Luske_Ludvig Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Hei, skal skifte dieselfilter på min S-max 2.0 TDCi og lurer på om det er nødvendig å bruke håndpumpe for å fjerne luft. Vil ikke drivstoffpumpe sirkulere diesel og evt. luft tilbake til tank? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Utifra konstruksjon så er det ikke alltid systemet klarer og ta "tak" i væska å få igang sirkulasjonen igjen. Man kan se at luftboblene bare går frem og tilbake i rørene. Jeg sto å kødda med en sånn Ford som ikke ville starte etter service. Det funka ikke å kjøre trykk i tanken. Jeg brukte til slutt en lang gjennomsiktig slange som jeg koblet på en eller annen plass å sugde i. Da startet den. Å fylle filteret først kan være tidsbesparende. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 Har bestilt en vacummpumpe på ebay, så da skal jeg få det til. Ser det er en grønn "gardena" kobling på returen som jeg kan koble til. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Her er en kort video vdr. jobben: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå