Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hei! Jeg har nettopp fått meg en P10 Pluss, og det jeg lurer på er hvor ofte man bør lade mobilen? Bør man lade den før den når til et viss punkt? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Batteriene i dag er såpass bra at du kan lade når du trenger, men prøv å ikke oppbevar den når den er helt full-ladet eller helt tom. Lenke til kommentar
jaczdani Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ideelt sett skal den vel ligge mellom 20-80%. Prøver selv aldri å komme under 10%, men lader gjerne opp til 90% hvis jeg rekker å se det i tide. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Forlenger levetiden maksimalt hvis du aldri lader over 85% og aldri lader ut mere enn til 25%. http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries Vanlig 10-100% bruk gir deg kun opptil 4-500 ladesykluser. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Forlenger levetiden maksimalt hvis du aldri lader over 85% og aldri lader ut mere enn til 25%. http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries Vanlig 10-100% bruk gir deg kun opptil 4-500 ladesykluser. Hva er en ladesyklus? Er det en lading fra 0-100%, eller gjelder det også fra 25-85%? Ved å alltid operere i området 25-85% har du i praksis lagt en kunstig begrensing på bruk til bare 60% av batteri. Til sammenligning er det all grunn til å forvente at batteri fungerer vel over 60% kapasitet de første leveårene uansett bruk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Batteriene i dag er såpass bra at du kan lade når du trenger, men prøv å ikke oppbevar den når den er helt full-ladet eller helt tom. ..hvordan unngår man å oppbevare telefonen? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Forlenger levetiden maksimalt hvis du aldri lader over 85% og aldri lader ut mere enn til 25%. http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries Vanlig 10-100% bruk gir deg kun opptil 4-500 ladesykluser. Hva er en ladesyklus? Er det en lading fra 0-100%, eller gjelder det også fra 25-85%? Ved å alltid operere i området 25-85% har du i praksis lagt en kunstig begrensing på bruk til bare 60% av batteri. Til sammenligning er det all grunn til å forvente at batteri fungerer vel over 60% kapasitet de første leveårene uansett bruk. En ladesyklus er en full opplading av batteriet, uavhengig om det gjøres i en eller flere omganger. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Lad når du trenger og bytt batteriet når det begynner å bli dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Fikk faktisk P10 Pluss'en gratis som garanti på min Nexus 6P som hadde et helt inn-for-jævelig batteri. Merker dog at dette batteriet også har en svært liten lunte, dog ikke like ille som Neuxs. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) Forlenger levetiden maksimalt hvis du aldri lader over 85% og aldri lader ut mere enn til 25%. http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries Vanlig 10-100% bruk gir deg kun opptil 4-500 ladesykluser. Hva er en ladesyklus? Er det en lading fra 0-100%, eller gjelder det også fra 25-85%? Ved å alltid operere i området 25-85% har du i praksis lagt en kunstig begrensing på bruk til bare 60% av batteri. Til sammenligning er det all grunn til å forvente at batteri fungerer vel over 60% kapasitet de første leveårene uansett bruk. Har ikke påstått at det er praktisk . "Jeg" har ikke lagt noen begrensninger hos noen . Men som svar til TS refereres det til hva Cadex (BatteryUniverity) viser til i URL . Cadex som mener seg å være ledende innen batteri vedlikehold/testing /analyse. Endret 2. februar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) Hei! Jeg har nettopp fått meg en P10 Pluss, og det jeg lurer på er hvor ofte man bør lade mobilen? Bør man lade den før den når til et viss punkt? Det er best å lade ved 20-10%, helst før 10% Batteri bytter du bare om det blir tomt, må levere inn til service der du kjøpte den da.... Eller gjøre det selv, noe som ikke er enkelt. Vi lader alltid på natten, er ikke helt bra men synes det funker best... Vel og merke så bruker vi KUN originale ladere.... Endret 3. februar 2018 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 For å legge til på Apples nettsider så anbefaler de også å lade ut telefonen helt til 0% en gang i måneden. Altså 20-80 til vanlig, men en full utladning per måned. For å gi TS et bilde av besparelsene du får her slik at du vet hvorfor du gjør det, og ikke bare at du bør. En ladning fra 0-80% er ~0.3 ladesykluser. Fra 80->100 er de resterende 0.7. Så å lade fra 0-80 tre ganger tilsvarer 1 ladesyklus. Vanligvis varer et batteri 2-3 år før det er ved 80% kapasitet som er rimelig nærme døden for batteriet. Gjør du dette blir det 6-9 år. Så du vil kunne holde deg over 90% så lenge du har mobilen essensielt. Finnes apper som AccuBattery som har informasjon, og kan hjelpe deg med dette, pluss gi deg mye informasjon og statistikk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå