wooPsi Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 hei. jeg har en 2x1 ohm sub, men jeg forstår ikke helt hva dette betyr. Er det 2ohm på subben da? dette skal kobles inn på en forsterker med 2 ohm. så hvis subben er f.eks 2 ohm, da vil det ikke funke? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Det betyr at det er "dual coil", det er 4 terminaler. Ved seriekobling blir det 2 Ohm. Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 så jeg kan ikke få 2 ohm til forsterkeren med bare 1 sub? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 En sub gir 2 Ohm. Seriekobling eksempel, med 2 x 2 Ohm: Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 ahaa! tusen takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Hvis det er en forsterker som skal brokobles så må du forsikre deg at den faktisk tåler 2 ohm brokoblet. De fleste forsterkere som klarer 2 ohm pér kanal klarer kun 4 ohm brokoblet. Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 det er disse to jeg tenkte å kombinere. men ser nå at jeg kanskje gikk på en smell.. Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 er det kanskje noen anbefalinger til en bra forsterker til denne subben da? rockville forsterkeren var tros alt noe billig rask jeg kjøpte på ebay Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) På papiret skal de passe sammen. Forsterkeren har kun én kanal og den skal klare 2 ohm. Med denne kan du f.eks. koble spolene i paralell (0,5 ohm) og få enda mer effekt. http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/mono/gladen-rc3200c1-3200-w-rms-monoblokk Endret 4. februar 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 På papiret skal de passe sammen. Forsterkeren har kun én kanal og den skal klare 2 ohm. Med denne kan du f.eks. koble spolene i paralell (0,5 ohm) og få enda mer effekt. http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/mono/gladen-rc3200c1-3200-w-rms-monoblokk trur jeg kjøper den forsterkeren neste lønn ser at man har mere og velge imellom på ohm. hva mener du med at forsterkeren min passer med subben? etter det jeg har funnet ut passer de ikke sammen i det hele tatt, med mindre subben blir koblet i 4 ohm. det står ingen ting på nettsiden om subben vil tåle 4 ohm + at i 4 ohm vil forsterkeren bare levere 1200w cea som blir for lite i forhold til subben sine specks. stemmer ikke dette? :S Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Ut i fra bildet du postet så klarer forsterkeren 2 ohm Rockville db16 8000 Watt/4000w RMS Mono Class D 2 ohm Amplifier Car Audio Amp. Grunnen til at jeg skrev "på papiret" var at jeg stiller meg litt skeptisk til kvaliteten og spesifikasjonene på den forsterkeren.Og i følge spesifikasjonene står det følgende: 2 Ohm: 2000 Watts x 1 Channel <1% THD+N Endret 4. februar 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Ut i fra bildet du postet så klarer forsterkeren 2 ohm Rockville db16 8000 Watt/4000w RMS Mono Class D 2 ohm Amplifier Car Audio Amp. Grunnen til at jeg skrev "på papiret" var at jeg stiller meg litt skeptisk til kvaliteten og spesifikasjonene på den forsterkeren.Og i følge spesifikasjonene står det følgende: 2 Ohm: 2000 Watts x 1 Channel <1% THD+N ooja ja jeg trur jeg kanskje venter med å prøve ut noe som helst før jeg får kjøpt inn den gladen forsterkeren men hvis jeg kobler den til 0,5 ohm burde jeg kanskje kjøpe et ekstra batteri? dynamoen på bilen jeg skal sette dette i lader 180 ampere så det burde vel være godt nok. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Du bør i hvertfall prioritere nye, tykke kabler fra dynamo til batteri og fra batteri til forsterker(e). Samt tykkere minuskabler fra motor til chassis og chassis til batteri. Evt. også fra motor til batteri hvis du har det. Hvis du fremdeles får spenningsfall kan du sette inn ekstra batteri. Helst så nære forsterkerne som mulig. Lenke til kommentar
wooPsi Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 okei da skal jeg gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå