Gjest Slettet-NvO6MF Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Alt AV-utstyret under TV-en blir større og større og ser lite pent ut. Jeg kom derfor på idéen om å sett alt dette inn i et lite rack som gjør det ryddig og samtidig ser pent ut. Dessverre har jeg ikke funnet noen løsninger på dette på nett. Vet noen om et rack eller liknende løsning for dette som kan tilpasses ikke-standardisert utstyr (altså ikke standard rack-størrelse). Løsningen må også tillate litt "utsikt" fremover til alt som skal kommunisere (fjernkontroller og andre trådløse enheter), men samtidig skjule så mye som mulig. Eventuelt finnes det andre (billige) løsninger for å ha en del elektroniske duppeditter uten at stuen er et kaos? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Det er helt avhengig av hvilket utstyr du har. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NvO6MF Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Er det virkelig det? Finnes det ikke en eneste løsning i hele verden som er laget for å tilpasse seg diverse utstyr som kan bygges opp i moduler eller liknende? Forstår at det er forskjell på om jeg har to små bokser eller et enormt datasenter under TV-en, men for det meste som faller mellom disse to må det vel være noen løsninger som er laget for normale hjem? Og hvis dette virkelig ikke finnes, hva må jeg spesifisere eller søke etter for å finne løsninger som kan passe for meg (dimensjoner, utstyrstyper, antall enheter etc.)? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Spesifiser min & max bredde på benken. Dvs. størrelse på tv'en og evt. Hvor stor plass det skal være til evt. bokhyllehøyttalere på hver side. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NvO6MF Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Takk for svar. Jeg var kanskje litt utydelig i hva jeg er på utkikk etter. Det er kun en løsning for å sette sammmen teknisk utstyr i eksisterende møbler, ikke en helt ny TV-benk. Jeg har to rom i den eksisterende TV-benken på 57x19x40 cm hver til disposisjon. TV og høyttaler står utenfor dette, så det er kun mindre ting som TV-dekoder, mediebokser, switcher, harddisker og liknende som må organiseres og ryddes i. PS: Hvis det finnes eksisterende TV-benker som har en løsning for dette så hadde det vært interessant å se hvordan de har løst det for å eventuelt lage noe liknende selv, men så langt har jeg bare sett TV-benker som deler ting inn i vanlige hyller. De tar ikke høyde for ting som bør være skjult (switch, harddisk etc), kabelgater, strømtilførsel og annen som et typisk server-rack er bygget for. En slags modulbasert minihylle med hull til å feste utstyr og feste kabler i og sånt er det jeg har sett for meg, men siden jeg ikke har peiling på hva som finnes på markedet (og ikke greide å google meg klokere) tenkte jeg å sjekke her om noe har litt bedre kunnskap om dette. Ønsker fortsatt ikke å bytte ut TV-benken min, men kan jo ta ideer fra andre TV-benker hvis en slik løsning finnes. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Hvor fant du det mini-racket? Kunne muligens trengt noe sånt selv i fremtiden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 https://www.aliexpress.com/item/DIY-wireless-Routers-switches-hubs-modems-radiator-cooler-Base-external-fan-cooling-rack-12cm-silent-fans/32460270490.html?spm=2114.10010108.1000014.1.2a6f425fj8TJlj&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=f468c7b9-f7af-42a9-9421-303ac583c86e&tpp=1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NvO6MF Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Ah! Noe slik? [bilde] Den ser jo pen ut, men har det samme problemet som mitt nåværende utstyr, altså at det ikke er noen måter å legge kabler opp på, samt strømuttak. En front hadde også gjort at mindre pene bokser kunne vært gjemt vekk også. Altså noe sånt som dette, bare ikke like stygg og med mindre gjennomsiktig dør foran :-p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå