LMH1 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Hei har noen erfaringer på denne mobilen siden jeg merker den begynner å bli dårlig på batteri om vinteren kulde gjør den blir tomt for batteri, den er også veldig treg har 430 apper og tar 5 minutter å starte opp. Hvis jeg burde flytte tråden er de greit, men vil høre med noen av dere hva annen mobil jeg bør vurdere som helst har bedre ytelse (usikker på android 8 støtter raid? Slik pc man kan bruke 2-4 minnebrikker (UFS) eller UFS 2.0 Flash? https://www.android.com/versions/oreo-8-0/ For tviler på android støtter PCI-E med drivere? Endret 5. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Kjøp nytt (oem batteri) https://forum.xda-developers.com/mi-5/accessories/replacement-battery-one-best-t3657285 Reduser antall apper til en tiendedel hjelper 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Kan du sammenligne batteriet mot Samsung iPhone etc? Redusere apper? Herregud hva å lage en guide hvordan man får Android x64 på Intel nuc med Samsung 961 pro istedenfor? For har hørt mobilverksteder selger iPhone batteri til 500 kr antakelig falske kopier og tar 500 kr for bytte. Men Apple tar 2500 kr for batteriet og 2500 kr for jobben da gir verkstedet ny 2,5 år reklamasjonsitid på batteri mens kopi kun 1 år. Begge gir garanti mot mobilen sprenges ved ladning eller blåse seg opp. Men man får ikke ny mobil hvis det skjer. Endret 5. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Du sier det selv : 430 apper og tar 5 minutter å starte. Er dette en mobil forstår jeg ikke at det er et behov i det daglige. Mange apper kjører servIces i bakgrunn, og tings som appskuff, icon cache etc skal oppdateres.Det vet du sikkert. Hva har iphone batterier og raljering om apple priser på batteribytte med saken å gjøre. Du spør om en Xioami MI 5 som ble lansert 2016 (du sier ikke noe om hvor mange ladesylkuser du har vært i gjennom eller alder). Til personer jeg vet handler slikt som batterier på ebay, DX etc er rådet å handle «ekte» oem batteri til Xiaomi enheten , ref vitneutsagn i vedlagt lenke. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 (endret) 430 apper. Der har du det. Hvorfor? Endret 7. februar 2018 av Mala 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Tror ikke slike mobiler har støtte for ladeskuluser, og slik prøvd apper som viser slikt, men har aldri fått informasjon om det. http://www.batteryupgrade.no/shopBrowser.php?assortmentProductId=70086757&shopGroupId=10184602&tracker=adwords_no_GP-pla_PDA&gdataKwd=&gdataType=pla&gclid=EAIaIQobChMIraHpzO2f2QIVT5SyCh1nAw_nEAYYASABEgL8__D_BwE Men det jeg frykter med slike de kan blåse opp mobilen om natta og ødlegge mobilen. For det er kjent problem med slike. Har så mange apper for jeg liker å prøve ytelsen og syns det er gøy å ha mye spill, apper generielt. Men trenger kanskje ny mobil snart uansett. Sies Samsung Galaxy Note 8 256GB kun er dobbelt så rask som den mobilen jeg har stemmer det? Ganske dårlig for å være dobbel så dyr. Xiaomi Mi MIX 2 4G 5.99" FHD+ 2160x1080 IPS Android - Sort Selv er jeg ikke særlig fan av Apple iPhone X (256GB) men noen som har erfaringer for tro ikke apper er like stor mulighet som på android. For det er jo lurt å vente på Dab+ og 5g blir standard på mobiler, også wireless AD 50 ghz, men usikker når. Endret 12. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Om du slenger 430 apper innpå en S8, tror jeg med tid og stunder du vil se en del like tendenser.. 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Overflødig post, men likevel: du har 430 apper og så lurer du på hvorfor telefonen bruker lang tid på starte og batteriet ikke er så bra lengre? Hadde jeg ikke lest en del andre poster du har skrevet så hadde jeg lurt på om det var en spøk...... 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Kanskje jeg er er kravstor mobilbruker, er mye bedre på pc med Samsung 961 pro, da er jo operativsystemet og hovedkortet ofte flaskehalsen. Men er usikker på om det finnes Raid mulighet i mobiler? Eller støtter ikke Android 7.1 og nyere raid? Så det hadde ikke blitt raskere? For begynner å lure om 256 GB er bortkastet penger, hvis den vil bruke 5-10 minuter å starte opp når lagringsplassen er full? Det må dere være enig? For det har lenge vært snakk om Universal Flash Storage (UFS) men den funger vel ikke raid? http://www.fonearena.com/blog/242229/ufs-3-0-standard-released-offers-2x-faster-performance-than-ufs-2-1.html Det mellom EMMC og UFS Half duplex vs full duplex, for jeg ser EMMC som 8 lans med dårlig optimalisering mot UFS mot 4. Endret 12. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Kanskje jeg er er kravstor mobilbruker, er mye bedre på pc med Samsung 961 pro, da er jo operativsystemet og hovedkortet ofte flaskehalsen. Men er usikker på om det finnes Raid mulighet i mobiler? Eller støtter ikke Android 7.1 og nyere raid? Så det hadde ikke blitt raskere? For begynner å lure om 256 GB er bortkastet penger, hvis den vil bruke 5-10 minuter å starte opp når lagringsplassen er full? Det må dere være enig? For det har lenge vært snakk om Universal Flash Storage (UFS) men den funger vel ikke raid? http://www.fonearena.com/blog/242229/ufs-3-0-standard-released-offers-2x-faster-performance-than-ufs-2-1.html Det mellom EMMC og UFS Half duplex vs full duplex, for jeg ser EMMC som 8 lans med dårlig optimalisering mot UFS mot 4. Mitt umiddelbare spørsmål er om du er full. For UFS, raid, full duplex og half duplex, lans og andre tilfeldige ord du krydrer teksten med tilfører ikke teksten mening. Tvert imot. Dette er ordsalat. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 RAID og mobil? Jeg har faktisk aldri tenkt tanken en gang.... 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Språklig Tourettes? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Noe som har sett på Galaxy S9+ med 256 GB lagring? Er det en mobil å vurdere? Eller tror dere man ikke merker særlig oppgradering her? Prisen er jo litt stiv 11 000 kr men hvis ytelsen er samme som Xiaomi Mi 5 så spørs det. https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-S9,Xiaomi-Mi-4/phones/10717%2C8777 Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Med så mange applikasjoner så anbefaler jeg at du kjøper flere mobiler, og fordeler applikasjonene på de. 450 applikasjoner passer flott til tre mobiltelefoner. Problem løst! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Faktisk kjøpte jeg meg Xiomi mix først genrasjon med android 8 den er faktisk vesentlig raskere, med 450 apper får jeg kun 18 sekunder oppstarttid. Har ram noe å si eller for jeg usikker på om android 6 har bugs med UFS v2 minne eller om det er problemet med mobilen? Synd jeg ikke får låst opp mobilen så var nødt å finne en annen. Endret 6. september 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Dab+ blir nok aldri standard på noen mobil, men det er vell 2 faktorer som påvirker det du snakker om; 1; RAM - hastighet og mengde 2; Lagring - hastighet og mengde Feks en Note 9 512GB er vell nesten det du burde hatt, eller en iPhone X 256GB (minst) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 (endret) PopYourPhone - Slik får du DAB+ på mobilen Synd da hvis man mangler hodetelefonutgang. Kanskje jeg kjøper Note 9 512GB eller nyere modell om 1-2 år. Men nå er det vel neppe aktuelt til annet en testing. Endret 7. september 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 PopYourPhone - Slik får du DAB+ på mobilen Synd da hvis man mangler hodetelefonutgang. Kanskje jeg kjøper Note 9 512GB eller nyere modell om 1-2 år. Men nå er det vel neppe aktuelt til annet en testing. Men hvorfor skal du ha DAB? Nettradio har jo bedre kvalitet, samt buffer. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Men hvorfor skal du ha DAB? Nettradio har jo bedre kvalitet, samt buffer. Hvis man skal ringe inn på radio show for å delta på spørrekonkurranse eller stille spørsmål til en radio gjest eller liknende blir det for litt problematisk med større buffer på digital radio Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Hvis man skal ringe inn på radio show for å delta på spørrekonkurranse eller stille spørsmål til en radio gjest eller liknende blir det for litt problematisk med større buffer på digital radio er ikke vanskelig å drepe buffer om man ikke ønsker buffer da, men personlig har jeg gjerne ca 5 min buffer når jeg først hører på radio, da slipper jeg at lyden forsvinner i områder uten dekning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå