Gå til innhold

[Løst] Xiaomi Mi 5 begynner å bli dårlig batteri om vinteren?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei har noen erfaringer på denne mobilen siden jeg merker den begynner å bli dårlig på batteri om vinteren kulde gjør den blir tomt for batteri, den er også veldig treg har 430 apper og tar 5 minutter å starte opp.

Hvis jeg burde flytte tråden er de greit, men vil høre med noen av dere hva annen mobil jeg bør vurdere som helst har bedre ytelse (usikker på android 8 støtter raid? Slik pc man kan bruke 2-4 minnebrikker (UFS) eller UFS 2.0 Flash? https://www.android.com/versions/oreo-8-0/

For tviler på android støtter PCI-E med drivere?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du sammenligne batteriet mot Samsung iPhone etc?

Redusere apper? Herregud hva å lage en guide hvordan man får Android x64 på Intel nuc med Samsung 961 pro istedenfor?

For har hørt mobilverksteder selger iPhone batteri til 500 kr antakelig falske kopier og tar 500 kr for bytte. Men Apple tar 2500 kr for batteriet og 2500 kr for jobben da gir verkstedet ny 2,5 år reklamasjonsitid på batteri mens kopi kun 1 år. Begge gir garanti mot mobilen sprenges ved ladning eller blåse seg opp. Men man får ikke ny mobil hvis det skjer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du sier det selv : 430 apper og tar 5 minutter å starte. Er dette en mobil forstår jeg ikke at det er et behov i det daglige.

Mange apper kjører servIces i bakgrunn, og tings som appskuff, icon cache etc

skal oppdateres.Det vet du sikkert.

Hva har iphone batterier og raljering om apple priser på batteribytte med saken å gjøre. Du spør om en Xioami MI 5 som ble lansert 2016 (du sier ikke noe om hvor mange ladesylkuser du har vært i gjennom eller alder).

Til personer jeg vet handler slikt som batterier på ebay, DX etc er rådet å handle «ekte» oem batteri til Xiaomi enheten , ref vitneutsagn i vedlagt lenke.

Lenke til kommentar

Tror ikke slike mobiler har støtte for ladeskuluser, og slik prøvd apper som viser slikt, men har aldri fått informasjon om det.

http://www.batteryupgrade.no/shopBrowser.php?assortmentProductId=70086757&shopGroupId=10184602&tracker=adwords_no_GP-pla_PDA&gdataKwd=&gdataType=pla&gclid=EAIaIQobChMIraHpzO2f2QIVT5SyCh1nAw_nEAYYASABEgL8__D_BwE

Men det jeg frykter med slike de kan blåse opp mobilen om natta og ødlegge mobilen.

For det er kjent problem med slike.

Har så mange apper for jeg liker å prøve ytelsen og syns det er gøy å ha mye spill, apper generielt.

Men trenger kanskje ny mobil snart uansett. Sies Samsung Galaxy Note 8 256GB

kun er dobbelt så rask som den mobilen jeg har stemmer det? Ganske dårlig for å være dobbel så dyr.

Xiaomi Mi MIX 2 4G 5.99" FHD+ 2160x1080 IPS Android - Sort

Selv er jeg ikke særlig fan av Apple iPhone X (256GB) men noen som har erfaringer for tro ikke apper er like stor mulighet som på android.

For det er jo lurt å vente på Dab+ og 5g blir standard på mobiler, også wireless AD 50 ghz, men usikker når.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kanskje jeg er er kravstor mobilbruker, er mye bedre på pc med Samsung 961 pro, da er jo operativsystemet og hovedkortet ofte flaskehalsen.

Men er usikker på om det finnes Raid mulighet i mobiler? Eller støtter ikke Android 7.1 og nyere raid? Så det hadde ikke blitt raskere?

For begynner å lure om 256 GB er bortkastet penger, hvis den vil bruke 5-10 minuter å starte opp når lagringsplassen er full?

Det må dere være enig?

For det har lenge vært snakk om Universal Flash Storage (UFS) men den funger vel ikke raid?

http://www.fonearena.com/blog/242229/ufs-3-0-standard-released-offers-2x-faster-performance-than-ufs-2-1.html

Det mellom EMMC og UFS Half duplex vs full duplex, for jeg ser EMMC som 8 lans med dårlig optimalisering mot UFS mot 4.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kanskje jeg er er kravstor mobilbruker, er mye bedre på pc med Samsung 961 pro, da er jo operativsystemet og hovedkortet ofte flaskehalsen.

Men er usikker på om det finnes Raid mulighet i mobiler? Eller støtter ikke Android 7.1 og nyere raid? Så det hadde ikke blitt raskere?

For begynner å lure om 256 GB er bortkastet penger, hvis den vil bruke 5-10 minuter å starte opp når lagringsplassen er full?

Det må dere være enig?

For det har lenge vært snakk om Universal Flash Storage (UFS) men den funger vel ikke raid?

http://www.fonearena.com/blog/242229/ufs-3-0-standard-released-offers-2x-faster-performance-than-ufs-2-1.html

Det mellom EMMC og UFS Half duplex vs full duplex, for jeg ser EMMC som 8 lans med dårlig optimalisering mot UFS mot 4.

Mitt umiddelbare spørsmål er om du er full.

For UFS, raid, full duplex og half duplex, lans og andre tilfeldige ord du krydrer teksten med tilfører ikke teksten mening. Tvert imot. Dette er ordsalat.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Faktisk kjøpte jeg meg Xiomi mix først genrasjon med android 8 den er faktisk vesentlig raskere, med 450 apper får jeg kun 18 sekunder oppstarttid.

Har ram noe å si eller for jeg usikker på om android 6 har bugs med UFS v2 minne eller om det er problemet med mobilen? Synd jeg ikke får låst opp mobilen så var nødt å finne en annen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis man skal ringe inn på radio show for å delta på spørrekonkurranse eller stille spørsmål til en radio gjest eller liknende blir det for litt problematisk med større buffer på digital radio :p

er ikke vanskelig å drepe buffer om man ikke ønsker buffer da, men personlig har jeg gjerne ca 5 min buffer når jeg først hører på radio, da slipper jeg at lyden forsvinner i områder uten dekning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...