Just_blank26 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Har prøvd å justere skjermen. Noen andre som tror at jeg må koble den til den andre kabelen? Takk for svaret Ducky. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 den andre kabeln tror jeg må i ja,men du kan også putte msi plata di i maskin og prøve og oppdatere biosen på skjermkortet... Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Flashe BIOSen mener du? Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 På skjermkortet ja...Det kan hjelpe,vest det finnes ny bios til kortet da.. Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Har du en strømkabel(4-pin tror jeg) i skjermkortet? Det skal være det tror jeg... Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 På skjermkortet ja...Det kan hjelpe,vest det finnes ny bios til kortet da.. Kan man sende tilbake kortet da, hvis man finner ut av at det er defekt? Har du en strømkabel(4-pin tror jeg) i skjermkortet? Det skal være det tror jeg... Ja, jeg har en 4 pins strømkabel i kortet (er ikke helt sikker på om det er 4 pin), hvis ikke ville det vel ikke kjørt i det hele tatt... (Hvis jeg nå forstod spørsmålet ditt rett)Men jeg syns kanskje det virker litt rart at bildekvaliteten bare blir litt besudlet av at det ikke kommer nok strøm til. Enten så kjører det vel, eller så kjører det ikke...!? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) For å avkrefte/bekrefte spørsmålene angående strømkabelen så er den bare brukt til når du booter maskinen. Det er hvertfall slikt med ATI kort og jeg synes jeg har lest at det er slikt med Fx kortene også. Mao så har den neppe noe med at bildet er "forskyvet". At strømkabelen har to greiner er for at du ikke skal miste en molex kontakt. Du skal bare feste en av disse til psu og til skjermkortet. Hva som forårsaker "forskyvningen" kan være så mangt. Prøv som andre har sagt forskjellige drivere. Omegadriverene kan også prøves. Når jeg byttet fra Geforce 4 til R9800pro så oppstod det noen rare merker i hvert hjørne av skjermen min, som jeg i ettertid har funnet ut er årsak elektromagnetisisme (riktig stavet?). Med andre ord så er mitt nye kort mer ømfintilig for slikt enn det gamle. Så prøv å flytt høytalere bort fra skjermen evt. prøv maskinen til et annet rom. Kan være kabler i veggen som slår inn. Du skulle forresten ikke ha vannkjøling. Pumpen min slo seg inn på skjermen og forvridde/ristet bildet. Hvis ikke annet fungerer, spør en kamerat om du kan teste kortet i hans maskin. Lykke til! Mvh, Bamsefar Endret 11. desember 2003 av bamsefar Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Hmm... Mange kloke ord der bamsefar. Skal gruble over hvert enkelt av dem... Det kan nok ikke være kabler som slår inn. Men kanskje ADSL modemet? Det er ganske nærme maskinen. Høytalerne står langt borte fra maskinen, og skjermen, så de kan det ikke være. Skjønte forresten ikke helt det med at strømkablene bare blir brukt til når du booter maskinen. Trengs de hver gang man skrur på maskinen liksom? Ser på Omega driverne... Takk takk Endret 11. desember 2003 av Just_blank26 Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Det gikk nettopp opp for meg at det som skjer når jeg prøver å søke etter driveren på cd (og etter en omega) er at det kommer en feilmelding: "Kan ikke innstalere denne maskinvaren. Det oppstod et problem under instalasjonen av denne maskinvaren: skjermkort (VGA- kompatibelt) Det oppstod en feil under innstalasjonen av enheten. Driveren som ble valgt for denne enheten støtter ikke windows XP." UTROLIG irritenede !! Denne feilmeldingen får jeg imidlertid ikke før ETTER instalasjonen hvis jeg setter inn MSI cd-en og kjører autokjør. Men da fortsetter "forsyvningen/uskarpheten" av skjermen. Er det ingen der ute som har hatt et lignene problem? Eller som vet hvordan man løser det? Men nå får det være nok knoting for i dag. Har norsk tentamen i morgen også. Får håpe jeg får svar fra MSI dudene i morgen...God natt folkens! Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Strømkabelen på skjermkortet er nødvendig, ellers drives ikke viftene på kortet. Og kortet klokker seg ned (tror jeg). Er ihvertfall sånn på mitt MSI FX5900 Ultra. Det er vel TwinFlow kjølere du og har? Du bruker vel vanlige Nvidia drivere? nyeste er v53.03? Eller er det noen egne på fx5950? Mulig jeg tar feil. Er jeg helt "off" nå? Endret 11. desember 2003 av gafflek Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Den ene strømkabelen er i, og viftene går! Ja, jeg bruker vanlige NVIDIA drivere. Hva er forresten "Should not see me" for noe?"lukker program" greia prøver å avslutte det hver gang jeg rebooter når jeg oppdaterer driveren. Skjermen er forresten uskarp (eller "forsøvet") før jeg innstalerer driveren også. Altså når jeg bare har inne grafikkortet. Det er ikke noen innstillinger jeg må gjøre i BIOSen mon tro? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bare et dumt spørsmål, du har stilt opp Hz på skjermen? Hvis du er helt sikker på at du har gjort alt riktig så prøv skjermkortet i en annen pc. Er det likt der så send tilbake på rødaste rappen. Mvh, Bamsefar Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Hmm... Nå begynner jeg å bli kraftig lei dette problemet . Vil vite sikkert om det er noe galt med kortet før jeg sender det tilbake... Nå snakker vi dusør her: The Elder scrolls II: Morrowind, og Ghost Recon, bundle versioner fra esken til den som klarer å løse problemet for meg!! Endret 12. desember 2003 av Just_blank26 Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Ja, jeg har stillt opp skjermoppdateringsfrekvensen. Hvor skal jeg få en annen pc fra? Er alt for mye styr å ta med kortet til en kamerat. Må jo avinstallere grafikkort driverne hans og sånn da... Endret 12. desember 2003 av Just_blank26 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere. Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt? Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert. Sjekk også skjerm kabelens ende, å se om det er noen pins der som er bøyd! Har hatt mange slike hendelser Endret 12. desember 2003 av notarget Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere.Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt? Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert. Sjekk også skjerm kabelens ende, å se om det er noen pins der som er bøyd! Har hatt mange slike hendelser Enig. Fungerer det ikke da så sender du det inn. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) ett skudd i mørke.... kan det ha noe med hovedkortets bios? tror at en ny version kan fikse ganske mye. prøv det. kan også ta ut kortet og la det ligge i noen minutter, virker også noen ganger. det siste jeg kan tenke meg til at er feil, er at det kan være en "defekt" pipeline eller en "defekt" RAMDAC. (RAMDAC= Random Accsess Memory Digital to Analog Converter) jeg har ikke sett kort med de problemene før, men det kan jo hende.. tror egentlig at du bare kan sende inn kortet, du har jo gjort det meste som en kan forvente av en kunde. edit: kan også være IRQ konflikter, men det er lite sansynlig. kan jo også være som han under skriver, men det er kun i sjeldne situasjoner. selv kommer jeg ikke forbi POST når jeg har en 8cm CD i DVD rom'en.... snodige greier Endret 12. desember 2003 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
TJ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Selv om det er lite sannsynlig, så kan det være at kortet ikke klarer å jobbe sammen med ett av de andre komponenentene. Jeg vet det høres utrolig ut, men min prosessor funka bare når CD-rommen var koblet ut! Selv om det er lite sannsynlig så er det kanskje forsøket vært? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 gå i bios og sett at apg 4x Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Siden du får så mange feilmeldinger, ihvertfall når du prøver å installere drivere.Kanskje formatere pc og installerer alt på nytt? Rein og fin maskin.Kan hende du har noen dritt filer som ødelegger.. Siden bildet ditt blir ikke som helt som det skulle vært, kan være at instalasjonen av skjermkort driver ikke ble 100% instalert. , byr meg i mot å formatere maskinen. Men, hvis det ikke er noen annen løsninger... Hmm... Kanskje jeg skal prøve det... Men ikke regn med dusør for formaterings forslaget... Hadde allerede tenkt på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå