CatoAG Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Hei alle sammen, Jeg trenger litt råd og hjelp! Jeg har datet ei siden september i fjor. Vi snakka hver dag på telefon, snapchat, messenger og SMS. Vi har også vært åpne med hverandre om ting.. ikke ALT, men en del av hverandre. Jeg har PTSD pga to dødsfall som skjedde i forhold til jobb og jeg har slitt veldig med det som gjorde slik at jeg brukte alkohol og gaming som et "fristed" i ca 1 år, som jeg ikke likte og snakke om på den tiden der.. hun fikk meg til å åpne meg ang dette og gå til psykolog for og se hva jeg kunne gjøre. Det endret meg totalt, og lever et godt liv i dag. Her begynner noen scenarioer: Vi ble enige om at jeg skulle reise til henne og bli bedre kjent, og det gikk jo kjempebra! Men.. så kommer vi til den første helgen jeg skulle spise sammen med noen kamerater her hjemme og jeg sa at jeg kanskje ikke kom til å dra ut, men ville se hva som skjedde videre utover kvelden. Hun sa ingen ting på det, og var egentlig ganske likegyldig på hva jeg gjorde, så lenge jeg var trygg og hadde det koslig. Vi tekstet frem til ca klokken 20:00 den lørdagen, og jeg har lært at man ALDRI skal tekste eller ringe noen når man har alkohol i blodet. Jeg dro ut på byen sammen med kompisene og tenkte at jeg skulle sende henne en SMS, men jeg var jo da litt pådugget, og ville ikke gjøre en idiot av meg selv for henne. Søndagen, så var jeg som alle andre kan være, fyllesjuk.. jeg sendte henne en melding rundt 18:00 tiden og sa at alt var bra og at festen var morsom. Hun sendte meg melding mandagen etter, og skrev følgende: Hvis det er ukeskjæreste du er ute etter, så kan du finne deg noen andre. Jeg ble jo så klart redd og nysgjerrig, så jeg ringte og ordnet opp i saken. Jeg har derfor vært nedover oftere, sånn at hun kunne bli bedre kjent med meg. Det har vært ved flere anledninger der hun har fortalt at jeg kunne bare drite i å besøke henne, fordi hun trodde jeg dro ut på byen og sjekka opp andre damer osv.. selv om jeg gang på gang forsikret henne om at jeg ikke har vært på byen der og da, samt at jeg ikke har sjekket opp nye damer etter jeg møtte hun.. som jeg ser på som drømmedama. Hun påpekte ganske tidlig at jeg ikke var så kontaktelig i helgene, og mest i ukedagene og noen ganger kveldene. Dette pga at jeg satt hjemme og spilte med kompiser på nett og slappa av.. ja jeg vet jeg burde vise mer respekt for henne, og det har jeg lært på. Så kommer vi til dagens status.. vi er begge i 30 årene.. vi ble sammen på nyttårsaften, og sa at vi elsket hverandre.. hun slo deretter opp med meg 2 uker etter fordi hun følte seg usikker på oss, samt at gaming og alkohol fortsatt var et problem, selv om jeg hadde begynt å gjort endringer. Vi planla at jeg skulle flytte ned og kjøpe hus, og dra på jobbintervju.. "som jeg måtte avlyse nå".. Jeg ble veldig såra, og jeg er ikke desperat, manipulerende eller sint til vanlig.. men jeg gjorde det vi menn kan gjøre av og til.. bombardere jenter med meldinger.. 100% desperat. Jeg har gang på gang sagt at jeg vil kun ha henne og det hun innebærer fordi jeg elsker henne.. hun ga meg et nytt liv, og jeg behandlet henne urettferdig.. men hun virker veldig sint en dag, og en annen dag så er alt likegyldig eller glemt.. nå har hun sagt at jeg ikke skal ta kontakt med henne.. å hvis jeg maste eller noe sånt, så skulle hun kontakte politiet.. nå trenger jeg hjelp! Kan også nevnes at jeg sletta alt av datingprofiler når jeg møtte henne og ble bedre kjent. Men jeg glemte og slette Tinder profilen min da jeg sletta appen.. og det gjorde henne rasende.. Og nå er jeg blokkert fra alle sosiale medier, og jeg tror hun har blokkert nummeret mitt også. Hva gjør jeg galt? Jeg kunne sikkert ha vist alle meldinger på denne posten, men det hadde blitt en novelle for dere og lese. Jeg har sett for meg en fremtid med henne og jeg vet at hun selv har problemer og gjør det samme som meg.. er i terapi. Jeg føler meg forsvunnet fra denne planeten akkurat nå. Håper noen kan ta seg tid til og svare, eller sende meg en PM. Endret 31. januar 2018 av CatoAG Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg ble veldig såra, og jeg er ikke desperat, manipulerende eller sint til vanlig.. men jeg gjorde det vi menn kan gjøre av og til.. bombardere jenter med meldinger.. 100% desperat. Jeg har gang på gang sagt at jeg vil kun ha henne og det hun innebærer fordi jeg elsker henne.. hun ga meg et nytt liv, og jeg behandlet henne urettferdig.. men hun virker veldig sint en dag, og en annen dag så er alt likegyldig eller glemt.. nå har hun sagt at jeg ikke skal ta kontakt med henne.. å hvis jeg maste eller noe sånt, så skulle hun kontakte politiet.. nå trenger jeg hjelp! Hva gjorde jeg galt? Jeg kunne sikkert ha vist alle meldinger på denne posten, men det hadde blitt en novelle for dere og lese. Å bombardere henne med meldinger var vel noe "galt". Og som du sier 100% desperat. Du sier også at du ikke er desperat, men nå var du 100% desperat. Dette betyr at du er emosjonelt ustabil og ikke ser ting klart når du det angår henne. Du kan ikke stole på deg selv angående din egen oppfatning av henne. Så her er fasiten. Hva gjorde du galt? Det spiller ikke særlig stor rolle. Fordi denne dama er en dramaqueen. Hun er vinglete og lager drama fordi det er det som får henne til å føle seg levende og viktig. Når hun truer med politiet er det et soleklart tegn på at du bør holde deg unna, uansett hvem som "har skylda". Og om du mot for modning skulle klare å "vinne" henne tilbake, så vil hun igjen lage nye problemer for deg som du må slite emosjonelt med. Du går allerede til psykolog for å fikse huet. Ikke gjør ting værre. 7 Lenke til kommentar
CatoAG Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg ble veldig såra, og jeg er ikke desperat, manipulerende eller sint til vanlig.. men jeg gjorde det vi menn kan gjøre av og til.. bombardere jenter med meldinger.. 100% desperat. Jeg har gang på gang sagt at jeg vil kun ha henne og det hun innebærer fordi jeg elsker henne.. hun ga meg et nytt liv, og jeg behandlet henne urettferdig.. men hun virker veldig sint en dag, og en annen dag så er alt likegyldig eller glemt.. nå har hun sagt at jeg ikke skal ta kontakt med henne.. å hvis jeg maste eller noe sånt, så skulle hun kontakte politiet.. nå trenger jeg hjelp! Hva gjorde jeg galt? Jeg kunne sikkert ha vist alle meldinger på denne posten, men det hadde blitt en novelle for dere og lese. Å bombardere henne med meldinger var vel noe "galt". Og som du sier 100% desperat. Du sier også at du ikke er desperat, men nå var du 100% desperat. Dette betyr at du er emosjonelt ustabil og ikke ser ting klart når du det angår henne. Du kan ikke stole på deg selv angående din egen oppfatning av henne. Så her er fasiten. Hva gjorde du galt? Det spiller ikke særlig stor rolle. Fordi denne dama er en dramaqueen. Hun er vinglete og lager drama fordi det er det som får henne til å føle seg levende og viktig. Når hun truer med politiet er det et soleklart tegn på at du bør holde deg unna, uansett hvem som "har skylda". Og om du mot for modning skulle klare å "vinne" henne tilbake, så vil hun igjen lage nye problemer for deg som du må slite emosjonelt med. Du går allerede til psykolog for å fikse huet. Ikke gjør ting værre. Ja jeg var desperat på det tidspunktet fordi jeg var usikker på hva som egentlig skjedde.. jeg var i sjokk. Men jeg vet at de problemene vi nå har med hverandre, kan løses ved og snakke sammen etter en periode med "no contact". Men er det jeg som er gal? eller hva kunne jeg ha gjort annerledes? Finnes det noe jeg kan gjøre for henne som viser at jeg ikke er den hun tror jeg er? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Men jeg vet at de problemene vi nå har med hverandre, kan løses ved og snakke sammen etter en periode med "no contact".Det er fordi du ikke tenker klart, og ikke kan stole på deg selv når du tenker på henne. Men er det jeg som er gal?Nei. Det er hun som er "gal". Og du bør holde deg unna. 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Er sjeldent at jeg er enig helt enig med løgn men dette er en av de tilfellene. Hun oppfører seg som en pubertal 15åring, ikke en voksen kvinne. Hun har gitt deg klar beskjed om at du skal holde deg unna så da syns jeg du burde gjøre det og fokusere på å forbedre deg selv. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Det beste du kan gjøre er å fortsette å være fri og frank, og fokusére på din egen personlige utvikling. Én ting jeg kan anbefale, er å skrive hele historien ned på notisblokk. Få det ut av hodet ditt og ned på papir, sånn at du slipper å gå og tenke på det. Dette er en del av å være et menneske, å teste grenser og feile litt. Ikke ett menneske på planeten har gått igjennom livet 100% feilfritt. Vi snubler og faller hele tiden. Noen ganger slår vi oss hardere enn andre ganger. Man må bare ta lærdom, men også innse at noen ganger er dessverre energien så forskjellig at det nytter ikke å prøve å fortsette. Hvis hun -virkelig- hadde hatt stor empati for deg, så hadde hun tålt det her. Alt du har gjort for å prøve å "accommodate", eller å tilpasse deg, og fremdeles er det ikke bra nok. Du endrer livet ditt totalt for ho, og enda får du dritt. Jeg ville ikke tålt det til enhver grad. Dette er følelser og aspekter du bør vurdére når du skriver ned alt på papir/notisblokk. Når man sitter og skriver sånn, bruker tid på å tenke igjennom og analysére, så dukker det opp sider og måter å se ting på som du ikke har tenkt på før. Ta tilbake livet ditt, og kutt ho ut! I hvert fall for en laang periode. Se på det som en livslang ferie. Hvis ho tar kontakt med deg, greit nok, så kan du vurdére dine trekk. Du bør også se på situasjonen som en mulighet til å vokse. Du har fått mye erfaring med damer, og kan bruke det som en måte å nå ut til andre damer på. Det er vel ikke noe unormalt i å ta seg en frikveld og drikke og spille litt! Jeg vil påstå at dette er vel noe en stooor del av Norges mannlige, og sikkert av og til kvinnelige, befolkning tar seg tid til av og til. Det er dessuten det samme hva man gjør, noen har strikking som hobby, andre tegner, noen maler, noen dyrker blomster, noen ser på tv og tar seg en øl. Så lenge man bruker hodet og ikke gjør noen harme, så har ingen noen grunn til å dømme på den måten. Du virker som en helt normal fyr som har prøvd litt, og det er jo sånn det er, når man har funnet noen man er glad i, så blir det mye sterke følelser i bildet. Da blir det virkelig kræsj når det først blir kræsj. Dette med sosiale medier bringer også nye aspekter inn i livene våre, sånn som å blokkére og nektes å ta kontakt via ord. Du bør bare ta det som signaler, og tenke at det er hennes valg. La det være hennes valg, du behøver -ikke- å la deg påvirke av det. Det finnes hundrevis av andre damer der ute. Jeg kan garantére deg at over de neste årene, og du har klart å legge fra deg det her, så vil du se på dette som en av livets trivialiteter. Da har dette blitt en historie av livet ditt, du har klart å få det på følelsesmessig avstand, og kan se på det objektivt. Akkurat nå er følelsene så sterkt innpå deg fremdeles. Men det vil gå over. Dét som er viktig er at du fortsetter din personlige utviklingsprosess, mitt beste råd er at du -IKKE- stenger deg selv ned! Bruk det som en mulighet til å -vokse-! Og fortsett å nå ut til andre mennesker! Lær å kontrollér deg selv bedre, og også å sette grenser bedre. Si at "sånn og sånn liker jeg å ha det, og det er bare sånn det er". Vi må alle ha vårt fristed. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå