Snowleopard Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Sjølv Harley Davidson har innsett at dei ikkje kan overleve av å selje bråkete syklar stadig eldre "fags" (ref. SouthPark), og vil produsere moderne elektriske motorsyklar som appellerer meir til den yngre generasjonen: https://newatlas.com/harley-davidson-electric-motorcycle/53234/ Er ikke første el-MCen Harley.Davidson har laget. Men spennende om de nå går bredt ut med dette på markedet. :-) Det finnes få objektive grunner til å kjøpe en Harley. Det er overprisede kjøretøy med dårlige kjøregenskaper og tvilsom kvalitet. Men de har et uovertruffent image, en kjempesterk merkevare og en fanatisk, kultliknende fanskare som er klare til å aggressivt forsvare og promotere merket med de mest absurde argumenter. Likheten med Tesla er slående. Det er i grunnen få objektive argumenter for å velge en motorsykkel over en bil. Det er vel i bunn og grunn bare det at det er et billig og kompakt kjøretøy som er meget godt egnet til å frakte en eller to personer, og krever egentlig veldig lite veibane. Disse egenskapene gjør at motorsykler i mindre grad begrenses av rushtidstrafikk, spesielt siden de kan ligge på midtstripen og forsere seg frem der en bil som oftest har dårlig mulighet for avansere på samme måte. De er (som oftest) støyende, vanskeligere å kontrollere, lite tilgivende for førerfeil, samt at både sjåfør og eventuell passasjer sitter veldig utsatt til for vær og vind og eventuelle ulykker. De er f.eks. lite velegnet som vinterkjøretøy i kalde land, selv om det finnes de som velger å trosse vær og vind året rundt. Motorsykler er først og fremst et svar på individets subjektive opplevelse og lyster, og om det er en gammel veteransykkel, en crosser, cruiser, sport/racingsykkel eller touringsykkel, og om det er totakt, rekke4er, rekkesekser, V2, V4, V6 eller endog V8-motor som sitter på den, endrer ikke på det faktum. Ei heller om den er av asiatisk, engelsk, tysk, italiensk eller amerikansk opprinnelse påvirker dette i noen form. At det dog har veldig påvirkning på enkeltes lyster og behov for å kritisere og fordømme andre for egne valg de foretar seg, får stå for disses regning. Selv synes jeg det er tåpelig og patetisk. Imaget er dårlig da. 50-70 åringer med ølmage, 20 cm skjegg, 50 cm hår, tresifret antall tattoos og medlemskap i en tvilsom mc gjeng med kriminelle røtter. Er det noe bedre med et image som 18-25-åringer med overdrevent tro på egne ferdigheter på racingmaskiner, uten nevneverdig respekt for lover og regler eller de som er satt til å håndheve disse? Eller livene til de som settes i fare for idiotkjøring? Uansett er dette stigmatisering av en hel rekke mennesker som ikke nødvendigvis passer inn i stereotypene dere velger å se ned på. Imaget er dårlig da. 50-70 åringer med ølmage, 20 cm skjegg, 50 cm hår, tresifret antall tattoos og medlemskap i en tvilsom mc gjeng med kriminelle røtter. Det skal bli liv når disse skal på klubbtur og oppdager at bandidos kom til ladestasjonen før dem. Med fare for at jeg skal fremstå som en sur og gretten person med de kommentarene jeg la inn her, så var det hærlig befriende å lese denne posten din. Denne flirte jeg godt av. Dog, har en mistanke om at "kremt" inkluderte begge/alle de 2%-gruppene i sin karakteristikk. Dog med 112-223 miles eller 180-359 km rekkevidde, så er det ikke mange som har behov for å lade før de kommer hjem. Ifølge Zero MC sine sider, der disse rekkeviddene er hentet fra, så er gjennomsnittlig kjøring per dag på 37 miles eller 59 km, knapt 6 mil, såpass lavt at de fleste trenger ikke en gang å lade hver dag. http://www.zeromotorcycles.com/range/ Lenke til kommentar
trikola Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 ... eller endog V8-motor som sitter på den... beklager avsporingen, men ... eller endog 24 sylindre: https://greasengasoline.wordpress.com/2012/06/07/dolmette-the-24-cylinder-motorcycle/ Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 ... eller endog V8-motor som sitter på den... beklager avsporingen, men ... eller endog 24 sylindre: https://greasengasoline.wordpress.com/2012/06/07/dolmette-the-24-cylinder-motorcycle/ Slike "avsporinger" er vel saksopplysninger. Finnes annen heavy motorisering og, som denne med jetmotor fra helikopter: https://newatlas.com/road-legal-madmax-turbine-motorcycle-speed-record/37954/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå