Gjest Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 min erfaring er at faktisk facebook og diverse har dødd litt. er en grunn til at facebook inkluderte facebook hjemmesiden i messenger om dere forstår. Selv har jeg bare messenger appen, ble rett og slett drit lei av å se hva andre drev på med, føler det hele er en stor innepakket skrytekonkurranse. fuck that shit. Selv vil jeg ikke ha bilder av meg på FB lagt ut av andre. personvern. rett og slett. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Så dere hadde ikke reagert om kjæresten kommenterte alle andre, men aldri deg? Tror ikke han ville vi skulle bli venn der i utgangspunktet. Hadde jeg enda visst hvem disse folka er. Anonymous poster hash: 26cab...5aa Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Jeg syntes det er litt off. Det med bildene er kanskje en splittet sak hvor alle har sin egen mening. Men at han nesten aktivt går inn for å skjule forholdet på nett er litt rart. Er han ikke stolt over å ha deg som kjæreste? Endret 4. februar 2018 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Det er svært egoistisk og svært frekt. Det er å ta litt hardt i. Vil si det er litt egoistisk å nekte å legge ut noen bilder i denne alderen med sosiale medier. Det er ganske unormalt å ikke være tilstede med foto. Du sier du var i lag med ei dame som du nektet å la beholde bilder av deg/dere. Det synes jeg er rart. Helt siden kameraet ble oppfunnet har det vært normalt å ha bilder av familie/kjæreste. Så det ekstisterte aldri bilder av dere? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Nettopp det at jeg føler meg litt gjemt. Han hadde bilde av han og ei i familien de sto og holdt hender, andre i familien holder han rundt. Koselig familie er viktig, men hvorfor ikke ett bilde av oss sammen? Hvorfor ikke skrive at han er o forhold? De venninnene han har er en helt annen type, mye mer frempå. Jeg er rolig og mer tilbaketrukket. Anonymous poster hash: 26cab...5aa Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Så dere hadde ikke reagert om kjæresten kommenterte alle andre, men aldri deg? Tror ikke han ville vi skulle bli venn der i utgangspunktet. Hadde jeg enda visst hvem disse folka er. Anonymous poster hash: 26cab...5aa Hva legger du i dette da? Er det slik at han sitter på FB mye og er skikkelig aktiv, eller er han bare innom en gang i blant? Hvorfor skal han kommentere og like ting som involverer deg når han uansett er sammen med deg og snakker med deg hver dag? Jeg synes det virker som du har ett oppmerksomhetsbehov han ikke klarer å fylle. Du henger deg opp i en bagatell og skaper ett problem som kan være ganske ødeleggende for deres forhold. Prøv å slett FB og IG i noen mnd så ser du hvor fantastisk det er å ikke være konstant oppslukt av sosiale media. Jeg skjønner godt at han ikke vil ha feriebilder og kjærestekliss på facebook. Er ikke sikkert han er så gira på at potensielle arbeidsgivere skal søke han opp og bli møtt av kjærestekliss og parbilder. 4 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Det er svært egoistisk og svært frekt.Det er å ta litt hardt i. Vil si det er litt egoistisk å nekte å legge ut noen bilder i denne alderen med sosiale medier. Det er ganske unormalt å ikke være tilstede med foto. Du sier du var i lag med ei dame som du nektet å la beholde bilder av deg/dere. Det synes jeg er rart. Helt siden kameraet ble oppfunnet har det vært normalt å ha bilder av familie/kjæreste. Så det ekstisterte aldri bilder av dere? Hvorfor er det egoistisk å ikke ville publisere bilder i offentlighet på monopoliserte nettverk? Hvorfor er det egoistisk å ikke bidra til selskaper som gjør verden til en verre plass? Bare fordi en dumhet "hører til tidsalderen" betyr ikke at det er riktig, gjør det? Greit at det er unormalt å ikke være på "antisosiale" nettverk, men det er også unormalt å være smart. Mener du virkelig at man ikke selv skal få lov å bestemme over offentliggjørelse av egne bilder? Loven i blanet annet Norge sier noe annet. Ja, jeg nektet henne å ta bilder. Ja, det er normalt å ta bilder. Men problemet er at folk ikke har noe som helst moderasjon i bruken av disse bildene. Det gjelder venner også. Som sagt var jeg aldri med på deres bildehysteri. Ikke fordi jeg har så veldig mye imot å bli tatt bilder av, men hvordan bilder idag brukes (les. misbrukes). Folk må selv ha lov å ha kontrollen på bilder av seg selv. Jeg synes det er rart du mener noe annet, bare fordi vi tilfeldigvis har en norm idag hvor mennesker tar bilder hele tiden og legger disse på internett. Jeg mener at denne normen er usunn for samfunnet. Den økende narsissismen (selfies) osv er enig med meg. Du vet hvor ordet narsissisme stammer fra, gjør du ikke? Idag har "historien" blitt til normalen. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Tok han 1 år i det heletatt å trykke liker. Jeg blir litt sår av det. Det har jeg aldri nevnt til han. Anonymous poster hash: 26cab...5aa Jeg mener ikke å være slem nå, men buuu-fucking-huuu. Denne besettelsen med noe helt irrelevant som å "trykke liker" er faktisk i min formening helt sinnsyk. Blir du virkelig berørt av noe så irrelevant? Du vet at det hele bare er en fantasikonstruksjon? Du tror ikke det kan være noe galt med ditt fokus hvis du bryr deg om folk trykker liker eller ei på en teit nettside? Jeg kaller som sagt disse typene av nettsider "antisosiale", ikke fordi grunntanken om å kunne ha kontakt med andre er antisosial, men grunnet måten disse sidene fungerer på og i min formening gjør med folk. Jeg mener slike sider gjør folk antisosiale til den grad at de tror det er sosialt å drive med antisosiale aktiviteter. Hvorfor bryr du deg så mye egentlig? Jeg ønsker heller at folk kunne bli bedre til å snakke i real-life og at kommunikasjonen i samfunnet var bedre generelt. Da hadde vi ikke hatt bruk for ting som Facebook til annet enn som en addressebok. Folk som er skikkelig flinke sosialt har måter å si de liker det andre kommuniserer på en fantastisk måte som varmer hjertet og berører den andre part. Selv er jeg ikke særlig flink sosialt, men det mener jeg er på grunn av den antisosiale normen i samfunnet. Folk er så innesluttet og såre over altslags. Jeg mener en del av den skylden bør legges på hva jeg kaller de "antisosiale" nettverkene hvor helt meningsløs kommunkasjon settes over meningsfylte ting. En annen del av det "antisosiale" er at slike nettverk fostrer et egosentrisk samfunn, hvor sosiale samvær ikke handler om andre, men å bygge opp seg selv, skryte osv. Jeg er ikke særlig fan av slikt. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Facebook og instagram betyr virkelig ingenting i et forhold. Det du gjør nå er å SKAPE ett problem som ikke er der. La han være i fred å ikke mas mer om å legge ut bilder av dere sammen. Hvis du er avhengig av å ha bekreftelse på sosiale media for å ha ett bra forhold, dump han å finn deg en 17-åring som ikke prøver å bli den nye Kurt Nilsen og som kan trykke Like på alt du legger ut og lever og ånder for sosiale media. Dæven, det går visst kun an å trykke "pluss" 1 gang. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Sært Ja takk, jeg foretrekker å være sær. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Idealistisk sett må han få gjøre som han vil. Realistisk lukter jeg ugler i mosen. Er sivilstatus offentlig og "i forhold"? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Han har ikke skrevet noe på sivil statusen. Så dere som er på ferie legger aldri ut noe på nett? Ikke hvem dere er med eller noen ting? Anonymous poster hash: 26cab...5aa Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Facebook har blitt en sport for gamle travere. Så og si ingen på under 30-40 år legger ut lange statuser med bilder og hele hopprennet når det skjer ting. Det der med sivilstatusen kan du spørre han om. Han vet vel bedre selv hvorfor den står tom enn oss.. Endret 4. februar 2018 av Jokerjævel 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Jeg hadde blitt lei meg om kjæresten nektet å være på bilder med meg. Han trenger jo ikke å bli TAGGET selv om du legger ut et bilde av dere sammen på Facebook. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Trenger ikke å tagge nei. Han er en mann som ikke forteller om meg om andre ikke spør om han har fått seg kjæreste. Anonymous poster hash: 26cab...5aa Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Du får finne deg en bru å tagge på, kanskje du blir fornøyd da. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Trenger ikke å tagge nei. Han er en mann som ikke forteller om meg om andre ikke spør om han har fått seg kjæreste. Anonymous poster hash: 26cab...5aa Hvorfor skulle han nevnt det ellers? 1 Lenke til kommentar
Mai Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Var sammen med en fyr i 2 år, og han gjorde akkurat som typen din. Jeg sluttet å spørre hvorfor han ikke ville etter en stund. Fant ut senere han skjulte bildene som han var tagget i av meg,på profilen sin. I tillegg til at han var utro med andre damer som han fant gjennom tinder og IG. Sier ikke typen din er utro, bare min erfaring. Endret 4. februar 2018 av Mai 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Hvorfor skulle han nevnt det ellers? Er da ganske naturlig i de aller fleste forhold? For min del er det kun de aller færreste som får vite om kjæresten min fordi de spør. Vanligvis er det en eller annen måte hun blir nevnt, enten i en anektode eller når man forklarer noe der det er relevant. Man oppdager som regel ganske kjapt om noen er singel eller ikke. Hvis det er noen man tror er singel som viser seg å ha dame (etter lang tid) så virker det ofte litt rart. Hvis man er glad i kjæresten og den personen er en naturlig stor del av livet så er det rart om det ikke kommer opp av og til uten at folk spør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå