oaseØkonomen Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Jeg skal nå søke skole til våren og vil gjerne ha noen tips. (snakk om sivilingeniør) Jeg vil gå indøk m/ byggingeniør, og vet at de tilbyr dette på NMBU og ikke NTNU. Vil dette si at NMBU har det beste studiet, hvis man skal gå dette? Kan indøk m/ bygg på NMBU sammenliknes med byggingeniør på NTNU (retningen bygg og anlegg)? Hvis de kan sammenliknes - hvem er mest ettertraktet i samfunnet?? Hvordan er studiet byggteknikk og arkitektur (NMBU) imotsetting til bygg og miljøteknikk (NTNU) Endret 5. februar 2018 av oaseØkonomen Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Jeg skal nå søke skole til våren og vil gjerne ha noen tips. (snakk om sivilingeniør) Jeg vil gå indøk m/ byggingeniør, og vet at de tilbyr dette på NMBU og ikke NTNU. Vil dette si at NMBU har det beste studiet, hvis man skal gå dette? Det er jo så klart en bedre kombinasjon faglig sett, når NTNU ikke tilbyr dette. Men Indøk NTNU har mye mer prestisje enn NMBU. Sånn sett kan det ikke sammenliknes i det hele tatt. Husker jeg ikke feil, så er det mulig å spesialisere seg innen bygg ved UiA og UiS også. Det er ingen prestisjeforskjeller blant de tre (NMBU, UiS og UiA) men faglig sett kan det være forskjeller. Der må du nesten gå inn på de enkelte emneplaner og sammenlikne. Kan indøk m/ bygg på NMBU sammenliknes med byggingeniør på NTNU (retningen bygg og anlegg)? Hvis de kan sammenliknes - hvem er mest ettertraktet i samfunnet?? NTNU sin rene byggingeniør vil jo åpenbart være tyngre faglig sett. På Indøk vil du jo ha ~40% økonomifag, altså 40% som du egentlig kunne brukt til å spesialisere deg videre innen bygg. Så at du vil lære mye mer om bygg på NTNU bør være en rimelig antakelse. Hvordan er studiet byggteknikk og arkitektur (NMBU) imotsetting til bygg og miljøteknikk (NTNU) I og med jeg ikke går byggingeniør kan jeg ikke svare deg på det spørsmålet, men jeg tror NTNU utdanner flest byggingeniører i Norge, så miljøet er nok mye større enn i Ås. Endret 5. februar 2018 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå