VegardStr Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 hei, prøver å sette opp VPN server på ruteren min hjemme no. har prøvd å aktivere statisk public IP, istede for dynamisk fra ISP, men då vil ikkje internetten i hjemmet fungere i det heletatt. Så alternativ 2 var å aktivere dynamisk DNS, som jeg har registrer gjennom instillingene på routeren via mynetgear.com, og fått bekreftelses e-post og alt på mail. Følger heretter også instruksjonen med å laste ned .ovpn fil og 3 andre filer (noen sikkerhetssertifikat osv.) og instalerer OpenVON Connect på min androind telefon, og importerer .ovpn filen, og trykker connect. MEN, her er problemet, det kommer kun til "OpenVPN: Looking up DNS name" og står slik i ca 30 sekunder før det blir connection timeout. Planen min er at jeg skal surfe via mitt hjemmenettverk uansett hvor jeg er tilkoblet (4g, public WIFI osv.) noen som har vært borti dette før, og evt. har noe tips til instillinger jeg bør se etter? =) Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 ingen som styrt med VPN på en Netgear før? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 hei, prøver å sette opp VPN server på ruteren min hjemme no. har prøvd å aktivere statisk public IP, istede for dynamisk fra ISP, men då vil ikkje internetten i hjemmet fungere i det heletatt. ... MEN, her er problemet, det kommer kun til "OpenVPN: Looking up DNS name" og står slik i ca 30 sekunder før det blir connection timeout. 1 - Du kan nok ikke "aktivere" statisk public IP, dette må du nok bestille/kjøpe fra ISP. Hvordan gjorde du dette ? 2 - Tester du fra innsiden eller utsiden av routeren din ? Mulig at du må aktivere en loop-back funksjon i router for å teste fra innsiden. Hva skjer om du på "innsiden" tester å slå opp ditt dynamiske DNS navn? (bruk f.eks. nslookup fra kommando linje i windows) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå