QZUZOWR4 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Utsikt ved Mahabaleshvar Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Flott utsikt til et spennende landskap. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 "Western ghats I delstaten Maharasthra" Denne stedsangivelsen sier ikke meg så mye - er dette også i Mumbai-området? Fasinerede, fargerik og uvant natur (for meg). Er det en elv eller innsjø vi ser? Denne dalen er tydeligvis ikke av de tettest befolkede områdene. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
QZUZOWR4 Skrevet 7. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2018 "Western ghats I delstaten Maharasthra" Denne stedsangivelsen sier ikke meg så mye - er dette også i Mumbai-området? Fasinerede, fargerik og uvant natur (for meg). Er det en elv eller innsjø vi ser? Denne dalen er tydeligvis ikke av de tettest befolkede områdene. Mvh.Oddvar Takker for kommentar Oddvar. Western ghats er en fjellkjede india. Bildet viser en elv som er demmet opp for produksjon av el kraft. Maharasrasthra er en delstat i vest hvor Mumbai ligger. fra Wiki Dei vestlege Ghatfjella (eng. Western Ghats) eller Sahyadrifjella er ei fjellkjede som ligg langs den vestlege kysten av India. Fjellkjeda går nord-sør langs vestsida av Deccanplatået og skil det frå ei smal kystslette ved Det arabiske havet. Ho er rundt 1600 km lang. Nordenden av Dei vestlege Ghatfjella ligg nær delstatsgrensa mellom Gujarat og Maharashtra, sør for elva Tapti. Fjellkjeda går gjennom Maharashtra, Goa, Karnataka, Tamil Nadu og Kerala før ho endar ved sørspissen av India i Kanyakumari. Ordet «ghat» betyr trappetrinn. Ei tilsvarande fjellkjede, Dei austlege Ghatfjella, ligg aust i India. mvh Keshav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg