Kaneltryne Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Jeg kjøpte en pulsklokke på XXL og kom hjem og skulle sette den opp med mobilen, fikk det ikke til å funke, og fant ut etter noen timer at den ikke er kompatibel med mobilen min (Huawei honor 8). Noe jeg synes er veldig rart, de skal jo bare kobles sammen gjennom bluetooth, er det så vanskelig? Jeg kobler jo til alle mulige blutooth høytalere og ørepropper etc med mobilen, hvorfor ikke klokka? Har aldri returnert noe særlig varer fører, og lurer derfor på om jeg bare kan pakke den inn og ta den med tilbake til butikken for å få igjen penger? Det var jo ingen ''feil'' med klokka i den forstand, men altså jeg får jo ikke brukt den, ikke engang skrudd den på ordentlig. Takk for svar Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 XXL har fornøydgaranti. Så det burde gå veldig greit. Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Jeg har så klart hele originalemballasjen i orden, det eneste er at det var noen små ''klistremerker'' som jeg vil kalle det som mangler. Det var bare en liten plastlapp klistra oppå avslått klokke-display, som skulle være eksempel på hvordan den så ut skrudd på, og viste puls og hvor mange skritt som var gått. Ellers er klokka, lader i vanlig container, brosjyrer osv pakka inn helt autentisk. Er de prippete på dette eller vil det ''passere'' uten disse tullete klistremerkene? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) Jeg har så klart hele originalemballasjen i orden, det eneste er at det var noen små ''klistremerker'' som jeg vil kalle det som mangler. Det var bare en liten plastlapp klistra oppå avslått klokke-display, som skulle være eksempel på hvordan den så ut skrudd på, og viste puls og hvor mange skritt som var gått. Ellers er klokka, lader i vanlig container, brosjyrer osv pakka inn helt autentisk. Er de prippete på dette eller vil det ''passere'' uten disse tullete klistremerkene? Fra XXL.no: Du kan teste varen i 30 dager. Bytt til en annen modell om du ikke er helt fornøyd. Varen må byttes til en annen modell innen samme varegruppe og prisnivå. Eventuell prisdifferanse utbetales med tilgodelapp i varehus. I nettbutikken må man bytte til vare til samme pris eller bestille på ny ordre om varene er dyrere. Prisen for returnert vare legges da inn som rabatt på ny ordre. Garantien er gyldig i 30 dager mot fremvisning av original kvittering og kan bare benyttes én gang pr. produkt. Ny vare kan med andre ord ikke byttes eller returneres. 100 % fornøydgaranti gjelder alle varegrupper bortsett fra våpen og ammunisjon. Bare ta den med ned og si du ikke er fornøyd. Trenger ikke reklamere en gang, de tilbyr av egen fri vilje en ordning som er bedre i dette tilfellet. Endret 3. februar 2018 av henrikwl Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Takk for tips, tenkte kanskje å bytte til Polar a370, som med denne ordningen ville passet bra. Problemet er bare om det skulle vise seg at Polar a370 ikke er kompatibel med min tlf, selvom nettsidene sier at telefonen oppfyller kravene, sitter jeg da igjen med den. ''Garantien kan kun benyttes èn gang'' Men er det sånn at den jeg leverer selges som B-vare, slik at det ikke spiller noen rolle om noen tullete klistremerker mangler, bare alt det viktige er der fint i originalemballasje? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Takk for tips, tenkte kanskje å bytte til Polar a370, som med denne ordningen ville passet bra. Problemet er bare om det skulle vise seg at Polar a370 ikke er kompatibel med min tlf, selvom nettsidene sier at telefonen oppfyller kravene, sitter jeg da igjen med den. ''Garantien kan kun benyttes èn gang'' Men er det sånn at den jeg leverer selges som B-vare, slik at det ikke spiller noen rolle om noen tullete klistremerker mangler, bare alt det viktige er der fint i originalemballasje? Ting de får inn igjen må de uansett selge som B-vare, de har ikke lov til å selge det som nytt samme hvor hel originalemballasjen er. Bare ta den med ned du, så ordner det seg nok. Og når du spesifikt har sjekket at Polar klokka skal være kompatibelt med telefonen din så er det en mangel i henhold til kjøpsloven dersom den ikke er det; da har du rett på reklamasjon, noe som går utenfor XXL sine egne ordninger. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Hvlken app installerte du på mobilen for bruk med pulsklokka? Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Hvlken app installerte du på mobilen for bruk med pulsklokka? Den offisielle appen, den heter vel så mye som Fitbit bare Takk for tips, tenkte kanskje å bytte til Polar a370, som med denne ordningen ville passet bra. Problemet er bare om det skulle vise seg at Polar a370 ikke er kompatibel med min tlf, selvom nettsidene sier at telefonen oppfyller kravene, sitter jeg da igjen med den. ''Garantien kan kun benyttes èn gang'' Men er det sånn at den jeg leverer selges som B-vare, slik at det ikke spiller noen rolle om noen tullete klistremerker mangler, bare alt det viktige er der fint i originalemballasje? Ting de får inn igjen må de uansett selge som B-vare, de har ikke lov til å selge det som nytt samme hvor hel originalemballasjen er. Bare ta den med ned du, så ordner det seg nok. Og når du spesifikt har sjekket at Polar klokka skal være kompatibelt med telefonen din så er det en mangel i henhold til kjøpsloven dersom den ikke er det; da har du rett på reklamasjon, noe som går utenfor XXL sine egne ordninger. Ja, får vel ta en tur innom på mandag og bytta den inn til Polar klokka og håpe at alt er i orden derfra. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) Endel BT enheter på batteri må jo parres direkte i appen og ikke via BT innstillinger, selv om de dukker opp der.. Vet polar sine klokker er sånn, hvis den parres via BT innstillinger dukker den ikke opp i appen Samme med flere pulsbelter jeg har Endret 3. februar 2018 av Actibus 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Godt mulig det er brukerfeil, så de kan/vil sikkert hjelpe deg 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Den offisielle appen, den heter vel så mye som Fitbit bare... Og appen finner ikke pulsklokke når du installerer? Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) Det er ikke brukerfeil, og vet at det er parring gjennom egen app og ikke instillinger, jeg er ikke helt tapt bak en vogn. En app følger med klokken, du trykker på den klokkemodellen du har, den søker etter klokka og de ''connecter''. Det gikk ikke med mobilen min, prøvde med en samsung galaxy det funka(les: mobilen min er ikke kompatibel). Skal derfor bytte den. *EDIT* De har en side for dette med kompatible telefoner, hvor min tlf Huawei honor 8 ikke finnes https://www.fitbit.com/no/devices Hvis ikke mobilen din er på lista kan du hende du vil møte noen problemer og miste noen funksjoner, men min klarte ikke få kontakt med klokka Endret 3. februar 2018 av Kaneltryne Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Fitbit appen har utrolig mye negative kommentarer ifm appen og pairing.... Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 4. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Fitbit appen har utrolig mye negative kommentarer ifm appen og pairing.... Ja, ifølge dem selv så har de et ''tec crew'' som er nødt til å sitte og sjekke alle mobiler på markedet og godkjenne at de funker, og ekrlære de ''officially compatible''. Først når de har gjort det, funker det for oss vanlige, synes det er merkelig at det skal være sånn, og at de ikke faktisk går gjennom alle telefoner, Huawei Honor 8 er en ny og populær telefon den, ingen grunn til å ikke funke. Alle andre bluetooth enheter som ørepropper, dab radioer, bilstereoer osv har jeg kobla til helt fint, skjønner ikke at det skal være så vanskelig for disse klokkene. Endret 4. februar 2018 av Kaneltryne Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Det er et problem for mange Bluetooth enheter. For eksempel lg G4'en min slutta å fungere med treningsklokka mi(ikke fitbit) etter offisiel oppdatering til Android 6,tror jeg det var. Blåtann er en møkkastandard I mine øyne. Kompatibilitet er et lotteri. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå