NTB - digi Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Tror kryptavaluta kan føre til skattejuks Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Fordi det gavner samfunnet at folk investerer i bedriftene. Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Utstrakt bruk av uregulerte finansielle ordninger med hemmelighold vil undergrave velferdssamfunnet. Slike ordninger kan ikke aksepteres med mindre det er politisk flertall for å erstatte dagens samfunn med en modell uten fellesordninger og sosial sikkerhet for individer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Crypto markedet trenger regulering, og alle seriøse innenfor det ønsker det velkommen. For slik det er i dag blir det meget ustabilt. Store aktører som påvirker marked alene, svindler, pyramide spill etc. Fiat er jo på lik linje med krypto, det kan holdes hemmelig eller skjult. Ikke noe nytt samfunns problem der, men skjulte betalinger er nødvendig for land som ikke har stabilt styre i landet som vi har. Skjulte betalinger koster som regel endel mer datakraft, og ergo dyrere og sende penger. Vanlige mann i gata som ikke har noe og skjule vil nok gå for den billige løsningen som er en transparent transaksjon. Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Utstrakt bruk av uregulerte finansielle ordninger med hemmelighold vil undergrave velferdssamfunnet. Slike ordninger kan ikke aksepteres med mindre det er politisk flertall for å erstatte dagens samfunn med en modell uten fellesordninger og sosial sikkerhet for individer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Ah velferdssamfunnet, det som gjør at nordmenn er dobbelt så ofte hjemme og er "syke" som resten av norden. De egentlige snylterne trenger noen å skylde på, da passer vel den nye gutten i gata bra. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Fordi det gavner samfunnet at folk investerer i bedriftene. Ja, fordi bedrifter trenger kapital. Hva med alle som tilsvarende tjener på at du investerer i krypto? De teller ikke bare fordi jeg ikke har eierandel i selskapene? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Utstrakt bruk av uregulerte finansielle ordninger med hemmelighold vil undergrave velferdssamfunnet. Slike ordninger kan ikke aksepteres med mindre det er politisk flertall for å erstatte dagens samfunn med en modell uten fellesordninger og sosial sikkerhet for individer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Ah velferdssamfunnet, det som gjør at nordmenn er dobbelt så ofte hjemme og er "syke" som resten av norden.De egentlige snylterne trenger noen å skylde på, da passer vel den nye gutten i gata bra. Har du tall som tilsier at nordmenn faktisk er dobbelt så mye "syke" som resten av Norden? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Fordi det gavner samfunnet at folk investerer i bedriftene. Ja, fordi bedrifter trenger kapital. Hva med alle som tilsvarende tjener på at du investerer i krypto? De teller ikke bare fordi jeg ikke har eierandel i selskapene? Hva mener du? Hvilke produkter eller tjenester blir laget om du "investerer" i krypto"valuta"? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Utstrakt bruk av uregulerte finansielle ordninger med hemmelighold vil undergrave velferdssamfunnet. Slike ordninger kan ikke aksepteres med mindre det er politisk flertall for å erstatte dagens samfunn med en modell uten fellesordninger og sosial sikkerhet for individer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv.Ah velferdssamfunnet, det som gjør at nordmenn er dobbelt så ofte hjemme og er "syke" som resten av norden.De egentlige snylterne trenger noen å skylde på, da passer vel den nye gutten i gata bra. Har du tall som tilsier at nordmenn faktisk er dobbelt så mye "syke" som resten av Norden? OECD har kartlagt dette og vi ligger 2 ganger over gjennomsnittet for resten av OECD-landede. Norway also has more people on disability benefits than any other OECD country (11.4% of the working-age population compared to an OECD average of 6%) 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Fordi det gavner samfunnet at folk investerer i bedriftene.Ja, fordi bedrifter trenger kapital.Hva med alle som tilsvarende tjener på at du investerer i krypto? De teller ikke bare fordi jeg ikke har eierandel i selskapene? Hva mener du? Hvilke produkter eller tjenester blir laget om du "investerer" i krypto"valuta"? Ved siden av alt av ASIC, GPU, CPU, osv. som produseres for å mine, så har du jo eksempelvis Ripple (XMR) som er en alternativ betalingsløsning mellom banker. Det blir ikke noe av hvis ingen investerer i den. KodakCoin, IOTA og Ethererum gjør jo tilsvarende mer enn bare å være betalingsmiddel. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Utstrakt bruk av uregulerte finansielle ordninger med hemmelighold vil undergrave velferdssamfunnet. Slike ordninger kan ikke aksepteres med mindre det er politisk flertall for å erstatte dagens samfunn med en modell uten fellesordninger og sosial sikkerhet for individer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv.Ah velferdssamfunnet, det som gjør at nordmenn er dobbelt så ofte hjemme og er "syke" som resten av norden.De egentlige snylterne trenger noen å skylde på, da passer vel den nye gutten i gata bra. Har du tall som tilsier at nordmenn faktisk er dobbelt så mye "syke" som resten av Norden? OECD har kartlagt dette og vi ligger 2 ganger over gjennomsnittet for resten av OECD-landede. Norway also has more people on disability benefits than any other OECD country (11.4% of the working-age population compared to an OECD average of 6%) Mistenker at OECD land er litt mer enn Norden... Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Utstrakt bruk av uregulerte finansielle ordninger med hemmelighold vil undergrave velferdssamfunnet. Slike ordninger kan ikke aksepteres med mindre det er politisk flertall for å erstatte dagens samfunn med en modell uten fellesordninger og sosial sikkerhet for individer som ikke er i stand til å ta vare på seg selv.Ah velferdssamfunnet, det som gjør at nordmenn er dobbelt så ofte hjemme og er "syke" som resten av norden.De egentlige snylterne trenger noen å skylde på, da passer vel den nye gutten i gata bra. Har du tall som tilsier at nordmenn faktisk er dobbelt så mye "syke" som resten av Norden? OECD har kartlagt dette og vi ligger 2 ganger over gjennomsnittet for resten av OECD-landede. Norway also has more people on disability benefits than any other OECD country (11.4% of the working-age population compared to an OECD average of 6%) Mistenker at OECD land er litt mer enn Norden... Jaja, nå var det ikke jeg som skrev "norden", men det gjør det vel ikke noe mindre alarmerende at det er hele OECD vi snakker om. Kanskje nærmere tvert imot. Endret 5. februar 2018 av tigerdyr 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Fordi det gavner samfunnet at folk investerer i bedriftene.Ja, fordi bedrifter trenger kapital.Hva med alle som tilsvarende tjener på at du investerer i krypto? De teller ikke bare fordi jeg ikke har eierandel i selskapene? Hva mener du? Hvilke produkter eller tjenester blir laget om du "investerer" i krypto"valuta"? Ved siden av alt av ASIC, GPU, CPU, osv. som produseres for å mine, så har du jo eksempelvis Ripple (XMR) som er en alternativ betalingsløsning mellom banker. Det blir ikke noe av hvis ingen investerer i den. KodakCoin, IOTA og Ethererum gjør jo tilsvarende mer enn bare å være betalingsmiddel. Det er produkter som er laget for (og kan brukes til) helt andre ting enn å mine. Å mine i denne sammenheng er en helt meningsløs bruk av verdens ressurser og "myntene" kan ikke brukes til noen ting - mottsatt mynter fra riktige valutaer som du hvor som helst kan bytte mot varer og tjenester du trenger. Hva vil du egentlig gjøre med al den hw når der ikke er flere mynter igjen? Nå ja, da finner vi bare opp en ny valuta og da er det på'en igjen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) De 2 siste månedene før flere av de lokale valutaene i EU land, som feks Lire i Italia ble ugyldig - var det rakett oppi ræva salg i flere bransjer.B&O solgte over 40% mer en vanlig, luksusbiler gikk ut av butikkene som hakka møkk, svindyre hus hadde rekordomsetning, samme med Yachts og andre luksusvarer.Hvorfor ?Fordi mange styrtrike satt på fjell med kontanter som ikke ville tålt spørsmål i banken hvis noen kom for å veksle.Så at svart økonomi er en ting, er det tingen tvil om.Og kan man flytte rundt på kryptoverdier ubemerket, så er det rett og slett en svart økonomi som myndighetene i ymse land vil stoppe etterhvert hvis det er tilfelle. Endret 5. februar 2018 av fo2re 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 I tillegg har du alle som kjøper krypto eksplisitt for å snyte på skatten. Hvorfor skal aksjer ha særskilte fordeler I forhold til krypto? Fordi det gavner samfunnet at folk investerer i bedriftene.Ja, fordi bedrifter trenger kapital.Hva med alle som tilsvarende tjener på at du investerer i krypto? De teller ikke bare fordi jeg ikke har eierandel i selskapene? Hva mener du? Hvilke produkter eller tjenester blir laget om du "investerer" i krypto"valuta"?Ved siden av alt av ASIC, GPU, CPU, osv. som produseres for å mine, så har du jo eksempelvis Ripple (XMR) som er en alternativ betalingsløsning mellom banker. Det blir ikke noe av hvis ingen investerer i den. KodakCoin, IOTA og Ethererum gjør jo tilsvarende mer enn bare å være betalingsmiddel. Det er produkter som er laget for (og kan brukes til) helt andre ting enn å mine. Å mine i denne sammenheng er en helt meningsløs bruk av verdens ressurser og "myntene" kan ikke brukes til noen ting - mottsatt mynter fra riktige valutaer som du hvor som helst kan bytte mot varer og tjenester du trenger. Hva vil du egentlig gjøre med al den hw når der ikke er flere mynter igjen? Nå ja, da finner vi bare opp en ny valuta og da er det på'en igjen. Javel, hva for noe bruksområde har en ASIC spesifikt laget for kryptomining a gjøre? At du ikke er i stand til å bruke myntene betyr ikke at du ikke kan bruke de. Aksepterer de japanske yen så veldig mange steder i Norge? Mining kommer ikke til å stoppe opp bare fordi det ikke er flere mynter. Som nevnt, flere av myntene som gjør mer enn bare å være en valuta, og hardwaren fungerer etter kryptoboblen også. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Jaja, nå var det ikke jeg som skrev "norden", men det gjør det vel ikke noe mindre alarmerende at det er hele OECD vi snakker om. Kanskje nærmere tvert imot. Nei, det kan jeg ikke si meg enig i. Snittet innenfor OECD skal forventes å være lavere og variasjonen større enn variasjonen innenfor Norden. At det er flere syke som presses til å gå på jobb for å overleve i Tyrkia enn det er i Norge er ikke noe Norges befolkning trenger å miste nattesøvn eller rettigheter over. Endret 6. februar 2018 av tommyb Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Selvsagt kan det føre til skattejuks. Det finnes sider på nettet som lar deg overføre verdiene dine i kryptovaluta direkte til PayPal. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Jaja, nå var det ikke jeg som skrev "norden", men det gjør det vel ikke noe mindre alarmerende at det er hele OECD vi snakker om. Kanskje nærmere tvert imot. Nei, det kan jeg ikke si meg enig i. Snittet innenfor OECD skal forventes å være lavere og variasjonen større enn variasjonen innenfor Norden. At det er flere syke som presses til å gå på jobb for å overleve i Tyrkia enn det er i Norge er ikke noe Norges befolkning trenger å miste nattesøvn eller rettigheter over. Spenstig tolkning Det er nok hellere slik at minst halvparten av de "syke" i Norge ikke reelt er syke enn at der finnes dobbelt så mange i alle andre lande, i snitt, som er for syke til å jobbe men som likevel får det til å gå på jobb. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 (endret) Spenstig tolkning Det er nok hellere slik at minst halvparten av de "syke" i Norge ikke reelt er syke enn at der finnes dobbelt så mange i alle andre lande, i snitt, som er for syke til å jobbe men som likevel får det til å gå på jobb. Så du mener at folk med influensa nødvendigvis tar seg fri dersom det betyr at de mister lønna, også i Tyrkia? Det er ganske mye som er forskjellig i Norge. Her prioriterer man ting som at man skal bli helt frisk før man går på jobb, det er noe man blir fortalt både av arbeidsgivere og helsevesenet. Det gjelder til og med når man sliter psykisk. Fortell noen i Tyrkia at du sliter mentalt, og se hvilken støtte du får til mat og husleie da. Dette er valg der samfunnet i Norge har besluttet å være forskjellig fra fattigere land, det er ikke fordi nordmenn lyver om helsa. Det er sikkert noen som lyver om helsa også, men å anta det er viktigste faktor når det er en åpenbar forskjell i hvordan helserettighetene er ment å virke, ser ganske så opiniated ut. Jeg er opiniated selv, det er ikke et skjellsord, jeg bare sier at subjektive verdenstolkninger er subjektive. Edit: Nå holdt jeg på å glemme det gamle poenget: ...Derfor er det mer interessant å sammenligne tallene fra Norge med tall fra Norden, der systemene er ment å være likere, i stedet for et større utvalg, der snittet nødvendigvis er lavere. Tar man med hele FN blir snittet enda lavere, og tar man med de områdene som står utenfor FN er det enda litt lavere igjen. Endret 6. februar 2018 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå