Milhouse85 Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Det er raket fisk. Som regel laks eller ørret - men du kan også bruke alt fra sild til abbor og røye. Raket er det samme som fordervet. Du kan rake fisken i 2-3 måneder, eller i opptil 1 år og enda lengre. Perfekt raket fisk (etter min smak) er ca 6 måneder. Fisken får en geleform jo lengre den er raket - og lukter ganske intenst. Du trenger veldig lite rakfisk på maten for å få smaken av rakfisk. Hva vet du om nesehår? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 At de er å finne i nesa og at de er helvetes vonde å nappe ut. Hva vet du om naturfags-eksamen? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Fjortiser som må forklare begrep som solformørkelse, gravitasjon, klorofyll, bakterier, energi og kraft - og lignende. Elementære grunnleggende fysiologiske og biologiske greier som en del av sin grunnskoleutdannelse. Hva vet du om Porsgrunn? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Porsgrunn er en by i Norge, den ligger i.. hmmm. Viken fylke? Litt usikker der. Mest kjent for Porsgrunns Porselensfabrikk. Ellers vet jeg fint lite om den byen. Hva vet du om tresorten eik? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 5. februar 2021 Del Skrevet 5. februar 2021 Tresort som er hardt, dyrt, robust, slitesterk, eksklusivt, vokser sent, en del av bøkefamilien. Populært å bruke som gulv, møbel, kjøkkenskap og lignende. Hva vet du om samer? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 At de er en urbefolkning som har levd i nordlige deler av Norge, Sverige, Finland og Russland i hundrevis av år. Nasjonaldagen er i dag (6 februar), og at reindrift er en vanlig jobb i de traktene. Tradisjonell sang (også kjent som joik) er også kommet fra det samiske miljøet. Samene har også sin egen versjon av Stortinget, kalt for Sametinget. Hva vet du om blekksprut? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Blekksprut er en fiskeart som lever i havet. Den består av en kropp og tentakler. De kan sprute ut "blekk" som forsvarsmekanisme. Det drives fangst av blekksprut, og i mange land i sydligere strøk er det en relativt vanlig matrett. Det er veldig populært i Japan bla.a. De kan bli ganske store, og kjempeblekkspruten er den største typen. Hva vet du om banan? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 At det er en frukt som inneholder kalsium, og som både lukter og smaker vondt. Til tross for dette er det sunt å spise banan. Hva vet du om Scarvo sitt privatliv? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 6. februar 2021 Del Skrevet 6. februar 2021 Han ble mobbet og er usikker på seg selv. Det er alt jeg vet. 🙄 Scarvo skrev (19 minutter siden): At det er en frukt... Banan er faktisk et bær. 🙃 Hva vet du om norske koier? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Jeg må innrømme at jeg faktisk er litt usikker på hva "koier" er for noe. Og litt av poenget med denne tråden forsvinner hvis jeg må google meg frem til svaret. Hva vet du om planeten Venus? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) Det er en stor planet. Det sies at kvinner kommer fra planeten Venus (og at menn er fra mars). Sannsynligvis er det mange ulike type gasser på Venus. Usikker på hvor langt unna Venus er, men Jupiter er vel enda lengre unna.... og Venus kommer etter mars. Så mellom Jupiter og Mars en plass. Hva vet du om tannkrem? Edit: Jeg tok feil. Venus er nærmere jorda enn jeg trodde. Endret 7. februar 2021 av Kris85 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Tannkrem, eller tannpasta, er en gele/krem som man har på tannbørsten når man pusser tennene. Den har som formål å rense og kvitte seg med bakterier i munnen. Kjente merker er Colgate og Solidox. Den inneholder ofte fluor, og er gjerne tilsatt stoffer for å enten gjøre tennene hvitere, eller for å få en frist pust, gjerne mynte eller eucalyptus. Alle mennesker anbefales å pusse tennene 1-2 ganger om dagen med tannkrem, helt fra de første melketennene. Hva vet du om joggesko? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 - Kommer i et vidt spekter av former og farger. - Sannsynligvis de mest brukte skoene i en husholdning. - Kan "låses" både ved hjelp av lisser og borrelås. - Nike og Adidas er to kjente merker som produserer joggesko. Hva vet du om ord? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 8. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2021 Ord kan både såre og gi glede. Og ord inneholder tegn eller bokstaver. Noen ord er ekstremt korte og noen ord er ekstremt lange. Hva vet du om setninger. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 De binder sammen ord til en forklarende kontekst. Slik som jeg nettopp gjorde. Hva vet du om incels? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Kris85 skrev (På 8.2.2021 den 19.52): De binder sammen ord til en forklarende kontekst. Slik som jeg nettopp gjorde. Hva vet du om incels? Mener du incest? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Scarvo skrev (51 minutter siden): Mener du incest? Nei, incel! I flertall - incels. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 9. februar 2021 Del Skrevet 9. februar 2021 Incels er folk som lever ufrivillig alene, som rett og slett ikke greier å få seg en partner. Ofte forårsaket av en blanding av fysisk og psykisk helse. Stereotypen er vel menn 25+ som bor alene/hjemme og isolerer seg fra omverden, og sitter mye på PC og/eller spiller spill. En virkelighetsflukt som blir en selvoppfyllende profeti, og i den negative spiralen graver man seg bare lengre og lengre ned. Hva vet du om geometri? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 10. februar 2021 Del Skrevet 10. februar 2021 At det er noe man skal lære om i mattetimene på skolen, og at det dreier seg om ting som prismer, kuber osv. Og at jeg var helt hinsides dårlig i det. Hva vet du om privatlivet til en lærer du hadde på barneskolen? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 10. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Jeg har dessverre ikke så kløpper hjerne, for å kunne huske det. Hva vet du om Josef og Maria? Endret 10. februar 2021 av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå