PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 USA burde få gjelden ettergitt slik som alle de andre. De har reddet verden ganske så mange ganger. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Fordi verdenshegemoniet deres er truet fra flere hold. EU, Russland, Kina, India og Japan er på fremmarsj. Det USA frykter mest er vel det økonomiske samarbeidet som er på vei i Asia. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 USA burde få gjelden ettergitt slik som alle de andre. De har reddet verden ganske så mange ganger. Og ødelagt den noen ganger. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Det virker her som om noen tror USA sin "kjempegjeld" er noe de har lånt hos andre land, og at gjeldene har vokst i skyene. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html hva ser vi? Jo: GDP: purchasing power parity - $10.4 trillion Debt - external: $862 billion Gjelden er knappe 8 % av bruttonasjonalprodukt! Til sammenligning har svenskene GDP: purchasing power parity - $227.4 billion Debt - external: $66.5 billion Altså 30% av bruttonasjonalprodukt. Hvem er det som sliter? USA kan betale sin gjeld i en håndvending, ved f.eks å øke skatten fra 10 til 11 % 1 år. Jeg vil si at sverige, med 70 % realskatt her mye større problemer enn USA. Og tilslutt; hvem har USA lånt pengene av? Sine egen innbyggere. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 En smule offtopic: En gutt i klassen min har usapennal, usagenser, usabandana..alt er liksom med USA sitt flag, blir GAL!! Ja, amerikanere er utrolig glade i landet sitt... skjønner ikke hvorfor noen her i Norge gidder å reklamere for USA og hvorfor kleskjeder som f.eks Bik bok fører så utrolig mange klær med usatrykk... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nå fører de jo ****** meg klær med Che Guevara trykk for ******! Var ei fjortisberte som spurte meg hvem det var bilde av på genseren hennes. Herrejesus, jeg ble oppgitt og svarte kjappt Stalin før jeg gikk min vei og drakk meg dritings. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Nå fører de jo ****** meg klær med Che Guevara trykk for ******! Var ei fjortisberte som spurte meg hvem det var bilde av på genseren hennes. Herrejesus, jeg ble oppgitt og svarte kjappt Stalin før jeg gikk min vei og drakk meg dritings. Haha, kjenner igjen den. Menmen, er jo litt artig å tenke på at halve unge høyre går rundt med Che på låret. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 For en usak. Et par amerikanere sier at de synes det er merkelig at kanadere går rundt med maple leafs på tingene deres, også betyr det liksom at USA er vrang over deres forhold i verden? Ja, please. "Some participants expressed a certain amount of annoyance at what is perceived as a systematic attempt by Canadians to make the statement that they are not Americans by sporting the maple leaf," Some. Mao. noen av de som var med i analysen. Hva var de? De var litt "irritert" over at kanadere gikk rundt med maple leaf på tingene deres. Og hva så? Jeg vedder penger på at en lik undersøkelse gjort i hvilket som helst land kunne finne samme resultat av å spørre hva folk syns om amerikanere som går med det amerikanske flagget på deres bagasje, klær, osv. Noen folk blir irritert over at noen folk er så nasjonalistiske. Er det liksom en nyhet? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Fatter ikke at de gidder å stresse med en sånn fillesak.. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er greit å gå i Guevaraklær, men bare hvis man vet hvem det er, og støtter ham! Lenke til kommentar
Torer45 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei.. Kan ikkje vi alle være eninge om at Usa er er stygt og sykt land der Bush skulle vært styrtet for lenge siden, Han er ikkje god i hodet.. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 For en utrolig tåpelig debatt. Amerikanere er noen rare dyr (no phun intended). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 For en utrolig tåpelig debatt. Amerikanere er noen rare dyr (no phun intended). RASISME! Politimannen Joachim rapporterer! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 For en utrolig tåpelig debatt. Amerikanere er noen rare dyr (no phun intended). RASISME! Politimannen Joachim rapporterer! rasisme? tar du ikke litt av nå? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 "Rare dyr" Jeg kan jo ikke si at folkeslag er late, så da er ****** meg det rasisme! Det skal ses på helt likt! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 "Rare dyr" Jeg kan jo ikke si at folkeslag er late, så da er ****** meg det rasisme! Det skal ses på helt likt! Det er bare et uttrykk.. dessuten så la jeg til no phun intended.. fælt så hårsår vi var her da! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vi er hårsåre om det handler om negere, hvorfor ikke når vi snakker om amerikanere? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Vi er hårsåre om det handler om negere, hvorfor ikke når vi snakker om amerikanere? Fordi hvite amerikanere ikke har en historie bak seg der de har blitt undertrykket, misbrukt og utnyttet opp gjennom flere hundre år av den hvite mann. Endret 12. desember 2003 av HalTan Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Slik det ser ut sørger RV og Company for at Amerikanere blir ganske så undertryket. Allle mennesker er like mye verdt sa min "kjære" lærer i dag... Ingen fortjener å bli slått ned.. Nei... Nei, det var Off.topic. Poenget tmitt, (jeg gikk med God bless America genser i dag forresten!) er at Amerikanere snart får en historie bakl seg der europeierne igjen undertrykker amerikanere. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 So tell me Jokkeman, hvem er det som har grepet om verden i dag? Hvem er det som sitter med makta? Er det onkel Sam, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå