Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Hei! Kjapt spørsmål her: flyttet nylig inn i ny leilighet og har Altibox som nettverkslevrandør her. Nå har jeg en Asus RT-AC66U som jeg tenker å sette i repeater mode slik at jeg kan se på plex uten at det går ræva tregt. Trenger jeg dermed å sitte Altibox’en i bromodus? Dette er sikkert uaktuelt for huseier så er derfor jeg spør. Også lurer jeg også på om dette vil ha noe å si for de som allerede er koblet til? Tenker å bruke ruteren som en switch. Ser også at ruteren har bridge mode, er det kanskje den jeg bør bruke? Har ikke nødvendighet for trådløs funskjonalitet da jeg allerede har brukende fra FMG’en som står i etasjen over. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Bump. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Tjah... Får du kabel internett til din leiligheit? Skru av DHCP i Asus router og koble kabelen som kjem frå altibox inn på ein av lan portene på din Asus. Da har du i prinsippet ein switch og eit AP. Kan være lurt å sette fast ip på asus routern i samme nett som det altibox gir ut slik at du får enkelt tak i den om du skal endre på noke seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå