Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny leilighet 2017, nytt toalett 2017, men brune renner/flekker/kalk?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi kjøpte en ny leilighet i fjor med alt inventar nytt. Toalettet skulle være bedre enn standard sa de, da vi fikk et bedre toalett enn det som egentlig skulle være der.

Bor i Stavanger sentrum, eller ganske nær sentrum.

Kjenner ikke til om vannet er "hardt" her eller ikke, men syns uansett at et helt nytt toalett skal se rent og fint ut selv om man ikke vasker det med sterke kjemikalier eller spesial såper/skraper.

Se bilder vedlagt for eksempler.

Det brune greiene som renner ut fra vann hullene (tanken) er ikke normalt, i mine øyne. Dette startet rett etter vi flyttet inn. Har vært slik siden. Det renner ikke vann i toalettet, men disse brune greiene renner av og til helt ned i toalettet og kan være vanskelig å vaske bort. Ellers så ser du på bildene at det ligger brunt skit rundt alle vann hullene fra tanken. 

Har klaget til utbygger. De sa de kunne gi oss nytt toalett, men de kunne ikke si grunnen til disse brune greiene :/ Noen som vet om dette er normalt eller ikke? Kan det være "hardt" vann som er årsaken mon tro?

EDIT; Bildene er rett etter en heftig vask :p

post-420262-0-26275000-1517599131_thumb.jpg

post-420262-0-20199200-1517599136_thumb.jpg

Endret av Uaktuell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok slik at det kommer utenfra med kaldtvannstilførselen og blir noe rusk liggende i sisternen og løser seg opp i vannet .

Kan være avleiringer / rust fra hovedledning hvorsomhelst ute i ledningsnettet.

Dusj blandebatteri har gjerne et finmaskede gitter/filter på koplingen slik at det ikke kommer igjennom slike rester. Men er vel ikke slik på kaldt vann-sisterne kopling.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg syns det er rart uansett, da andre i familien ikke har noe slik, og de bor også i Stavanger.

Det er også ekkelt å tenke over at hvis dette kommer fra ledningsnett, så drikker vi jo samme vannet :/

Rørlegger som så på saken hadde ikke noe svar bedre enn at dette måtte vi vaske.... Men vi har nå blitt tilbudt nytt toalett på reklamasjon, så vi går nok for den løsningen. Kanskje de finner noe feil mtp demontering.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Etter vi fikk nytt toalett montert forrige uke, så er problemet fortsatt tilstede. Til og med kommunen var innom og tok vannprøver, som viste seg å være normale, da vi ikke har hørt noe mer fra de.

Helt nytt bygg med helt nytt bad og toalett skal da ikke få slike merker under skåla... Lurer virkelig på hva dette kan være, kan det være slik at toalettet eller sistern er av så dårlig kvalitet at det bare er slik? Eller at det ligger noe rusk igjen etter byggeperioden inne i sistern? :/ Jeg vurderer snart å bare gi opp hele saken da ingen vet hva det er eller vil si hva det er... Men jeg står vertfall på mitt - Det er ikke normalt i et nybygg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...