Gå til innhold

Ekstern GPU boks? (eGPU) Trenger anbefalinger :)


Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har tenkt å investere i en Surface Book 2, men vil lage en "docking" stasjon til hjemme med større skjerm, eksternt lydkort, høytalere og ikke minst en ekstern GPU. Jeg har GPU fra en eldre stasjonær build jeg har lyst å bruke, GeForce GTX 670. 

 

Lurer derfor på om noen kan anbefale noen type boks eller noe som jeg kan lage en dockingstasjon av liksom? Skal være plass til GPU og 2-3 SSD'er fks. Fins det noe slikt? 

Takk! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar! 

 

Jeg ser at en fellesnevner for disse riggene er Thunderbolt. Og tror dere fader meg ikke Surface Book 2 IKKE kommer med thunderbolt..bare USB-C.. til tross for at det er 2018 (microsoft skjerpings!..)

 

Finnes det noe som kan kjøre på USB-C? 

 

Har egentlig bestemt meg for SB2 men nå ble jeg litt usikker. 

 

edit: Etter intens googling viser det seg at USB-C og TB3 går for det samme? Kan det stemme? 

Endret av Stikksag
Lenke til kommentar

Takker for svar! 

 

Jeg ser at en fellesnevner for disse riggene er Thunderbolt. Og tror dere fader meg ikke Surface Book 2 IKKE kommer med thunderbolt..bare USB-C.. til tross for at det er 2018 (microsoft skjerpings!..)

 

Finnes det noe som kan kjøre på USB-C? 

 

Har egentlig bestemt meg for SB2 men nå ble jeg litt usikker. 

 

edit: Etter intens googling viser det seg at USB-C og TB3 går for det samme? Kan det stemme? 

 

Litt forvirrende ja. Men USB, er kort for Universal Serial Bus. Som er en industri standard som dekker både plugg og kabel utførelser, samt selve overførings protokollen. Den kommer i flere iterasjoner som 1.0/1.1/2.0/3.0/3.1. og vel 3.2 rett rundt hjørnet?

 

Den kabelen vi gjerne kaller for "printer kabel", har USB-A plugg som skal i printeren, og så en USB-B plugg i andre enden, som koples til PC. Den som koples i PC, er den de fleste av oss tenker på når vi hører USB. I tillegg har vi de små pluggene som mini og micro. Ofte brukt til mobiler og kameraer frem til nå.

 

USB-C er altså navnet på selve plugg utførelsen. Så ja, man kan godt ha TB3 (overførings protokoll) med en USB-C plugg. Men det er ikke alle PC'er med USB-C inngang som støtter TB3 på den inngangen. Så det må man sjekke individuelt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...