Jarmo Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Ok ! Meget bra utgangspunkt å gå videre, ja ! Vi har både CD-rom og skjermkorter så vi kan tenke på litt billigare HK, hvis ikke det går utover ytelsen og oppgraderinger ? Og så tror jeg vi klarer oss med 3 disker i RAID 5, hvordan blir det da med kontrollerkortet ? Tror vi kutter ut den der OS disken, vi får heller se litt an på senere tidspunkt. Når jeg får svar og tips på disse punktene så er vi stort sett i mål Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det billigere HKet har ingen 64bit PCI porter, kun vanlig PCI, mens det jeg har valgt ut har 4xPCI-X, og 1x vanlig PCI. I tillegg har det billigere HKet kun 4 RAM slotter, mens det jeg har valgt ut har 6. Med hensyn på oppgradering er nok det jeg har valgt noe bedre, men ytelsesmessig vil jeg nok tro at de er praktisk talt like. Kontrollerkortet støtter 8 disker, så hvis du etterhvert skal dytte inn flere disker, så er ikke dette noe problem. Hvis du tror du klarer deg med 4 disker totalt, så kan du jo gå for den rimeligere versjonen. Det er ikke noe problem å kjøre 3 disker i RAID 5 på 8-ports kontrolleren. Dette med OS-disken var egentlig med tanke på at du kan kjøpe 2xWD Raptor, og kjøre disse i RAID 1 på HKet sin RAID-kontroller. Du vil da få meget god sikkerhet, men det er selvfølgelig opptil deg. Det er ingenting i veien for å f.eks partisjonere RAID 5 arrayet. Husk at hvis en disk skulle gå med RAID 1 på OS disk, så vil maskinen starte opp, det vil den ikke hvis det samme skjer med bare RAID 5. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Tusen takk for hjelpen, helt supert dette her ! Nå skal jeg tenke et par dager og gi tilbakemeldinger senere Mvh jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå