rob_drag Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Plutselig etter noen uker så begynte CPU min med 50% CPU overloading(cpu jobbet på 50%) 2 ganger i sekundet. Jeg bootet maskinen på nytt og startet midt andre OS med XP (har lagt inn 2 versjoner av XP) og i denne versjonen så hadde jeg 50% CPU overloading ..... dette virker som en hardware feil, siden feilen kom i begge XP os'ene mine. Jeg har mistanke om at nettverkskortet på hovedkortet som forårsaker denne feilen. Re-installerte XP og feilen kom tilbake etter noen uker ..... noen som har opplevd det samme og kan hjelpe meg ?? Har gigabyte 7N400 PRO hovedkort og har flashet den til nyeste verjson .. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Bare for å være sikker - hvordan har du lagt inn to versjoner av XP? Boot Magic, partisjoner osv...? Hvorfor har du lagt inn to versjoner av XP? Lenke til kommentar
rob_drag Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Hallo ...takk for svar ... Har ikke noe boot program installert .. Først installerte jeg XP på c-driven ...så bootet jeg xp cd'en på nytt og installerte en versjon på d-driven på samme måte som da jeg installerte på c-driven ... Får da opp 2 meny valgt i ved oppstart, så kan jeg velge mellom de to os'ene ... Hvorfor jeg har valgt 2 xp installasjoner ? Det er fordi jeg har xp versjon til kun spilling og en til pogrammering/databaser .... det er for å få mist mulig drit installert på spill xp partisjonen... Jeg har ikke prøvd windows 2000 på denne maskinen, kun XP .... Kjører med AMD XP2600 (2,13 Ghz) .... Første gangen fikk jeg feil midt under spilling(civ2) og siste gang fikk jeg den under kopiering av filer med CuteFtpPro .... første gangen fikk jeg rettet feilen ved å fjerne alle driverne og legge de inn igjen og kjørte windows update. Men nå funker nettverkskortet, så får ikke kjørt windows update da ... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Vet ikke helt hva jeg skal si på bakgrunn av det du har fortalt. Men om du tror det er nettverkskortet så kan du vel kanskje ordne det slik at du kan prøve et annet kort og disable onboard-kortet i BIOS? Lenke til kommentar
rob_drag Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 nettverkskortet er integrert i hovedkortet .... nettverkskortet må funke, da jeg har behov for nett tilkobling. Har levert pcen der jeg kjøpte den og fikk re-installert driverne, men samme feilen dukket opp igjen noen uker seinere .... får kanskje spørre om jeg kan få byttet hovedkortet der jeg kjøpte det ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå