Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

montering av høytalere til bil

Anbefalte innlegg

Så jeg fikk noen høyttalere til bilen min til bursdag, noen ganske greie og. Men jeg har absolutt ingen anelse om hvordan jeg monterer det. Jeg kontaktet den lokale "lyd spesialisten" som jeg vet monterer anlegg for andre men de sa de ikke ville montere mine høyttalere siden jeg ikke kjøpte de fra dem.

Jeg har venner som vet hvordan man monterer en sobwoofer og sånn men ikke høyttalere.

Noen som kan hjelpe meg her? Hvor kan jeg gå hen for å få disse montert ahaha 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detaljer?

Hvilken bil?

Hvilke høyttalere?

Nøyaktig hvor skal de monteres?

Har en opel Astra, høyttalerne er Pioneer TS-Z65F, og hadde tenkt å ha dem montert i front døren

Jeg regner med du allerede har høytalere i front, om de ikke er i dørene er de i dashbordet. Da kan det være enklest å sjekke om de passer der først. Om de ikke er i dørene men du vil ha de der allikevel, burde det være mulig å strekke noen kabler fra de som er i dashbordet til dørene(forlenging av kabler. Kabelsko er kjekt i dette tilfellet. Problemstillingen vil være om du er villig til å ta hull på dørene selv om det ikke er noe der fra før.

Lenke til kommentar

Har en opel Astra, høyttalerne er Pioneer TS-Z65F, og hadde tenkt å ha dem montert i front døren

Astra kom i mange modeller. :)

Her er et eksempel:

Hvis du har diskanthøyttaler i dekselet innenfor speilet (eller et annet sted), så har du vel ikke fått riktig type høyttaler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Du må skru av dekslene på døra, så skrur du ut høyttalerne som sitter der og skrur inn de nye. Hvis høyttalerne ikke passer finnes det mye adaptere som er plug & and play. Hvis ikke må du lage noe, og det er ofte litt knot. :) Pass på faserekkefølgen (+ og -) blir den samme på begge høyttalerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...