dickidickdickens Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Det er vist ikke bare Steve som synes IPhone X er overpriset og uhåndterlig. Apple halverer nå produksjonen siden kjøperne foretrekker iPhone 8 og 7(s). X er den meste solgte iPhonen siden de nye ble lansert, den har solgt mest av alle tilgjengelige iPhone modeller hver uke siden lansering. Så hvor du tar den informasjonen fra vet ikke jeg... 3 Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Akkurat samme vurdering gjorde jeg da de lanserte iPhone X. Den er for dyr og mangler viktige funksjoner, rett og slett. Kan ikke undervurdere behovet av fingeravtrykkssensor. Var selv skeptisk før jeg kjøpte X, men Face ID fungerer helt strålende, synes faktisk det er nedtur hver gang jeg bruker iPad Pro med Touch ID. Og X mangler ingenting annet enn Touch ID knappen, erstatningen er bedre, og de andre tingene man brukte hjemknappen til gjøres bare på en annen måte. Jo, men er det ikke litt irriterende å måtte ta den i hånda for å låse den opp? Ofte ligger telefonen ved siden av meg, og ved et lett trykk med fingeren får jeg låst den opp og sjekket evt beskjeder uten å behøve å ta den i hånda for at Face ID skal aktiveres. Ser ikke helt hvordan dette skal kunne løses like enkelt med en iPhone X. Man må ikke løfte den, og skal du sjekke beskjeder, så må du jo uansett se på skjermen, og når du får en beskjed på X på låst skjerm, så er det bare å trykke på beskjeden og appen åpnes direkte, lettere enn Touch ID, tro meg, har hatt iPhone med Touch ID siden 2014, og har som sagt iPad Pro også med Touch ID. 2 Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 For dyr betyr bare at den ikke er myntet på deg... Fingeravtrykk er overflødig med Face ID, har ikke savnet det et sekund siden Face ID virker nesten magisk. At man må ta mobilen fysisk opp, og plassere den foran ansiktet er veldig upraktisk. Det er faktisk mange situasjoner du gjerne skulle brukt mobilen uten å ha den rett foran fjeset. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Det er vist ikke bare Steve som synes IPhone X er overpriset og uhåndterlig. Apple halverer nå produksjonen siden kjøperne foretrekker iPhone 8 og 7(s).X er den meste solgte iPhonen siden de nye ble lansert, den har solgt mest av alle tilgjengelige iPhone modeller hver uke siden lansering. Så hvor du tar den informasjonen fra vet ikke jeg... https://www.nettavisen.no/na24/--iphone-x-flopper-apple-halverer-produksjonen-av-den-dyre-telefonen/3423411242.html Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Akkurat samme vurdering gjorde jeg da de lanserte iPhone X. Den er for dyr og mangler viktige funksjoner, rett og slett. Kan ikke undervurdere behovet av fingeravtrykkssensor. Var selv skeptisk før jeg kjøpte X, men Face ID fungerer helt strålende, synes faktisk det er nedtur hver gang jeg bruker iPad Pro med Touch ID. Og X mangler ingenting annet enn Touch ID knappen, erstatningen er bedre, og de andre tingene man brukte hjemknappen til gjøres bare på en annen måte. Jo, men er det ikke litt irriterende å måtte ta den i hånda for å låse den opp? Ofte ligger telefonen ved siden av meg, og ved et lett trykk med fingeren får jeg låst den opp og sjekket evt beskjeder uten å behøve å ta den i hånda for at Face ID skal aktiveres. Ser ikke helt hvordan dette skal kunne løses like enkelt med en iPhone X. Man må ikke løfte den, og skal du sjekke beskjeder, så må du jo uansett se på skjermen, og når du får en beskjed på X på låst skjerm, så er det bare å trykke på beskjeden og appen åpnes direkte, lettere enn Touch ID, tro meg, har hatt iPhone med Touch ID siden 2014, og har som sagt iPad Pro også med Touch ID. Takk for avklaring Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Det er vist ikke bare Steve som synes IPhone X er overpriset og uhåndterlig. Apple halverer nå produksjonen siden kjøperne foretrekker iPhone 8 og 7(s).X er den meste solgte iPhonen siden de nye ble lansert, den har solgt mest av alle tilgjengelige iPhone modeller hver uke siden lansering. Så hvor du tar den informasjonen fra vet ikke jeg... https://www.nettavisen.no/na24/--iphone-x-flopper-apple-halverer-produksjonen-av-den-dyre-telefonen/3423411242.html Og heller ikke denne gang stemmer ryktene helt med virkeligheten: https://e24.no/boers-og-finans/apple/tidenes-resultat-fra-apple/24248941 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Jeg elsker iPhone Men det betyr ikke at jeg bytter telefon når hver ny modell kommer. Byttet ut min iPhone 5 med iPhone 6 128GB høsten 2014, og har vært veldig fornøyd med den. 6s kom ikke med noe spesielt bedre for meg, Force Touch er i mine øyne en unødvendig komplisering som Longpress løser like bra. 7 sitt bedre kamera og prosessor ga ikke meg noe mer siden jeg ikke spiller på telefonen, og synes kamera på 6 er mer enn bra nok. Samme med 8. iPhone X blir for meg for stor, tung, rar og klossete til å være en telefon i daglig bruk. Så jeg bruker min 6'er (som er en sinnsykt bra telefon om noen skulle ha glemt den) til det kommer en ny modell som sier "wow, dette må jeg ha!" Ingen av de etter iPhone 6 har vært mer enn inkrementell forbedring, eller eksperimenter (X) 1 Lenke til kommentar
NAHJ1RXA Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Fungerer faceID med BankID og Vipps? 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Akkurat samme vurdering gjorde jeg da de lanserte iPhone X. Den er for dyr og mangler viktige funksjoner, rett og slett. Kan ikke undervurdere behovet av fingeravtrykkssensor. Eller behovet for å ha en lydutgang, nå og da. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Fungerer faceID med BankID og Vipps?Vipps fungere med toucid og dermed også faceid. Bankid fungere ikke med touch id eller face id. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Ganske mange som absolutt må ytre hva mener om iPhone X. Dere får ha meg unnskyld mens jeg skriver en kronikk hvorfor jeg ikke liker vanilla coke. Må følge trenden. Edit. Gjorde det vondt at ikke alle liker iPhone X? Eller at noen ikke synes man får valuta for pengene man legger i den modellen? Det at Apple nå må halvere produksjonen av iPhone X tyder vel på at flere ikke synes den mobilen har nyvinninger som det er verdt å betale for. Jeg syns simpelthen at det er fascinerende hvor mange som bruker tid på å fortelle omverden hvilken mobiltelefon de ikke skal ha. Dette er ikke spesifikt rettet mot vedkommende artikkelen omhandler, men brukere generelt sett på mange norske fora. Da begynner man å undre om disse menneskene også bruker tiden sin på andre objekter de ikke liker, som eks. vaniljecola. Personlig bruker jeg heller lite ting på materialistiske ting jeg ikke liker. Jeg har forsåvidt ikke noe imot at mange ikke liker visse objekter (det er vel opp til en selv), men det er altså trangen til å fortelle omverden om ting man ikke liker jeg reagerer på. Men får vel kaste meg på trenden jeg også; Nei, jeg skal ikke ha iPhone X. Nåværende telefon fungerer som den skal. Er det ikke greit at folk bruker tid på å ytre hva de mener på et diskusjonsforum da? Blitt stille her ellers. Synes du det er så bortkastet tid å fortelle omverdenen hva du mener om ting kan du egentlig stenge profilen din her på diskusjon. Eller er det bare de som mener det samme som deg som ikke kaster bort tiden? 3 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) feil... Endret 2. februar 2018 av Valotunk Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Det er vist ikke bare Steve som synes IPhone X er overpriset og uhåndterlig. Apple halverer nå produksjonen siden kjøperne foretrekker iPhone 8 og 7(s). X er den meste solgte iPhonen siden de nye ble lansert, den har solgt mest av alle tilgjengelige iPhone modeller hver uke siden lansering. Så hvor du tar den informasjonen fra vet ikke jeg... https://www.nettavisen.no/na24/--iphone-x-flopper-apple-halverer-produksjonen-av-den-dyre-telefonen/3423411242.html https://e24.no/boers-og-finans/apple/tidenes-resultat-fra-apple/24248941 Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Jeg synes det er interessant å ta i mot support samtaler på Iphone X. Selskaper jeg jobber i har vel kjøpt inn ca 100 iphone X, sikkert mer. Det kommer merkelige support samtaler fra en del av dem. "håret sitter så lett fast i sprekker" . "Er noen merkelige grønne streker". "ansiktgjenkjenning virker ikke lenger". "får ikke lagt til wifi på jobb" Noen sier også at den blir veldig varm. Vanligvis har vi nesten utelukkende henvendelser om Samung eller Sony. Iphone brukerene har pleid å være stille. Men etter Iphone x så har det kommet markant flere henvendelser om support. Selv har jeg Iphone 7+ og ser ikke noe poeng å bytte telefon på veldig lenge. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Derfor jeg ser fornuften i å vente til i hvertfall neste generasjon telefonen med X-designet og Face-ID er på trappene. Alltid morro med noe nytt, og endelig ett steg bort fra ett traust og «gammeldags» design, så ser jo den. Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Ulempen med X iforhold til 6 7 8 er at du MÅ se på telefonen for å åpne den. Skjermen skulle være mindre. Selv med stor hånd. Så er det irriterende å "strekke" hånden for å gå bakover etc. Fordelen er en fantastisk skjerm! Jeg kan åpne mobilen med hansker, på badet ( damp ifra dusj etc hindret fingeravtrykk sensoren). Trådløs lading er litt kjekt for oss som jobber utenfor kontoret. Jeg er veldig fornøyd med X. Men kommer den med fingeravtrykk i bunn (med kortere skjerm). Så blir denne byttet ut med en gang. Kjenner flere som har kjøpt, men solgt igjen pga høy skjerm. Nå kom jeg på at Safari har hjem knappen nede... Kanskje prøve det istedenfor chrome noen dager Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Men jeg lurer fortsatt på hvilke funksjoner han mener av knappen har!! 1 Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Men jeg lurer fortsatt på hvilke funksjoner han mener av knappen har!!Det har jeg svart på i innlegg nummer to i denne tråden... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Fungerer faceID med BankID og Vipps?Vipps fungere med toucid og dermed også faceid. Bankid fungere ikke med touch id eller face id. Funker det i mobilbankappen? Lenke til kommentar
Arn H Skrevet 4. februar 2018 Del Skrevet 4. februar 2018 Ganske mange som absolutt må ytre hva mener om iPhone X. Dere får ha meg unnskyld mens jeg skriver en kronikk hvorfor jeg ikke liker vanilla coke. Må følge trenden. Edit. Gjorde det vondt at ikke alle liker iPhone X? Eller at noen ikke synes man får valuta for pengene man legger i den modellen? Det at Apple nå må halvere produksjonen av iPhone X tyder vel på at flere ikke synes den mobilen har nyvinninger som det er verdt å betale for. Jeg syns simpelthen at det er fascinerende hvor mange som bruker tid på å fortelle omverden hvilken mobiltelefon de ikke skal ha. Dette er ikke spesifikt rettet mot vedkommende artikkelen omhandler, men brukere generelt sett på mange norske fora. Da begynner man å undre om disse menneskene også bruker tiden sin på andre objekter de ikke liker, som eks. vaniljecola. Personlig bruker jeg heller lite ting på materialistiske ting jeg ikke liker. Jeg har forsåvidt ikke noe imot at mange ikke liker visse objekter (det er vel opp til en selv), men det er altså trangen til å fortelle omverden om ting man ikke liker jeg reagerer på. Men får vel kaste meg på trenden jeg også; Nei, jeg skal ikke ha iPhone X. Nåværende telefon fungerer som den skal. Jeg liker ikke potetgull med creme fraiche,bare så det er sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg