Windoge Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Jeg og min samboer kjøpte hus for et par år siden. Hennes foreldre er kausjonister, selv om mye av lånet er nedbetalt. Jeg ser i papirene nå som vi har søkt om fastrente at jeg står oppført som medlånetaker. Har det noe å si? Hvordan kan jeg sikkert finne ut om halve boligen står på meg? Endret 31. januar 2018 av Windoge Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 www.seeiendom.no -> søk opp boligen og trykk på eiendommen -> trykk "Vis mer informasjon om eiendommen" -> trykk "Vis" ved siden av "Grunnboksinformasjon" -> logg inn. Du får da grunnboksinformasjonen for eiendommen fra Kartverket, der står hjemmelshavere til eiendommen. 3 Lenke til kommentar
Daniboy123 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg og min samboer kjøpte hus for et par år siden. Hennes foreldre er kausjonister, selv om mye av lånet er nedbetalt. Jeg ser i papirene nå som vi har søkt om fastrente at jeg står oppført som medlånetaker. Har det noe å si? Hvordan kan jeg sikkert finne ut om halve boligen står på meg? Jeg vet ikke om dette er et troverdig verktøy, men jeg brukte engang 1881? (eller gule sider) for å sjekke opplysninger om huset vårt. Hvis jeg var deg, så ville jeg ha kontaktet banken elns. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg vet ikke om dette er et troverdig verktøy, regjeringen står tydeligvis bak det verktøyet så det er vel da å anse som rimelig trygt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Se Eiendom viser deg hva som er tinglyst. Eierspørsmålet er litt mer komplisert (man kan fritt tinglyse noen som ikke er eier), i korte trekk handler det om hvem som skjøt inn penger og undertegnet kontrakten. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå