Gå til innhold

Arv og bruken av de pengene

Anbefalte innlegg

Har vært så heldig og arvet litt penger,, Er ikke snakk om store summen, men under 100k

Hva vil dere anse av riktig bruk ?

Jeg personlig mener jeg skal sette de av til sparing.. Ønsker egentlig å alltid ha 3 mnd lønninger innabords tilfelle noe skulle skje og dette er en mulighet til å komme nær den summen

Samboer ønsker at vi skal legge litt ekstra inn på en konto som vi kan kjøpe mat for og egentlig bruke en god del av pengene..Altså vi klarer jo oss helt OK slik det er nå.. noen dager dårlig mat osv, men vi klarer oss helt fint og det har vi gjort i 3 år ^^

Noen tanker`?

Anonymous poster hash: 62a62...6b2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært så heldig og arvet litt penger,, Er ikke snakk om store summen, men under 100k

Hva vil dere anse av riktig bruk ?

Jeg personlig mener jeg skal sette de av til sparing.. Ønsker egentlig å alltid ha 3 mnd lønninger innabords tilfelle noe skulle skje og dette er en mulighet til å komme nær den summen

Samboer ønsker at vi skal legge litt ekstra inn på en konto som vi kan kjøpe mat for og egentlig bruke en god del av pengene..Altså vi klarer jo oss helt OK slik det er nå.. noen dager dårlig mat osv, men vi klarer oss helt fint og det har vi gjort i 3 år ^^

Noen tanker`?

Anonymous poster hash: 62a62...6b2

Om dere bruker disse pengene til ekstra "luksus" de neste månedene/årene vill dere legge dette til som vaner som gjerne er vanskelig å avvenne. Jeg ville absolutt lagt de av, og fokusert på å øke inntekt om dere ønsker en annen leve stil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis man sliter med å få ting til å gå rundt og ikke har mulighet til å unne seg noe luksus når renta og det generelle kostnadsnivået er på historisk lavpunkt ville jeg vurdert å sette dem av og spare dem til renta begynner å stige igjen. 

Kjedelig, men det hjelper godt på når økonomien strammer seg til pga økte rentekostnader.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er strengt tatt flere idiotiske mannfolk - flere menn enn kvinner ender opp med gjeldsordning, bl.a.

Ikke legg deg til dyrere forbruksvarer. Større innbetalinger bør gå til engangskjøp (bil, ferie, mv), ikke til generelt økt forbruk i hverdagen (takeout, mat, drosje), men helst til sparing.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ville på det varmeste anbefale å sette disse vekk på en sparekonto.

Gir nok ikke rare avkastninga i renter sånn som ting er nå, men å vite at man har penger i bakhånd gir ofte en god "ro" i hverdagen (i mangel av et bedre uttrykk).  

Enig med andre over meg her, ikke bruk litt og litt til hverdags. Skal du unne deg noen luksus-ting for noe av summen så dra heller på en ferie eller kjøp deg noe du/dere har hatt på ønskelista en stund. 

Lenke til kommentar

Arvede penger kan du jo bruke til akkurat hva du vil! Det er det som er så fint med det, det er ingen andre som bestemmer hvordan de skal brukes og det er like riktig å bruke dem på mat, som å bruke dem som buffer. 

Hva ville jeg gjort? Jeg ville satt mesteparten på sparekonto, og brukt resten til hobby og en bedre middag ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...