valen Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hvorfor mister jeg så mye fart på skjermkortet når jeg benytter cpu og gpu samtidig. Rendrer i Blender og ser jeg mister mye fart dersom jeg rendrer på gpu og bruker cpu til andre tunge ting. Sitter på et par 1080ti og en 4770. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Hvorfor tar det lengere tid å telle to gjennom to kortstokker enn en? GPU og CPU samarbeider hele veien.. Om du bruker CPU til noe er det naturlig at GPU vil slite mer... Den må gjøre jobben alene... Du mister ikke fart på skjermkortet er vel det egentlig svaret... Du møter bare flaskehalsene Endret 6. februar 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Skjermkortet og CPU trenger å kommunisere sammen. Er du på Windows kan du prøve å sette høy scheduler-prioritet på Blender i Task manager evt kjøre nice -20 på Linux så vil de andre prosessene få mindre CPU-tid tildelt så lenge Blender kan nyttiggjøre seg CPU. Edit: Tviler på at GPU jobber 100% uavhegig CPU om du opplever 50% ytelse når du belaster CPU. Endret 6. februar 2018 av vidor Lenke til kommentar
valen Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Hvorfor tar det lengere tid å telle to gjennom to kortstokker enn en? GPU og CPU samarbeider hele veien.. Om du bruker CPU til noe er det naturlig at GPU vil slite mer... Den må gjøre jobben alene... Du mister ikke fart på skjermkortet er vel det egentlig svaret... Du møter bare flaskehalsene tror jeg har forklart meg dårlig. GPU rendrer alene, når jeg gjør dette har den fart X. dersom jeg setter cpu til å gjøre noe mens denne rendringen foregår så dropper GPU ned til fart Y. X er ca 50% raskere enn Y. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hvordan får du GPU til å rendre alene? Har du eget testet OS du selv har designet og programert? Lenke til kommentar
valen Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Hvordan får du GPU til å rendre alene? Har du eget testet OS du selv har designet og programert? nei men i blender kan du velge om du skal rendre i GPU eller CPU. så regnet med at det bare var GPU som ble benyttet når jeg setter den til det. Lenke til kommentar
valen Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Skjermkortet og CPU trenger å kommunisere sammen. Er du på Windows kan du prøve å sette høy scheduler-prioritet på Blender i Task manager evt kjøre nice -20 på Linux så vil de andre prosessene få mindre CPU-tid tildelt så lenge Blender kan nyttiggjøre seg CPU. Edit: Tviler på at GPU jobber 100% uavhegig CPU om du opplever 50% ytelse når du belaster CPU. Takk for svar, det må prøves. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Hvordan får du GPU til å rendre alene? Har du eget testet OS du selv har designet og programert? nei men i blender kan du velge om du skal rendre i GPU eller CPU. så regnet med at det bare var GPU som ble benyttet når jeg setter den til det. Ut fra at du observerer noe annet stemmer ikke dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå