Karl Andreas Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Hei Jeg har en kamerad som kanskje trenger litt hjelp med nummeret sitt. Han ringer fra Norge til sin familie, og da er fungerer nummervisning helt greit. Men når han er i utlandet, Slovakia, får han ikke se de samme nummerene som ringer ham opp. Er det operatørens skyld, mobiltelefonen ? Hva må vi sjekke til å finne ut av det? Med hilsen Andrzej Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Høres ut som operatør som må justere noen innstillinger ja. Er det et norsk nummer som brukes i Slovakia? eller er det et Slovakisk nummer som brukes i Norge? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 TS: Ved tidligere slike tråder på forumet har konklusjonen vært kommunikasjon mellom operatør i Norge og viderekopling til operatørni aktuelt land som er årsaken. Din utgående samtale vises da som normalt innenlands, men endres/legges til siffer når samtalen viderekoples til operatør i utlandet, evt om samtale blir routet via satelitt. Jeg lar meg gjerne korrigere på om jeg husker feil. Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 2. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2018 Ja, egentlig hans norsk nummer blir oppringt av slovakiske nummere, mens han er i Slovakia. Så problemet skal rettes hos operatøren fra Norge eller Slovakia Hilsen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Blir samtalene rutet via tvilsomme billigcarriers som ikke viderefører A-nummeret? Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Blir samtalene rutet via tvilsomme billigcarriers som ikke viderefører A-nummeret? Han bruker Telia, og i Slovakia er det muligens T-Mobile ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Det jeg siktet til, var overføringen mellom Telia og T-mobile. Blir nummeret «borte» her, kanskje? Lenke til kommentar
Karl Andreas Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Det jeg siktet til, var overføringen mellom Telia og T-mobile. Blir nummeret «borte» her, kanskje? Håper at jeg forstår riktig det som du mener... Problemet skjer i Slovakia, når han blir ringt opp fra slovaker som er også i Slovakia. I Norge fungerer det som vanlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå