Jovjo Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Hei ? Av flere årsaker har jeg nå innsett at jeg faktisk valgte feil ved å begynne på lærerskolen. Det jeg lurer på er om det er flere som meg her inne? For veldig mange utdannede lærere jobber jo i andre yrker. Jeg ønsker å høre deres tanker om følgende: - Er det noen yrker en utdannet lærer kan gå rett over til? Altså uten noen form for ekstra utdanning. - Hvis man setter av 2 år til ekstra utdanning (ved siden av jobb) hva kan man bli da? Med lærerutdanning i bunnen? Takker for svar ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Som utdannet lærer kan en trolig få jobb de fleste steder som jobber med barn og unge. Det finnes mange foreninger og private organisasjoner som driver ungdomsarbeid, disse er typisk i bynære strøk. Jeg vet om flere lærere som har gått over i slike jobber. Jeg vil dog tro at de aller helst ønsker seg erfarne lærere. Har man master i pedagogikk eller spes.ped er man kanskje også kvalifisert til noe innenfor barnevernet eller PPT. Siden du nevner læreskolen, antar jeg at det er snakk om grunnskolen, kanskje du skal vurdere å jobbe med eldre mennesker som VGS eller høyskole. Og jeg legger merker til at du nevner ikke noe om at du er ferdig med lærerskolen og har startet å jobbe som lærer. Da er det i alle fall mulig å starte helt forfra igjen på noe helt annet, dette er langt fra uvanlig. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Er ikke lærer selv, men min far er. Han gikk lei av lærerjobben og jobbet en del år på et kommunalt senter for diverse "vanskeligstilte". Det var stort sett mot voksne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå