt oppi dritten sammen med deg. Derfor er jeg glad jeg ikke er en av dem. Dette tror jeg du forstår, og jeg tror til og med at du allerede angrer på at du ikke hadde mer empati med dine egne barn før du tok en rekke med dårlige valg. Svar ærlig på dette spørsmålet: Hvem er offeret her? Endret 6. februar 2018 av Løgn 4 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Leste et nytt innlegg der GråGardin forteller om en kjip ferie der barna søskenkrangler og det er påtvungen kjærestetid om kvelden. Hvis konsekvensen av et brutt forhold blir at barna bor mer hos sin biologiske mor, er vel ikke det så galt? Men det vil såklart være et sjokk for dem med et brudd. Lenke til kommentar
GråGardin Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 (endret) Leste et nytt innlegg der GråGardin forteller om en kjip ferie der barna søskenkrangler og det er påtvungen kjærestetid om kvelden. Hvis konsekvensen av et brutt forhold blir at barna bor mer hos sin biologiske mor, er vel ikke det så galt? Men det vil såklart være et sjokk for dem med et brudd. Edit: Forsto først ikke helt innlegget ditt, men tror jeg skjønner det nå Vel, det er ikke lenger noe snakk om et brudd. Vi har jobbet oss gjennom dette tema, og det at jeg er sliten på ferie er seperat fra det. Og nå er de hos sin biologiske mor så nå er det hennes utfordringer for et par uker. Godt vi er et stort foreldreteam. Endret 6. august 2018 av GråGardin Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 6. august 2018 Del Skrevet 6. august 2018 Hei. Jeg er i et semi-åpent forhold. Altså, min samboer har lov til å ligge med andre jenter under de rette forholdene, med de rette rammene og ved å følge noen veldig spesifikke og klare regler. - jeg skal ha FULT innsyn i kommunikasjonen til enhver tid. Ingenting skal skje på fora jeg ikke har tilgang til. Hvorfor det, er du redd for at han skal ha sex med andre? lol Lenke til kommentar
GråGardin Skrevet 6. august 2018 Forfatter Del Skrevet 6. august 2018 Hvorfor det, er du redd for at han skal ha sex med andre? lol Moroklump Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Moroklump Var litt seriøs. Greit, jeg forstår ikke hvordan folk kan ha åpne forhold hvis man bryr seg om partneren sin men det er noe som skurrer i åpningsinnlegget ditt. Mannen din kan ha sex med andre men kun etter en liste med krav, hvorfor? Er det da lettere for deg å takle at mannen din har sex med andre? Er denne ordningen noe han maste seg til, også sa du ja under visse betingelser? Da tenker jeg at dette er noe du innerst ikke er fornøyd med. 2 Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) Jeg er glad jeg ikke er noen av barna i denne familien. ...Hvordan er den kommentaren på noen måte hjelpsom? Det er fullstendig irrelevant og jeg tviler på at hun bryr seg. Endret 7. august 2018 av Ssnerk 4 Lenke til kommentar
GråGardin Skrevet 8. august 2018 Forfatter Del Skrevet 8. august 2018 Var litt seriøs. Greit, jeg forstår ikke hvordan folk kan ha åpne forhold hvis man bryr seg om partneren sin men det er noe som skurrer i åpningsinnlegget ditt. Mannen din kan ha sex med andre men kun etter en liste med krav, hvorfor? Er det da lettere for deg å takle at mannen din har sex med andre? Er denne ordningen noe han maste seg til, også sa du ja under visse betingelser? Da tenker jeg at dette er noe du innerst ikke er fornøyd med. Min historie med sex er ikke som de fleste andres historie med sex. Du kan kanskje si jeg er litt "skadet" sexuelt sett. Men jeg har lært meg å leve med det. Derfor er det FOR MEG, mer skadlig at han går bak ryggen min, lyver for meg eller blir emosjonelt knyttet til (på samme nivå som oss) med en annen kvinne, enn det er at han knuller en annen kvinne. Jeg får tilogmed litt tilfredstillhet i å være med på prossessen. Jeg elsker denne mannen mer enn jeg har elsket noen, og på en eller annen måte elsker han også meg like høyt. Vi har mye kjærlighet, respekt og omsorg for hverandre, selv om det ikke kom fram så godt her - men her kommer jo all eder og galle ut. I vinter gjorde han en stor feil når han gjorde som han gjorde. Jeg og dret meg litt ut der jeg snoket i hans saker. Så ja, vi har mye å jobbe med. Men vi har tatt den voksne veien - fått tak i en teraput, snakker mye og åpent, gir hverandre gode opplevelser og prioriterer hverandre. Og jeg er glad vi har mye å jobbe med. Jeg liker utfordringer. Jeg liker den psykologiske relasjonen i meg, og mellom meg og han. Jeg har aldri vokst så mye, og lært så mye om meg selv i noen andre forhold. Det er faktisk veldig gøy. Men så er jeg en følelsesklump og med mine mentale utfordringer kommer jeg ofte opp i litt trøbbel som jeg deler her inne. Derfor virker nok samlivet mitt mye verre enn det faktisk er. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Var litt seriøs. Greit, jeg forstår ikke hvordan folk kan ha åpne forhold hvis man bryr seg om partneren sin men det er noe som skurrer i åpningsinnlegget ditt. Mannen din kan ha sex med andre men kun etter en liste med krav, hvorfor? Er det da lettere for deg å takle at mannen din har sex med andre? Er denne ordningen noe han maste seg til, også sa du ja under visse betingelser? Da tenker jeg at dette er noe du innerst ikke er fornøyd med.Sex er for mange av oss ikke nødvendigvis tilknyttet følelser på samme måte som hos deg. For min del kan jeg uten problemer ha sex med andre uten at det påvirker mine følelser for min partner. Jeg har heller ikke problemer med å la min partner ha sex med andre dersom hun ønsker det. I min mening handler slikt om hvor sikker man føler seg på seg selv og forholdet. Er man for eksempel usikker på seg selv så føler man seg lettere truet av andre som kan påvirke forholdet - derfor har folk noenganger svært forskjellige grenser for hva man kan akseptere. Ikke alle sitt ego tåler slikt og det må man selvfølgelig respektere. Det er nok veldig vanlig at partneren har kontroll over hvem den andre møter. Eksempelvis har jeg selv selvfølgelig grenser for hva jeg aksepterer i en slik situasjon og jeg må ha den endelige stemmen for hvorvidt min partner får utfolde seg med en spesifikk person og det må gå begge veier. En slik løsning kan ikke fungere uten gjensidig respekt for hverandres grenser. Nå regner jeg med at dere som er kritiske til andre sitt sexliv umiddelbart vil påstå at i et forhold med flere sexpartnere i utgangspunktet mangler respekt, men da må dere bare prøve å huske på at folk er forskjellige og alle har derfor ikke samme restriksjoner som dere. Det handler om kjærlighet og sex. Selv om de to ofte har lett for å blande seg så må dere huske på at det, for de fleste, er to forskjellige ting. Endret 8. august 2018 av Invader Zim 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Min historie med sex er ikke som de fleste andres historie med sex. Du kan kanskje si jeg er litt "skadet" sexuelt sett. Men jeg har lært meg å leve med det. Derfor er det FOR MEG, mer skadlig at han går bak ryggen min, lyver for meg eller blir emosjonelt knyttet til (på samme nivå som oss) med en annen kvinne, enn det er at han knuller en annen kvinne. Jeg får tilogmed litt tilfredstillhet i å være med på prossessen. Ok, da er det mer klart Sex er for mange av oss ikke nødvendigvis tilknyttet følelser på samme måte som hos deg. For min del kan jeg uten problemer ha sex med andre uten at det påvirker mine følelser for min partner. Jeg har heller ikke problemer med å la min partner ha sex med andre dersom hun ønsker det. Nå regner jeg med at dere som er kritiske til andre sitt sexliv umiddelbart vil påstå at i et forhold med flere sexpartnere i utgangspunktet mangler respekt, men da må dere bare prøve å huske på at folk er forskjellige og alle har derfor ikke samme restriksjoner som dere. Jeg har ikke kritisert sexlivet ditt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå