Gå til innhold

Problemer med Geforce FX 5950.... Dusør!


Just_blank26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:D du jeg har geforce fx 5900 med 128 drr ,og jeg har en 350 strømforsyning,og dessuten må du ha plass,har du sjekket at de ikke sitter for mange vifter på strømkabelen ,vil ikke pc,en starte så er det for lite strøm,alltså for mange vifter er tilkoblet,fx korta er strømslukere,så du må regne med å koble minst 2 av viftene dine,så må du sjekke at kortet sitter ordentlig i agp porten ,bittelite grann ut fra agp porten så skjer dette du snakker om,når man kjøper et nytt kort bør man innstallere operativ programmet på nytt ,for visse drivere fra den forrige driver innstalleringa kan også være en del av problemet. :D

 

 

mitt råd er : 1 koble ut 2 vifter

2 formatere hardisken bare c:(der du har innstallert operativ systemet)

3 sjekk om kortet sitter ordentlig inne i apg porten

4 sjekk agp porten og se om det sitter noe gammel dritt i den (støv etc)

5 plass må det også være til kortet så det ikke står skjevt

6 sjekk om viftene på grafikk kortet går

 

 

lykke til videre

Lenke til kommentar

For meg høres dette rett og slett ut som om Windows har en konflikt mellom gamle drivere og driverene til det nye kortet. Hva det er som gjør dette, kan jeg ikke svare eksakt på. Du sier at Windows ikke vil starte dersom du setter det gamle kortet inn igjen? Har du system restore aktivert? Da kan du kanskje gjennopprette til for noen dager siden, før du fikk kortet altså, og så sette inn det gamle kortet før du slår maskinen på igjen.

Dersom det virker da, så prøv å avinstallere kortet i enhetsbehandling, og sett inn det nye kortet og prøv å installere det nye igjen for å se om det går bedre da. Evt. kan du sette driverene til default vga kort før du setter det inn også.

Dersom dette ikke går, ville jeg tatt en backup av systemet dersom du har muligheten for det, og så reinstallert Windows igjen for å se om det virker bedre da. Dersom det enda ikke virker, så tror jeg nok at vi snakker retur ja ;)

 

Lykke til, og håper det ordner seg for deg. :thumbs:

 

PS! Dersom dette skulle løse problemet, trenger du ikke tenke på noen dusør for mitt vedkommende :p

Lenke til kommentar
Er det mulig for ham å ta en screenshot og poste dette? Elller vil ikke det vise eksakt hvordan skjermbilde ser ut?

 

Hvis screenshot bildet kan gjengi dette vil dette gi oss en bedre forklaring.

 

......eller hva dette et skudd totalt i blinde? 

 

Har tatt screenshot, men har ikke noe sted å legge det ut på... Kremt, det er vel ikke noen som har en side eller ftp server de kan legge det ut på? :blush: PM meg, så sender jeg bilde i mail.

Lenke til kommentar

Hvis du tar det screenshottet og får ut så ser vi lett om bildet er som du sier hos oss også.

 

Er det uskarpt også i post sekvensen når du booter? har du prøvd å kjøre lavere og høyere oppløsninger?

 

Det at det blir skyggelegging som du sier får meg til å tro du har et defekt skjermkort, har sett dette flere ganger..men bare på skjermkort som er integrert i hovedkort.

Lenke til kommentar
Er det mulig for ham å ta en screenshot og poste dette? Elller vil ikke det vise eksakt hvordan skjermbilde ser ut?

 

Hvis screenshot bildet kan gjengi dette vil dette gi oss en bedre forklaring.

 

......eller hva dette et skudd totalt i blinde? 

 

Har tatt screenshot, men har ikke noe sted å legge det ut på... Kremt, det er vel ikke noen som har en side eller ftp server de kan legge det ut på? :blush: PM meg, så sender jeg bilde i mail.

Jeg kan. Send det til [email protected]

Lenke til kommentar
Ok, gikk ut i BIOS og sjekket, det blir ikke knotete skjermbilde der. Heller ikke når windows loadingen kommer opp. Det er først når man kommer til innloggings tingen at bildet blir knotete.

Det er nesten garantert et driverproblem/konflikt. Prøv følgende:

 

1. Last ned Driverheaven's Driver Cleaner herfra: http://www.driverheaven.net/cleaner/

 

2. Last ned nyeste 53.03 ForceWare WinXP drivere herfra:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03

 

3. Avinstaller Nvidia skjermkortdriverne som ligger på maskinen (Control Panel, Add-Remove Programs)

 

4. Boot opp i WinXP's Sikkermodus (trykk F8 ved oppstart) og bruk Driver Cleaner til å fjerne alle gjenværende Nvidiafiler og registernøkler. Utrag fra Driver Cleaner's Readme.txt:

 

""--------------------------------------------

Important for nVidia users

--------------------------------------------

For nVidia users that are going to uninstall 45.** or newer:

Just follow the steps, but these are a few tings you need to know and do before.

In Driver Cleaner goto the options and select the backup functions.

When you uninstalled the 45.** or higher before without problems than select the nvidia cleaning file.

If you uninstalled them before and got problems than select the nVidia Special cleaning filter.

 

The nVidia Special filter will only clean the remaining files. This is because the errors some get is possible because it needs something from the old install in the registry.

""

 

 

"" nVidia:

1. Unplug nic card or modem from net or disconnect

2. Remove nvidia from add/remove programs

3. Reboot into safe mode (F8 during boot up)

4. On reboot into safe mode WinXP SP1/SP2 will auto detect and install drivers. Just let it do its thing. If you can cancel out of the auto install hardware wizard then skip the rest and run Driver Cleaner! If you can NOT cancel out of auto detect wizard then...

5. Navigate to device mgr->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove but don't reboot

6. Run Cab Cleaner (not needed, but recommended)

7. Run Driver Cleaner

8. Empty recycle bin and reboot

9. Install the new drivers

""

 

5. Du kan prøve å installere nyeste skjermdrivere til skjermen din (burde ikke ha noe å si, men det er vel verdt et forsøk?). Gå til produsentens hjemmeside og se hva du finner. Sjekk også at fargedybden står som 32-bit.

 

 

Etter du har gjort overnevnte punkter burde forhåentligvis det fungere bra :thumbs:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Ta ut og inn igjen skjermkortet.. <-- 1

Formater <-- 2

skjekk om noen instillinger ikke er helt som de skal, bios? <-- 3

 

bare velg ivei, trenger ikke fortmatere men det kan være en god ide.

Har tatt skjermkortet ut og inn 100 ganger.

Har prøvd å skjekke BIOS, men er ingen BIOS ekspert. Hva vil det si å sette AGP til 4x i BIOS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...