Gå til innhold

Hva vet du om, leken..

Anbefalte innlegg

Brunosten er brun. Det er alt jeg vet.

Hva vet du om den kvinnelige kjønsoganet?

Ærlig talt hvis du vet så lite om emnet at du bare kan gjengi halve ordet jeg skrev, så kan du godt vente med å svare til det kommer et emne du kan litt bedre. Det er ikke om å gjøre å svare på alt, kvalitet slår i de fleste tilfeller kvantitet.

Det er fint at du har troen på meg.  :)  Men faktisk så kan jeg ikke så mye om brunosten. :dontgetit:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brunosten er en type ost som er svært populær på norske brødskiver. Uten å være sikker vil jeg tro at den inneholder både vann og fløte. Det finnes også flere varianter. "vanlig" brunost, gudbrandalost, geitost osv. Og en ting til. Den er utrolig vanskelig å skjære opp i pene skiver mener jeg hvert fall.

Det kvinnelige kjønnsorganet, også kjent som Vagina, er ja... kvinnenes kjønnsorgan. Vagina (Vulva) inneholder blant annet klitoris, som er en av mest erogene sonene hos det motsatte kjønn.

Hva vet du om ungdomsskolen?

Endret av Gompemann
Lenke til kommentar

Ungdomsskolen er de tre siste årene i den 10-årige grunnskolen i Norge, som består henholdsvis av barneskole (1-7 klasse) og ungdomsskole (8-10 klasse). Til forskjell fra barneskolen får man her karakterer i fag, samt i orden og oppførsel. Tidligere var det bokstavkarakterer, i dag er det tallkarakterer, fra 1 (stryk) til 6 (beste karakter). Man har fag som Norsk, Engelsk, Matte, Samfunnsfag, Naturfag, KRLE, GYM og Heimkunnskap/Kunst og håndtverk/Musikk. Man har også valgfag, der man blant annet kan fordype seg i utenlandske språk. En klasse består vanligvis av rundt 20 elever, med det kommer an på hvor store kullene er. En klasse har en klasseforstander, som er hovedlærer, og har ulike lærere i ulike fag, selv om en lærer kan undervise i flere fag. Etter endt ungdomsskole så er det vanlig å gå videregående skole for å få en utdanning, enten studiespesialisering eller yrkesfag. Bestått ungdomsskole er ikke en fullverdig utdannelse, siden den er en del av grunnskolen.

Hva vet du om barneskolen?

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Barneskolen er noe alle barn i Norge må igjennom. Man starter som regel i en alder av fem eller seks år, og går videre til ungdomsskolen etter at man har gått gradene fra 1 klasse og helt opp til 7 klasse. Barneskolen er obligatorisk.

På barneskolen lærer man grunnleggende kunnskaper som alle har bruk for i livet. Dette kan da være lesing, skriving, regning.

Hva vet du om et universitet?

Lenke til kommentar

Universet er uenderlig svært, og har enda ikke sluttet å utvide seg. Og mener den hadde kvintillioner av stjerner, hvis jeg ikke husker helt feil da. Og at vi ikke er alene i den svære universet.

Hva vet du om meg som TheDarkSeeds-SCM?

Må bare tillate meg å korrigere deg litt. Et universitet er ikke uendelig stort, derimot er det mange som mener at universet er det. Jeg tror du har lest feil. Et universitet er en anstalt for høyere utdanning.

Lenke til kommentar

Universet er uenderlig svært, og har enda ikke sluttet å utvide seg. Og mener den hadde kvintillioner av stjerner, hvis jeg ikke husker helt feil da. Og at vi ikke er alene i den svære universet.

Må bare tillate meg å korrigere deg litt. Et universitet er ikke uendelig stort, derimot er det mange som mener at universet er det. Jeg tror du har lest feil. Et universitet er en anstalt for høyere utdanning.

HEI, du håppet over min. :hm: :hm:

Lenke til kommentar

Venter vel egentlig på at noen skulle svare på hva de vet om et universitet (fks det i Oslo)... men ok vi driter i det da.

Hva vet jeg om TheDarkSeeds?

- Finnmarking

- Trivelig

- Interessante hobbyer

- Har av og til våte drømmer

- Glad i spill

Hva vet du om sofaen (møbelet)

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke helt hva du snakket om i farta. :omg:

Men jeg ser nå at jeg leste feil. Jeg både leste og tenkte universet ikke universitet. Min feil. :glare:

Venter vel egentlig på at noen skulle svare på hva de vet om et universitet (fks det i Oslo)... men ok vi driter i det da.

Hva vet jeg om TheDarkSeeds?

- Finnmarking

- Trivelig

- Interessante hobbyer

- Har av og til våte drømmer

- Glad i spill

Hva vet du om sofaen (møbelet)

At den er et avlangt "stressles". Nei da, tuller bare. :lol:  Sofaen er avlangt sittemøbel i mange former.

Hva vet du om Coop medlemselskapet?

Lenke til kommentar

Coop medlemsskap ja... (jeg er jævla dårlig på å formulere meg altså)

Dersom man er medlem i butikkjeden Coop, så kan man få billigere varer, tilbud om kampanjer osv. Man sparer penger på å ha medlemskort i butikk.

Hva vet du om søppeldunker?

Lenke til kommentar

Søppelbilen er en lastebil som er laget på en måte slik at den skal kunne ta med seg masse typer søppel både fra bedrifter og private eiendommer. Den kjører så avgårde til et renovasjonsanlegg/søppelfylling hvor søpla blir tømt/brent.

Hva vet du om en rektor?

1200px-HK_Sheung_Wan_Bridges_Street_Wast

Lenke til kommentar

En rektor er sjef for en skole. Enten barneskole, ungdomsskole, videregående eller en høyere utdanningsinstitusjon. Det er den høyeste administrerende stillingen, over lektor og lærere. Rektoren har det overordnede ansvaret over skolens ansatte, og elevene som går der. Han er også skolens ansikt utad, og må ofte ta stilling til en del politiske spørsmål i forbindelse med skolen og undervisningen. Hvis elever eller lærere opplever problemer på skolen, er det rektoren som har det siste ordet i den institusjonen. En rektor er som regel en tidligere lærer, eller har en form for lærerutdannelse, og kan også undervise i fag.

Hva vet du om Tromsø?

Lenke til kommentar

Tromsø (ofte kalt for Nordens Paris) er den største og mest folkerike byen i Nord-Norge med sine ca 70 000 innbyggere. Musikerne Lene Marlin og Espen Lind er begge født og oppvokst her.

Byen er et svært populært reisemål blant utenlandske turister, og hver vinter kommer tusenvis av dem til Tromsø for å oppleve nordlys, kulde og magisk natur.

Tromsø IL (TIL) er byens største fotballag. Laget spiller sine hjemmekamper på Alfheim Stadion.

Undertegnede har vært en gang i Tromsø tidligere, og reiser gjerne tilbake hvis muligheten byr seg. 

Hva vet du om blomster?

Lenke til kommentar

Blomster er en type plante, med gjerne en fargerik krans på enden som avgir nektar. Denne nektaren er mat for bla.a bier. Blomster oppstår naturlig på jorden, men mennesker dyrker de frem for å videreselge dem. Blomster er fine å se på, og brukes som pynt. De brukes også som markering og i seremonier, som dekorasjon og pynt. De selges enkeltvis, i buketter eller som kranser. Forskjellige blomster vokser i forskjellige klima. Den kanskje mest populære blomsten i dag er rosen. En rose er en blomst som kommer i forskjellige fager, og har en stilk med torner på. Den brukes som symbol på kjærlighet og heder. Blomster selges i blomsterforretninger, på gartneri, og i enkelte dagligvarebutikker. De fleste blomster blomstrer om sommeren, og visner på vinteren.

Hva vet du om potet?

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Blomster er en type plante, med gjerne en fargerik krans på enden som avgir nektar. Denne nektaren er mat for bla.a bier. Blomster oppstår naturlig på jorden, men mennesker dyrker de frem for å videreselge dem. Blomster er fine å se på, og brukes som pynt. De brukes også som markering og i seremonier, som dekorasjon og pynt. De selges enkeltvis, i buketter eller som kranser. Forskjellige blomster vokser i forskjellige klima. Den kanskje mest populære blomsten i dag er rosen. En rose er en blomst som kommer i forskjellige fager, og har en stilk med torner på. Den brukes som symbol på kjærlighet og heder. Blomster selges i blomsterforretninger, på gartneri, og i enkelte dagligvarebutikker. De fleste blomster blomstrer om sommeren, og visner på vinteren.

Hva vet du om potet?

Sjukt imponerende at du alltid kommer med slike lange tekster :) Jeg får alltid jernteppe når jeg skal prøve å formulere/forklare slike enkle ting.

Lenke til kommentar

Hva vet du om potet?

Til og med noen blomster kan bli spist av oss mennesker. Nå vet jeg ikke hva slags type blomster det var igjen. :wee:

Her er noen bilder for eksempel:

19.06.2011%2B018.jpg

TA_Blomstermat_0715_1532.jpg

forside-spiselige-blomster-1024x970.jpg

Hva vet du om potet?

Sjukt imponerende at du alltid kommer med slike lange tekster :) Jeg får alltid jernteppe når jeg skal prøve å formulere/forklare slike enkle ting.

Samme her. :wee:

Hva vet jeg om poteten, at den dyrkes under jorden. Og at den kan spises.  :wee:  Så fikk jeg også gjern teppe. :huh:

Hva vet du om spilldesign?

Lenke til kommentar

Spilldesign er utforming og virkeliggjøring av en idé til et spill. Det innebærer programmering, modellering, grafisk design og innspilling blant annet. Man lager verdener, karakterer, rom, musikk, objekter, fysikkegenskaper, cinematics etc. Man har forskjellige avdelinger som tar seg av de forskjellige oppgavene, med teamledere som samarbeider for å komme frem til en løsning som stemmer overens med den overordnede planen. Spilldesign er omfattende, og krever mange arbeidstimer, med mye prøving og feiling. Man kan benytte mye forskjellig programvare for de forskjellige oppgavene, game engines, map editors, modelleringsprogram etc. Forskjellige spillselskaper har sine patenter på egenutviklede programmer som de bruker, og som samarbeidspartnere kan få tillatelse til å bruke. Det er også vanlig å bruke f.eks en game engine til flere ulike spill. Fra man har en idé til et spill, til det er et ferdig produkt kan ta alt fra noen måneder til flere år. Det er også forskjell på spilldesign fra plattform til plattform, og et PC-spill er vanligvis større og mer detaljert enn tilsvarende spill til konsoll.

Hva vet du om World of Warcraft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...