Pannekakemedsaus Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Går kjemi, geofag, tek og S1 nå. Neste år har jeg lyst å gå kjemi2 geofag2 og fysikk1. Så er det om jeg kan ta R1 isteden for S2. Mange sier jeg får mye mere bruk for R1 enn S2 når det gjelder fysikk1 og kjemi 2 Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) Om det er mulig tør jeg ikke svare på, men om det er noen særlig vits "bare" for kjemien og fysikkens skyld? Nei. Vitsen ville i større grad være å ta R1 og R2 for å unngå å gi seg selv ulemper for senere studier. For alle realfaglige studier som vektlegger bruk av matematikk vil det være en ulempe å IKKE ha tilstrekkelig matematikkbakgrunn. Mange som faller av studier pga av dette. Generelt mener jeg det er "høl i hue" å velge realfag på vgs uten å velge R-matte. Endret 2. februar 2018 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Svært få (prosentvis) klarer R1 på VG2. Men dersom du mener S1 på VG2, og S2 på VG3 som da er lik R1 så er jeg enig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Den skjønte jeg ikke, CT R1 hører jo til på VG2. Klart det er mange som får det til? 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Ikke på Vågsbygd VGS iaf. Lenke til kommentar
ukjentfenomen Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Jeg tror ikke du kan ha både S1 og R1 på vitnemålet, men det skal jeg ikke si for sikkert. Det bør du høre med en rådgiver om. Jeg har hatt både kjemi 2 og R1, og såvidt jeg husker var ikke r1 veldig relevant til kjemi 2-pensumet. Den eneste matten der er andregradslikninger, logaritmer, standform osv. Dessuten har du alltid kalkulator tilgjenglig, så ville ikke bekymret meg for matten dersom du har 1T som grunnlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå