MagnusDenKule Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg bygget pcen i går. Jeg har et MSI Gaming M5 Z370 motherboard, og en i7 8700k. i7 8700k kommer med 3,7 Ghz i core, og det skal gå ann å endre til 4,7 uten å måtte manuelt overklokke, men det virker som om den ikke reagerer. Har skrudd på game mode i bios, ingenting skjer. Har også sjekket at turbo boost står på enabled, men det skjer fortsatt ingenting, og den står fortsatt på 3,7 Ghz. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Turboboost slår kun inn hvis det er høy belasting på 1-2 kjerne. Så hadde heller overklokket hvis jeg var deg og slå av turboboost. Prøv superpi og se om det gir høyere klokkehastighet da. Prime 95 tar alle kjernene. Endret 1. februar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Kan også være kjekt å laste ned HWmonitor så man får full oversikt over CPU-hastigheter og annen info Lenke til kommentar
MagnusDenKule Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 Takk for svar. Har nå prøvd å overklokke både CPU og GPU. Cpu crasher etter 4,7 ghz, selvom kjølingen er bra nok. Bruker en Kraken X62. Noen som vet årsaken? Har det noe med voltage begrensninger å gjøre, kanskje? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Funker ikke turboboost slik at den normalt kjører på 3.x Ghz, og så opp mot 4,7 Ghz ved behov? Sjekk hwmonitor under load, så ser du om turboboost funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå