Hanne Løvik Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Tollvesenet: Du må ha spesialtillatelse for å importere Elon Musk’ flammekaster inn i landet Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 1. februar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2018 Flammekaster er vel litt å ta i om du spør meg. Blir som å kalle en paintballmarkør for et maskingevær. Dette er en flammekaster: 18 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Med tanke på at du kan lage en ordentlig flammekaster ved hjelp av internet, være litt teknisk og handy. Og noen få tusen kroner.... For noe tullball, det der er bare en stor storm lighter. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ser ut til at den går på gass også(?). Definisjonen av flammekaster er så vidt jeg finner ut av et våpen som skyter ut brennende væske https://snl.no/flammekaster Man kan vel heller selge denne som en voldsomt stor gassbrenner til Crème brûlée 3 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ser ut til at den går på gass også(?). Definisjonen av flammekaster er så vidt jeg finner ut av et våpen som skyter ut brennende væske https://snl.no/flammekaster Man kan vel heller selge denne som en voldsomt stor gassbrenner til Crème brûlée Ja man får jo kjøpt ca like store propan brenner på jula. Løp og kjøp! De selger "flammekastere" på jula 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ikke bry deg om de begredelige realitetene. Se heller på denne råtøffe flammekastern! Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hva i all verden skulle dette våpenet ( for det er et våpen, med forferdelige konsekvenser, uansett kastelende. ) brukes til? 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hva i all verden skulle dette våpenet ( for det er et våpen, med forferdelige konsekvenser, uansett kastelende. ) brukes til? Fyre på grillen selvfølgelig. 6 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hva i all verden skulle dette våpenet ( for det er et våpen, med forferdelige konsekvenser, uansett kastelende. ) brukes til? Drepe den j.... myggen og knotten som dukker opp på sene sommerkvelder når man sitter ute og nyter en øl eller glass vin. Kunne godt tenkt meg en Boring flammekaster for å få svidd ett par hundre mygg i slengen ja. Sikkert også brukendes for de som ikke liker edderkopper også. 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Den "Slik gjør du"-boksen er vel ganske misvisende. Du kan selvfølgelig bare glemme å få innvilget en våpentillatelse på denne med en enkel våpensøknad. I siste setning skriver dere også "Ifølge politiet, så er det imidlertid ikke nok med en importtillatelse." der det riktige skal være "Ifølge politiet, så er det imidlertid ikke nok med en våpentillatelse." Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Er denne 'flammekasteren' veldig annerledes de propanbrennerne man bruker ved legging av tak? 5 Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Dette er ikke noen flammekaster, det er en propanbrenner utformet som en våpenreplika. Nå må tollvesenet ta seg en bolle og trekke tilbake slike åndssvake påstander før alle innser nøyaktig hvor uinformerte de er. 4 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hva i all verden skulle dette våpenet ( for det er et våpen, med forferdelige konsekvenser, uansett kastelende. ) brukes til? Tøffe seg for kompisane? Veldig lite nyttig dings det der 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ingenting gøy skal være lov i Norge. Det kan jo være "fali". 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Dette er ikke noen flammekaster, det er en propanbrenner utformet som en våpenreplika. Nå må tollvesenet ta seg en bolle og trekke tilbake slike åndssvake påstander før alle innser nøyaktig hvor uinformerte de er. "b. våpen eller apparater for utskyting eller utsending av sprengladninger, gass, signallys, raketter e.l. (herunder flammekastere). Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Jeg synes Musk blir mer og mer klovn for hvert nytt initiativ nå om dagen...Han har blitt litt for høy på seg selv. Endret 1. februar 2018 av BjartmarO 8 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 "b. våpen eller apparater for utskyting eller utsending av sprengladninger, gass, signallys, raketter e.l. (herunder flammekastere).Sist gang jeg sjekket regnes ikke f.eks en lighter som et skytevåpen, selv om det er et apparat for utsending av gass, akkurat som "flammekasteren" til The Boring Company. Heller ikke blåselamper o.l. regnes som skytevåpen. Acetylen-brennere vil brenne mye varmere og medfører mye større fare, og regnes heller ikke som skytevåpen. 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg synes Musk blir mer og mer klovn for hvert nytt initiativ nå om dagen... Han har blitt litt for høy på seg selv. Klovneri og selvsikkerhet er god reklame så det er nok gjennomtenkt, tro det eller ei. 1 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Jeg synes Musk blir mer og mer klovn for hvert nytt initiativ nå om dagen... Han har blitt litt for høy på seg selv. Klovneri og selvsikkerhet er god reklame så det er nok gjennomtenkt, tro det eller ei. Joda, jeg skjønner greia, at han skal vise at han er upretensiøs og at han ikke tar seg selv så seriøst... Det er vel heller nettopp det at man skjønner at det er gjennomtenkt som gjør det litt anmasende, synes jeg. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Flammekaster fra Jula/Biltema? Endret 1. februar 2018 av gravypressure 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå