Forbannet forbruker Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det har vært noe fokus på i forbindelse med statsbudsjettet hvert år, at trygde- og pensjonsutgiftene "sluker" en tredjedel av statsbudsjettet. Etter litt søking i statistikken, finner man raskt ut at lønnsutgiftene til NAVansatte spiser en tredjedel til. Egentlig en GOD slump mer enn de samlede utbetalingene til rettighetshaverne. Hadde man samlet hele potten og delt den på antall nordmenn, kunne hver nordmann fått noe rundt 160 000 kr hver i året. Om man deler på nordmenn over atten år, stiger tallet til 200 000 kr. Ut i fra et liberalt standpunkt, men også sosialt, bør det fint kunne argumenteres for at vi foretar en slik omfordeling med borgerlønn, i stede for slik det er nå. Jeg håper andre har tanker rundt dette. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Lønn til NAV-ansatte "en tredjedel av statsbudsjettet"? Kan du sende meg nummeret til dealeren din, for det må være noe good shit! 6 Lenke til kommentar
Forbannet forbruker Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg kan selvfølgelig ha regnet feil, du er fullt ut velkommen til å sjekke tallene. Om tallene ikke er riktig, stiller jeg fortsatt spørsmålet: kan vi være tjent med å fordele den nåværende summen på alle, i stede for å bruke penger på administrasjon av et utall forskjellige ytelser? Det hadde vært interessant om noen hadde tanker rundt det. Jeg mener dette kunne hatt en positiv effekt på samfunnsutviklingen. Lenke til kommentar
Forbannet forbruker Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Etter en dobbeltsjekk, ser jeg helt klart at jeg konkluderte for raskt og bommet grovt. Lønnsutgiftene til NAV ligger på rundt 4,5 milliarder i året, langt, langt under min opprinnelige påstand. Endret 31. januar 2018 av Forbannet forbruker 2 Lenke til kommentar
Besse Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Etter en dobbeltsjekk, ser jeg helt klart at jeg konkluderte for raskt og bommet grovt. Lønnsutgiftene til NAV ligger på rundt 4,5 milliarder i året, langt, langt under min opprinnelige påstand. Likevel et skyhøyt tall for et lite land... hvor mange er de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå