Gå til innhold

Tollvesenet: Du må ha spesialtillatelse for å importere Elon Musk’ flammekaster inn i landet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at den går på gass også(?). Definisjonen av flammekaster er så vidt jeg finner ut av et våpen som skyter ut brennende væske https://snl.no/flammekaster

Man kan vel heller selge denne som en voldsomt stor gassbrenner til Crème brûlée :p

Ja man får jo kjøpt ca like store propan brenner på jula. 

Løp og kjøp! De selger "flammekastere" på jula

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i all verden skulle dette våpenet ( for det er et våpen, med forferdelige konsekvenser, uansett kastelende. )  brukes til?

Drepe den j.... myggen og knotten som dukker opp på sene sommerkvelder når man sitter ute og nyter en øl eller glass vin.

Kunne godt tenkt meg en Boring flammekaster for å få svidd ett par hundre mygg i slengen ja.

Sikkert også brukendes for de som ikke liker edderkopper også.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Den "Slik gjør du"-boksen er vel ganske misvisende. Du kan selvfølgelig bare glemme å få innvilget en våpentillatelse på denne med en enkel våpensøknad. 

I siste setning skriver dere også "Ifølge politiet, så er det imidlertid ikke nok med en importtillatelse." der det riktige skal være "Ifølge politiet, så er det imidlertid ikke nok med en våpentillatelse."

Lenke til kommentar

Dette er ikke noen flammekaster, det er en propanbrenner utformet som en våpenreplika.

Nå må tollvesenet ta seg en bolle og trekke tilbake slike åndssvake påstander før alle innser nøyaktig hvor uinformerte de er.

"b. våpen eller apparater for utskyting eller utsending av sprengladninger, gass, signallys, raketter e.l. (herunder flammekastere).
Lenke til kommentar

"b. våpen eller apparater for utskyting eller utsending av sprengladninger, gass, signallys, raketter e.l. (herunder flammekastere).

Sist gang jeg sjekket regnes ikke f.eks en lighter som et skytevåpen, selv om det er et apparat for utsending av gass, akkurat som "flammekasteren" til The Boring Company.

Heller ikke blåselamper o.l. regnes som skytevåpen. Acetylen-brennere vil brenne mye varmere og medfører mye større fare, og regnes heller ikke som skytevåpen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes Musk blir mer og mer klovn for hvert nytt initiativ nå om dagen...

Han har blitt litt for høy på seg selv.

Klovneri og selvsikkerhet er god reklame så det er nok gjennomtenkt, tro det eller ei.

Joda, jeg skjønner greia, at han skal vise at han er upretensiøs og at han ikke tar seg selv så seriøst...

Det er vel heller nettopp det at man skjønner at det er gjennomtenkt som gjør det litt anmasende, synes jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...