AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hei, vet ikke om det mer riktig å ta dette under jobb, men moderator får flytte dersom de føler for det Saken er denne, Jeg jobber i et regnskapsbyrå. Er kun medarbeider og ikke utdannet, men nå har det seg slik at en av regnskapsførerne blir virkelig satt på "prøve" Vi er et lite firma på 5 stk +- 2 innleide til tid og annen så vi har ikke så altfor mye å rutte med med tanke på penger til advokat hjelp i denne saken som kanskje ikke er noe å gjøre med, Derav tar jeg det her anonymt ( Vet aldri om kunden det er snakk om her her ^^ ) Saken er at vi har en kunde som har vært vanskelig i en periode på 1 år, mye har skjedd på hjemmebanen som sikkert stresser disse, men det kan ikke vi legge oss opp i. De gjør arbeidet vanskeligere for oss som har jobber primært med de. Dette er en av våre større kunder og vi jobber nesten daglig en time eller to med de, Om det enten er i form av å bytte regnskapsprogram uten å si ifra, bytte utfaktureringsprogram uten å si ifra. Og rett å slett ekkel mot oss, regnskapsføreren som har hoved ansvaret er nok litt for bløt mot de og har tatt imot mye dritt fra dem ( Paret som eier bedriften ) Hun har vært tilgjengelig på kveldstid for flere av de store kundene og har gitt dette som ekstra service i all sin arbeidstid. Altså ringer de på kvelden så plotter hun seg inn på serveren og bistår med det de trenger hjelp eller lurer på Hun har jo andre forpliktelser enn bare jobb i livet og har i det siste vært på private kurs på kveldene og derfor ikke tilgjengelig for kunder, Alle andre tar dette med god forståelse og venter da til dagen etterpå dersom det er noe, Men denne kunden har nå gått over til å legge igjen beskjeder på telefonen som er rett å slett forstyrrende, Skriker i telefonen og jeg siterer " Se å ta den helvetes telefonen din! Du er jo faen meg ikke til å få tak og svarer aldri! " Er bare snakk om 2-3 ganger dette har skjedd i det siste men det får vår regnskapsfører til å føle seg ukomfortabel Vi var på vei til å si opp avtalen med de, men de kom oss i forkjøpet og sa opp ved nyåret, de har da en "bindingstid" som de enten må betale for å kunne slippe med engang eller at vi må føre for dem ut avtaletiden De vil ikke betale dette siden det gjelder en betydelig sum, men dette har da igjen gått over til at de er enda mer kvasse mot oss. Forventer hjelp på flekken og at de er prioritert hele tiden. Vi har ikke penger nok til å kunne avslutte forholdet uten å få betalt, da vi må få inn en ny kunde ( som det forøvrig jobbes med ) som kan ta over den finansielle kostnaden vi da taper ved å la denne kunden gå Men så til det egentlige spørsmålet Har vi noen rettigheter vi kan forholde oss til ved å feks kreve betaling hvis de blir vanskeligere å forholde seg til, altså å avslutte forholdet men få betalt for "bindingstiden" ? Det går jo snart over til trakassering dersom de ringer på kveldstid å skjeller ut en person utenfor arbeidstid. Og vi merker en forskjell på at de prøver å gjøre ting vanskeligere som å pålegge oss overtid ved å levere bilag så sent som mulig og rett å slett være helt jævlige på telefon og ved hjelp som kreves. Vår regnskapsfører orker ikke mer av dette og svarer minimalt på forespørsler fra de og sender en enkel mail som forklarer at de har så så lenge innenfor hva oppdragsavtalen sier at de skal levere bilag innen for denne tidsrammen eller så blir de nedprioritert og det vil evt komme ekstra kostnader med tanke på overtidsarbeid eller rentekostnader/bøter dersom ikke regnskapet blir gjort innenfor visse frister Altså de gjør seg selv en bjørnetjeneste mot å være krass mot oss føler jeg, Men vi vil egentlig ha de lengst mulig unna, men tvinges økonomisk til å holde på de, men samtidig så har vi en oppdragsavtale Noen som har opplevd lignende og evt har en fin løsning ? Utenom " kvitt deg med de og tap penger et par mnd " Anonymous poster hash: 57245...c39 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 Det viser seg også at kunden har holdt på med litt "tvilsom" innleid arbeid den siste tiden, Noe som kan forøvrig være grunnen til at de er vanskelige. Regnskapsførerne her er utrolig "strenge" og godtar veldig lite tull Kan nok være bakgrunnen for at de ønsker et bytte mellom regnskapsbyrå dersom de er redd for å bli fersket, but who knows Anonymous poster hash: 57245...c39 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå