Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Overtid og sykemelding

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har helseproblemer som har forverret seg på grunn av en vanskelig sjef. Så du gjør alt sjefen din ber deg om? [...]  Jeg jobber for et firma som driver med sosial dumping.

Jeg har lest alt ja, og inntrykket er at du er mer enn almindelig kranglete og får snakket til seg sykmeldinger pga uenigheter med sjefen som ikke vil la deg diktere akkurat hvilken rute du skal kjøre... 

Det hadde virkelig tatt seg ut om jeg hadde sagt til sjefen min: "nei du, jeg gidder ikke utføre de oppgaver du har gitt meg, men jeg har funnet på noe annet jeg hellere vil gjøre og sier du ikke ja til det blir jeg borte med sykmelding."  

Jeg er hos en IA-bedrift og har kontor ved siden av personalansvarlig og du verden for noen undskyldninger og bortforklaringer jeg har vært vitne til.  Selv i en så god bedrift som er veldig snill mot "arbeiderne på gulvet" er der mange som kommer med alt mulig tull for å slippe å jobbe, selv en diskusjon med en kollega er der folk som ikke kan håndtere og som blir fulgt oppp med en sykmelding.  De oppfører seg generelt som små børn de der ikke kan finne ut av det sammen med andre.  

Det er mulig du overhodet ikke er å bebreide; jeg kjenner ikke til din situasjon utover det du selv skriver, men jeg gjenkjenner imidlertid det du klager over og begrundelserne du bruker for å skyve over al ansvar for at du ikke trives max på jobben på "den onde sjefen."  Sjefen er ikke barnepike og er sandsynligvis ikke ute etter å ta deg heller, men bare interessert i at oppgavene utføres uten en masse tull.  

Endret av tigerdyr
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har helseproblemer som har forverret seg på grunn av en vanskelig sjef. Så du gjør alt sjefen din ber deg om? [...]  Jeg jobber for et firma som driver med sosial dumping.

De oppfører seg generelt som små børn de der ikke kan finne ut av det sammen med andre. 

Forteller meg helst at du ikke har empati eller personlighetsforståelse. Ta grep, vis ledelse, bruk gulrot og ikke pisk, så skal du nok se et helt annet miljø om kort tid!

Lenke til kommentar

Det er mulig du overhodet ikke er å bebreide; jeg kjenner ikke til din situasjon utover det du selv skriver, men jeg gjenkjenner imidlertid det du klager over og begrundelserne du bruker for å skyve over al ansvar for at du ikke trives max på jobben på "den onde sjefen." Sjefen er ikke barnepike og er sandsynligvis ikke ute etter å ta deg heller, men bare interessert i at oppgavene utføres uten en masse tull.

Jeg, derimot, jobber mest sannsynlig innen samme bransje som TS, og jeg har null problem med å tro på hans side av saken. Den "onde" sjefen er helt reell, et vesen som sitter med nesa nedi planleggingsverktøyet sitt og forteller alle hvordan tingene der ute i verden burde være, uten forståelse for annet enn at måltallene ikke blir nådd om TS står på rettighetene sine.

Anonymous poster hash: 13e6f...ba9

Lenke til kommentar

"Jeg gjorde det igår med kollegaen, og sa ingenting. Kollegaen fikk kjeft og måtte returnere og gjøre ferdig uten meg, men han nevnte ikke meg i betydelig grad og sa heller ingenting til meg på telefon, melding eller nå til morgenen."

Du bare slutta klokka 14 (om dette var en dag du skulle jobbe fullt, og ikke starta 06 da), dro fra jobben, fordi du  skulle gjøre noe sosialt? (Og selvfølgelig helsemessige årsaker.) Tok ikke kontakt med sjefen og sa ifra?

Gjett om du bidrar til godt arbeidsmiljø. Jeg hadde ikke vært glad, om jeg var en medarbeider, fikk masse kjeft og arbeid, og ikke forstod hvorfor. Tror ikke jeg hadde snakket med deg jeg heller (så du burde ta en prat til kollegaen din, og forklare, ikke vente på at han skal ringe deg, er ikke han som har en forklaring å gi.)

Motsatt vei burde det jo vært mulig å fått til en løsning, om sjefen var villig til å kommunisere. Men han har kanskje fått deg langt opp i vrangstrupen.  

Men om det er en  tilrettelagt arbeidsplass, hvor lønna er ekstra lav, og staten kanskje betaler en del av lønna også, så virker det rart at ikke sjefen tilrettelegger. (Men fra hva jeg har lest så  hjelper du ikke så mye til.) I slike jobber, så har man også ofte en kontaktperson som man kan ta med på møte med arbeidsgiver, hvor man sammen tilrettelegger eller finner en ny arbeidsplass.  

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...