Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva betyr 2x1 ohm?

wooPsi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På papiret skal de passe sammen. Forsterkeren har kun én kanal og den skal klare 2 ohm.

Med denne kan du f.eks. koble spolene i paralell (0,5 ohm) og få enda mer effekt.

http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/mono/gladen-rc3200c1-3200-w-rms-monoblokk

trur jeg kjøper den forsterkeren neste lønn ;) ser at man har mere og velge imellom på ohm.

hva mener du med at forsterkeren min passer med subben? etter det jeg har funnet ut passer de ikke sammen i det hele tatt, med mindre subben blir koblet i 4 ohm. det står ingen ting på nettsiden om subben vil tåle 4 ohm + at i 4 ohm vil forsterkeren bare levere 1200w cea som blir for lite i forhold til subben sine specks. stemmer ikke dette? :S

Lenke til kommentar

Ut i fra bildet du postet så klarer forsterkeren 2 ohm

Rockville db16 8000 Watt/4000w RMS Mono Class D 2 ohm Amplifier Car Audio Amp.

Grunnen til at jeg skrev "på papiret" var at jeg stiller meg litt skeptisk til kvaliteten og spesifikasjonene på den forsterkeren.

Og i følge spesifikasjonene står det følgende:

• 2 Ohm: 2000 Watts x 1 Channel <1% THD+N
Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Ut i fra bildet du postet så klarer forsterkeren 2 ohm

Rockville db16 8000 Watt/4000w RMS Mono Class D 2 ohm Amplifier Car Audio Amp.

Grunnen til at jeg skrev "på papiret" var at jeg stiller meg litt skeptisk til kvaliteten og spesifikasjonene på den forsterkeren.

Og i følge spesifikasjonene står det følgende:

• 2 Ohm: 2000 Watts x 1 Channel <1% THD+N

ooja :p ja jeg trur jeg kanskje venter med å prøve ut noe som helst før jeg får kjøpt inn den gladen forsterkeren :) men hvis jeg kobler den til 0,5 ohm burde jeg kanskje kjøpe et ekstra batteri? dynamoen på bilen jeg skal sette dette i lader 180 ampere så det burde vel være godt nok.

Lenke til kommentar

Du bør i hvertfall prioritere nye, tykke kabler fra dynamo til batteri og fra batteri til forsterker(e). Samt tykkere minuskabler fra motor til chassis og chassis til batteri. Evt. også fra motor til batteri hvis du har det. Hvis du fremdeles får spenningsfall kan du sette inn ekstra batteri. Helst så nære forsterkerne som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...