Eriksen23 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Heisan. I desember skulle jeg selge bilen min og fant ut jeg kunne få bytta girolje på min game 2004 toyota yaris verso.Så i manualen den tok både gl-5 og gl-4 og gikk på lokal butikk. Ikke snøring på girolje så spurte og fikk med meg 2 liter hjem. Fikk bytta og bilen har gått bra en stund. Men nå når det ble ned mot -10 grader har ny eier ringt og sagt det er problemer. Det har kommet en lyd fra girkassa og den hopper ut av gir. Fikk også selv teste og det var utrolig vanskelig å få satt den i gir! Kikka så på olja jeg hadde fått og var 80w/90 mineralisk olje. Har forstått det i ettertid å ha snakket med kyndige folk at jeg nok burde hatt tynnere olje og minimum halvsyntetisk! Kan gire nå som sagt men ikke alltid den vil inn i gir og kicker tilbake litt når en har giret. Bilen har dermed gått greit siden nyttår, men de siste rundt 1,5 milene har det vært ulyd i kasse med eskalerende problemer. Er det stor sjangs at kassa er død, eller vil det med rett oljeskift normalt løse problemet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 På min gamle citroen holdt det å bytte til en tynnere helsyntetisk olje. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Heisan. I desember skulle jeg selge bilen min og fant ut jeg kunne få bytta girolje på min game 2004 toyota yaris verso. Så i manualen den tok både gl-5 og gl-4 og gikk på lokal butikk. Ikke snøring på girolje så spurte og fikk med meg 2 liter hjem. Fikk bytta og bilen har gått bra en stund. Men nå når det ble ned mot -10 grader har ny eier ringt og sagt det er problemer. Det har kommet en lyd fra girkassa og den hopper ut av gir. Fikk også selv teste og det var utrolig vanskelig å få satt den i gir! Kikka så på olja jeg hadde fått og var 80w/90 mineralisk olje. Har forstått det i ettertid å ha snakket med kyndige folk at jeg nok burde hatt tynnere olje og minimum halvsyntetisk! Kan gire nå som sagt men ikke alltid den vil inn i gir og kicker tilbake litt når en har giret. Bilen har dermed gått greit siden nyttår, men de siste rundt 1,5 milene har det vært ulyd i kasse med eskalerende problemer. Er det stor sjangs at kassa er død, eller vil det med rett oljeskift normalt løse problemet? Uproblematisk. Bare bytte olje så skal den være god som ny. GL nivået sier noe om tilsettninger, og hva delene i kassa tåler (feks synkringer som ikke tåler noen tislettninger). Tykkelsen har lite å si bortsett fra at det kan bli tregt å gire:) Lenke til kommentar
Eriksen23 Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Girene ble kjapt ubrukelige, så kom til slutt under bilen. Var et helvetes hull i girkassa!!! Issvull eller ett eller annet som har slått hull i selve godset... jajaDe har nå kjøpt den og selv ødelagt den, men får hjelpe de med å bytte ny kasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå