Gå til innhold

Skaper ny nordisk medie-gigant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Dette ser ut som de siste krampetrekningene til kabel-TV, før de går over til å bli rene bitpipes. Vi har 20+ kanaler hjemme, og ingenting å se på.

Til noe annet: tror dere det skjer noen sammenslåinger av mobilselskaper som følge av dette? Både Get og TDC er mobilselskaper.

Lenke til kommentar

Får nå see, jeg har ikke stort tro på at vi har noen av kabeltv selskapene igjen om noen år, da kundene rømmer til bedre løsning slik som Netflix, hbo og hulu. 

Tror du bør se nærmere på forretningsmodellene de har. Viasat/viaplay/viafree er vel de som har vært blant de bedre på å kjøre linjær tv og streaming parallelt.

Får vondt i hodet bare noen nevner Netflix, en elendig tjeneste full av søppel.

Lenke til kommentar

Dette ser ut som de siste krampetrekningene til kabel-TV, før de går over til å bli rene bitpipes. Vi har 20+ kanaler hjemme, og ingenting å se på.

Til noe annet: tror dere det skjer noen sammenslåinger av mobilselskaper som følge av dette? Både Get og TDC er mobilselskaper.

Get er et "mobilbrand" i TDC sin mobilløsning. De er alt slått sammen og driftet av samme personell så du vil nok ikke se noe yttligere sammenslåing her.

Lenke til kommentar

Tror du bør se nærmere på forretningsmodellene de har. Viasat/viaplay/viafree er vel de som har vært blant de bedre på å kjøre linjær tv og streaming parallelt.

Får vondt i hodet bare noen nevner Netflix, en elendig tjeneste full av søppel.

I tillegg begynner Get sin "streamingløsning" også å bli bra på dette. Jeg byttet til Get i oktober i fjor (pga ny fiberleverandør) - og har vel ennå ikke brukt "dekoderen", men bruker ofte nett-TV til Get.

Men i realiteten er alle kabel-TV leverandørene (uansett om det er coax eller fiber) og RiksTV på vei til en dualmodel som gir tilgang både til linær-TV og stømming. Faktisk har RiksTV HBO inkudert i sitt kampanjetilbud - og du kan hos GET bytte bort "vanlige" kanaler med strømmetjenester.

I tillegg er det faktisk kabelselskapene som er de store på aksess. Tror % som har sin internettaksess via CD, AltiBox, Get og samarbeidspartnere er stor.

Lenke til kommentar

Har selv Tv, internett og mobil fra GET. Da får man HBO med på kjøpet. Generelt så ser jeg ikke lengre på tradisjonell tv, da det meste oppleves som ræl og gammelt (konsepter) uansett. I tillegg til at det er blitt over-infisert med reklamer. Sist jeg sjekka, mest sannsynlig reklamer med enten John Arne Riise eller John Carew, som har solgt seg til diverse gambling selskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...