Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logger inn på iCloud fra PC, får melding om at jeg er i Oslo

Anbefalte innlegg

Jeg logget inn på iCloud fra en PC som er koblet til det trådløse nettverket jeg og naboen bruker, men da fikk jeg melding på mobilen om at noen i Oslo prøver å logge inn, og dette må jeg verifisere at er riktig med en kode.

Jeg sitter i Mandal. Er det en naturlig forklaring på hvorfor noen tror jeg er i Oslo, eller kan det ha kommet noe «snusk» inn på linja her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske vanlig med utenlandske påloggingsforsøk på diverse tjenester så det forundrer meg ikke at folk som driver med det brått holder på litt fra Oslo også. Kjør en scan av PC'en med antivirus og Malwarebytes (er det vel som anbefales), så er det kanskje greit å bytte passord også.

Lenke til kommentar

Det var meg som logget inn, men det jeg reagerte på var at iClouden trodde jeg var i Oslo med pcen. Har ikke greie på dette, men lurte på noen kunne ha snekker inn noe programvare og fulgte med på datatrafikken fra et eller annet sted ;) Har oppdatert virusprogram og scannet, fant ikke noe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det kommer an på hvor din offisielle IP-adresse er registrert. Dette er trolig hos din ISP (internettleverandør), så stedet som kommer opp er nok adressen som IP-range tilhører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...