Gå til innhold

Nordkoreanske slavearbeidere bygget skrog bestilt av norsk verft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge Global Slavery Index er antall slaver på vei opp siden 2014. Nord Korea er en av de verre som prosentandel av befolkningen, India og Kian verst i rene tall. Så denne artikkelen bør ikke bare overraske.

Ellers mer enn enig med andre kommentarer her: Hvorfor skal man slippe å ta kostnadene ved tapt kunnskap og know-how når man gir oppdrag til andre enden av kloden? Konkurranse uten å prioritere sine egne er noe bare vi 'frie' i vesten tillater oss. Derfor tilhører fremtiden noen andre....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet!

Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt.

Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet!

Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt.

Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet.

 

Faller vel inn under 'due diligence', eller i dette tilfellet, mangel på 'due diligence'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det liker jeg med diverse statlige prosjekter selv om de blir dyrere enn dyrt noen ganger, de sjekker ting i hodet og ræva for å unngå slike ting.

 

Burde innføre diverse lover som gjør at man får en ekstra arbeidsplass; Sjekkeatalteriordenmedarbeidstakerelønnogaltmuligslik-ingeniør

Lenke til kommentar

Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet!

Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt.

Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet.

 

Er så gammel teknikk i deise båtene at det ikke er noen fare for overføring av kunnskap til Nord-Koreanerne. Patentene er utgått for lengst.

At Koreanerne blir internert for resten av livet har lite å bety.

Lenke til kommentar

 

Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet!

Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt.

Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet.

Er så gammel teknikk i deise båtene at det ikke er noen fare for overføring av kunnskap til Nord-Koreanerne. Patentene er utgått for lengst.

At Koreanerne blir internert for resten av livet har lite å bety.

 

Er ikke teknologioverføring som jeg er bekymret med her, men at Havyard bidrar til slaveri av stakkars nord-Koreanske arbeidere, ved sin unnlatenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...