Snokarn123 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Hei, noen av dere som vet om man sliter på jobbmarkedet uten fagbrev når man er ferdig utdannet ingeniør? Eller spiller det ikke særlig stor rolle, tenker jeg skal ta siv.ing med maritim teknikk, eller undervannsteknikk Lenke til kommentar
Visum Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Nei, ingeniør trenger ikke fagbrev. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Innanfor enkelte næringar så vil det kunne være ein fordel å være y-veg ingeniør som har fagbrev eller praktisk erfaring frå fagområdet som bakgrunn. Men dette gjeld berre i nokre stillingar, særleg då stillingar der ein som ingeniør skal være arbeidsleder for fagarbeidarar. Behovet for å ha praktisk bakgrunn blir også mindre om du gå opp på masternivå. Eg kan i alle fall ikkje sjå nokon fordelar med å no i ettertid gå tilbake til vidaregåande for å ta fagbrev, eller opparbeide deg erfaring som ufaglært til å ta fagbrev. Då er nok tida langt betre brukt på å skaffe deg yrkeserfaring som ingeniør, eller som i ditt tilfelle gå vidare med høgare utdanning til masternivå. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Nei, ingeniør trenger ikke fagbrev. Det blir for grovt å dra alle under en kam her. Elkraft/Elektoteknikk har store fordeler på dagens arbeidsmarked med fagbrev. Lenke til kommentar
Snokarn123 Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Nei, ingeniør trenger ikke fagbrev.Det blir for grovt å dra alle under en kam her. Elkraft/Elektoteknikk har store fordeler på dagens arbeidsmarked med fagbrev. Beklager om formen blir dårlig, first time poster/svar, vet du hvilke andre som ikke har stor bruk for fagbrev? Jeg tenkte muligens å gå siv.ing marin teknikk/ undervannsteknikk Lenke til kommentar
Exilition Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Generelt sett vil fagbrev være en fordel og ekstra bonus selv om fagbrevet ikke nødvendigvis er direkte relevant fagmessig, spesielt i stillinger som er knyttet opp mot produksjon. Jeg jobber innenfor maritim elektro, og søknader fra elektroingeniører uten relevant fagbrev blir i 95% av tilfellene ikke vurdert. I marin teknikk har jeg blandet erfaring fra de tilfellene jeg kjenner til, veldig avhengig av type stilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå