talisar Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Nå har jeg fått bildet, skal det fortsatt publiseres så har jeg server til å gjøre det på. Bildet nå er en 5mb bmp fil, det er INGEN forstyrrelser på denne og bildet ser helt klart og fint ut. Men det betyr ikke at det ikke er noen feil, tror ikke windows tar clipboarden fra det bildet som sendes til skjermen liksom:) Kan være feil mange steder på kort kabel og skjerm fordet. Men svar om det fortsatt skal legges ut om noen er intresert i å se det så kan jeg vel lage en jpg. Note: Ser nå det er lagt ut allerede:) Skjedde vel mens jeg bevegde meg hjem fra jobb dum meg.) Endret 12. desember 2003 av talisar Lenke til kommentar
consilium Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sjekk om du ikke dultet borti rambrikken(ene) da du installerte kortet. Se forøvrig alle innstillinger i BIOS samt alt som har med "Video Caching/Shadow" og "VGA Snooping el." er på. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Selvfølgelig er det likt det han ser på skjermen sin. Ifølge mine enkle beregninger skulle det ha blitt dobbelt så ille for han å se på, hvis bildet virkelig var uklart. Noen andre enn meg som skjønner? Et uklart bilde skulle vel i teorien bli enda mer uklart hvis det virkelig var noe galt med hardwaren hans? Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Selvfølgelig er det likt det han ser på skjermen sin. Ifølge mine enkle beregninger skulle det ha blitt dobbelt så ille for han å se på, hvis bildet virkelig var uklart. Noen andre enn meg som skjønner? Et uklart bilde skulle vel i teorien bli enda mer uklart hvis det virkelig var noe galt med hardwaren hans? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det kan også være en feil med DirectDraw. Sjekk dxdiag, og se om alt er i orden (riktige driverversjoner osv.). Prøv "Degaussing" på skjermen. Se i kontrollpanelet til Nvidia og sjekk om fargeinnstillingene er på default. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Fortsetter å komme med ideér...sjekk ClearType-innstillingene. Prøv også å tvinge Windows til å starte opp i 640x480 oppløsning (VGA-modus el.) Se om det ser bra ut da. Du kan også bruke "Standard VGA driver". Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ta og formater c: disken din,det kan hjelpe,med en ny innstalasjon...Det kan være så mye rart,men prøv og formater...så får vi høre Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Med all denne tiden på testing atter testing og diverse forslag, hadde det vært tid til å sjekke kortet hos en kamerat, samt å reformatere HD et par ganger. Hva med å nappe ut alt annet en RAM, HD og Grafikkort? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ta og formater c: disken din,det kan hjelpe,med en ny innstalasjon...Det kan være så mye rart,men prøv og formater...så får vi høre Ja, nettopp...det enkleste er ofte det beste... Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 *Har ikke lest de siste meldingene nå, skal gjøre det, må bare formidle dette her* Nå har jeg nettopp sett på det orginale *.BMP bildet jeg tok, og *.JPEG bildet Notarget lagde, på laptopen min. Sprøtt!! Det orginale bildet var helt sylskarpt! JPEG bildet som Notarget lagde var pga. komprimeringen blitt ganske sånn som jeg ser alt på monitoren på den stasjonære pc en. Hvordan er det mulig at jeg ser alt ett hakk grovere enn dere ser på det komprimerte bildet??? Dette her er virkelig mystisk. Og som sagt, det skjedde jo ikke med det gamle skjermkortet. Hjelp!? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Høres ut som et problem med skjermen. Kanskje det kan ha noe med synkroniseringen å gjøre? Aner ikke hvordan dette innstilles i Nvidia-kort, men i ATI-kort gjøres det "Monitor"-fliken. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 for ørtenhundreogfemtitredje gang, prøv å formatere OS disken din! deretter legger du inn drivere. hvis ikke det funker, så kan du nok returnere kortet. du har ikke bøyd noen pinner på skjermkabelen når du bytta kort? Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Talisar: Ingen vits i å publisere bildet enda en gang. Jeg har ihvertfall funnet ut av at det ser helt klart ut på andre maskiner. Bare for å gjøre det helt klart, jeg sitter nå uten noen driver til 3-d kortet, og det er like kornete som med driver. Men, også or å gjøre det helt klart, i BIOS og i windows loading meny er bildet helt klart. Fortsetter å komme med ideér...sjekk ClearType-innstillingene. Prøv også å tvinge Windows til å starte opp i 640x480 oppløsning (VGA-modus el.) Se om det ser bra ut da. Du kan også bruke "Standard VGA driver". Jeg har prøvd å sette oppløsningen til 640x480. Da er det ikke noe fuss med bildet... Fu*kings weird.... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det eneste fornuftige, og det er påpekt flere ganger allerede, er å formatere harddisken din............gjør nå det. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er jo innlysende at det er en driver konflikt/feil med windows, når bildet er klart i BIOS og loadscreen... Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Th0mas Skrevet 12/12/2003 : 18:33 for ørtenhundreogfemtitredje gang, prøv å formatere OS disken din! deretter legger du inn drivere. hvis ikke det funker, så kan du nok returnere kortet. du har ikke bøyd noen pinner på skjermkabelen når du bytta kort? Hehe. kvier meg litt for å formatere OS skjønner du. Har ikke helt cd-en for hånden(hvis du skjønner hva jeg mener) . Men det går sikkert greit å låne cd av en kamerat. Vil bare forsikre meg om at det er absolutt siste løsning. Det er jo også godt mulig at bildet ikke forbedres av å reinstallere. Og nei, ingen pinner er bøyd. Endret 12. desember 2003 av Just_blank26 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Th0mas Skrevet 12/12/2003 : 18:33 for ørtenhundreogfemtitredje gang, prøv å formatere OS disken din! deretter legger du inn drivere. hvis ikke det funker, så kan du nok returnere kortet. du har ikke bøyd noen pinner på skjermkabelen når du bytta kort? Hehe. kvier meg litt for å formatere OS skjønner du. Har ikke cd. Men det går sikkert greit å låne cd av en kamerat. Vil bare forsikre meg om at det er absolutt siste løsning. Det er jo også godt mulig at bildet ikke forbedres av å reinstallere. Og nei, ingen pinner er bøyd. Såklart det finnes en ørliten mulighet for at det ikke fungerer, men det er verdt det. Bedre å få en clean installasjon for å teste selv, enn å sende det tilbake, for så å betale 3-400 kroner i porto hver vei + testing som ender opp med at kortet testes OK hos webshopen... Enig? Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Du har absolutt et poeng der oysfaerg, men, sitter her og loker og tar imot en stund til. Kan jo hende at noen plutselig kommer på noe genialt noe. Og den som gjør det får to nye spill. Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har ikke helt cd-en for hånden(hvis du skjønner hva jeg mener) . Men det går sikkert greit å låne cd av en kamerat. Jeg stusser litt når man har råd til å kjøpe et grafikkort til kr. 4.500,- men har ikke råd til OS. Jeg beskylder deg ikke for å inneha en piratkopi, men tanken streifet meg. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Th0mas Skrevet 12/12/2003 : 18:33 for ørtenhundreogfemtitredje gang, prøv å formatere OS disken din! deretter legger du inn drivere. hvis ikke det funker, så kan du nok returnere kortet. du har ikke bøyd noen pinner på skjermkabelen når du bytta kort? Hehe. kvier meg litt for å formatere OS skjønner du. Har ikke helt cd-en for hånden(hvis du skjønner hva jeg mener) . Men det går sikkert greit å låne cd av en kamerat. Vil bare forsikre meg om at det er absolutt siste løsning. Det er jo også godt mulig at bildet ikke forbedres av å reinstallere. Og nei, ingen pinner er bøyd. Og du mener det ikke har kommet til den siste løsningen enda . Du har jo fått nermere 100 svare nå, MANGE om at du skal ta en clean innstall. så gjør det da Har du ikke Xp nå, så ta og *kremt* last ned en bin fil og brenn over på en cd så kan du prøve. Fungerer dette kjøper du legal Win Xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå