Gå til innhold

Tollvesenet: Du må ha spesialtillatelse for å importere Elon Musk’ flammekaster inn i landet

Anbefalte innlegg

Jeg synes Musk blir mer og mer klovn for hvert nytt initiativ nå om dagen...

Han har blitt litt for høy på seg selv.

3324681_orig.gif

Han skulle vært mer kjip og kjedelig milliardær, ja? Stereotypisk helst?

Nei, synes fyren er et friskt pust blant alle kjipinger med penger og initiativ. Ha det gøy, mener nå jeg!

Kunne ikke vært mer enig.

Er nok av dautriste millionærer og milliardærer som man aldri hører om og som kun sitter i kulissene og forsøker øke sin egen profitt på bekostning av andre.

At Musk selger hatter og "flammekaster" tar jeg ikke som at mannen forsøker å gjøre seg til på noen måte, men heller som den moro og spøk det er tiltenkt som.

Hvis dette (hvordan han selger hatter og flammekastere) skulle brukes til noe seriøst så måtte det vært i form av en analyse av hele greia som ett sosialt eksperiment som beviser påvirkningskraften en berømt person har og hvor (relativt) enkelt det kan være å bruke den berømmelsen på å selge produkter.

50 000 hatter a' 20$ + 20 000 flammekastere a' 500$ = 1 000 000$ + 10 000 000$ = 11 000 000$ (84 497 555NOK) opptjent basert på Twitter meldinger.

Kall mannen hva du vil, men å skrape sammen nesten 85 millioner kroner ved å sende Twitter meldinger er ikke noe å fnyse av :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok av dautriste millionærer og milliardærer som man aldri hører om og som kun sitter i kulissene og forsøker øke sin egen profitt på bekostning av andre.

At Musk selger hatter og "flammekaster" tar jeg ikke som at mannen forsøker å gjøre seg til på noen måte, men heller som den moro og spøk det er tiltenkt som.

Kritikken går på timing. Tesla er i en desperat situasjon og hva de får til de nærmeste månedene er avgjørende for om selskapet overlever. Med mindre man mener at Tesla klarer seg bedre uten en aktiv Elon Musk så bør man forvente at han bruker all sin tid på å få til akkurat dette. Når jobben er gjort og Model 3 masseproduseres profitabelt med skikkelig kvalitet, så kan han klovne så mye han vil. Men å bruke tid på disse ablegøyene nå når Tesla er i en krise må skurre for enhver rasjonell investor.

• Liker 4
Lenke til kommentar

3324681_orig.gif

Han skulle vært mer kjip og kjedelig milliardær, ja? Stereotypisk helst?

Nei, synes fyren er et friskt pust blant alle kjipinger med penger og initiativ. Ha det gøy, mener nå jeg!

Kunne ikke vært mer enig.

Hvis dette (hvordan han selger hatter og flammekastere) skulle brukes til noe seriøst så måtte det vært i form av en analyse av hele greia som ett sosialt eksperiment som beviser påvirkningskraften en berømt person har og hvor (relativt) enkelt det kan være å bruke den berømmelsen på å selge produkter.

50 000 hatter a' 20$ + 20 000 flammekastere a' 500$ = 1 000 000$ + 10 000 000$ = 11 000 000$ (84 497 555NOK) opptjent basert på Twitter meldinger.

Kall mannen hva du vil, men å skrape sammen nesten 85 millioner kroner ved å sende Twitter meldinger er ikke noe å fnyse av :)

Spørsmålet er vel om han bruker kredden sin til å kunne gjøre dette, eller om han bruker den opp.

Hvis han bruker den opp, så er det vel grunnlag for litt fnysing, tror jeg...

Jeg ser en mann som kjeder seg, som har nådd toppen, og som nå bruker tiden på å sjekke ut hvor mange selskaper med tullenavn ("The Boring Company") han kan starte opp, og hvor mange tulleprosjekt han kan få fansen med på før noen roper "bullshit".

• Liker 3
Lenke til kommentar

3324681_orig.gif

Musk skal ha kred for at han viste at elektrisk transport er mer en Think.

For å bryte mentale ( og politiske) stengsler må man nok leke, og tenke nytt.

Men flammekaster , og å sende bilen i bane rundt jorden ( Og å reise til Mars for å forberde bosetting/forstå verdensommet ), viser at leken han  nå bedriver  er et spill for å få oppmerksomhet /markedsføring for stivnede tanker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

500 dollar pluss frakt, toll og styr med å få lov å importere en dings som ser ut som et våpen og kanskje kan brukast til ugrasbrenner. Eller kjøpe ugrasbrenner på Biltema til 160 kroner. Hmm, vanskelige valg....

Bare kanskje at den ugressbrenneren på Biltema kan brukes til ugress.. er jo en kul ugressbrenner hvis man bruker "not a flamethrower" som det da.

Er jo også ganske unødvendig av folk å kjøpe seg superbiler når det fint holder med en liten snerten 3-dørs bil til under 200.000...

Lenke til kommentar

Kritikken går på timing. Tesla er i en desperat situasjon og hva de får til de nærmeste månedene er avgjørende for om selskapet overlever. Med mindre man mener at Tesla klarer seg bedre uten en aktiv Elon Musk så bør man forvente at han bruker all sin tid på å få til akkurat dette. Når jobben er gjort og Model 3 masseproduseres profitabelt med skikkelig kvalitet, så kan han klovne så mye han vil. Men å bruke tid på disse ablegøyene nå når Tesla er i en krise må skurre for enhver rasjonell investor.

Ablegøyene dro jo in en del millioner. Så selv om det var for moro skyld så skaper det jo inntekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...